



Detroitban a nagyközönség számára január 11-én nyit az amerikai kontinens legjelentősebb autószalonja. A Mitsubishi Motors standján a szériaautók mellett egy koncepcióautó is várja majd a látogatókat. A Tarmac Spyder, amelynek épphogy négyméteres, merész karosszériája alatt a Lancer EVO VIII-as erőforrása és erőátviteli rendszere rejtőzik.
Nagy reményekkel mutatkozik be a Mitsubishi első, kizárólag az amerikai piac számára tervezett szabadidőautója, az Endeavor. A két- illetve állandó négykerék-meghajtással egyaránt megrendelhető autóba 3,8 literes, 215 lóerős V6-os motort építették be, amely 3750-es fordulaton 339 Nm nyomatékot szolgáltat.
Az erőt négyfokozatú Sportronic sorosan kapcsolható automata sebességváltó közvetíti a kerekekhez, amelyeket elöl McPherson, hátul többlengőkaros felfüggesztés kapcsolja a karosszériához. A tekintélyes méretű, 4830 mm hosszú, 1870 milliméter széles, 1770 mm magas szabadidőautó alatt bőven van hely, ha vezetőjének éppen nem aszfalton van kedve furikázni. A hasmagasság 210 mm. Az Endeavor jó piaci fogadtatásra számíthat 25-30 ezer dollár közötti árával. A Mitsubishi nem lenne meglepve, ha az idei bevezető évben akár 70 ezer példány gazdára találna.
