A Volkswagennek sikerült hoznia a tavalyi rekorderedményeket a Polo Classic hiánya ellenére. A kiöregedő Golf, Bora és Passat iránt is alaposan nőtt a kereslet
Közel 20 százalékkal bővült az eladott Seatok száma. Idei újdonság volt a Cupra R és a nagyon jó ár/érték arányú Sport R. Nemzetközi összehasonlításban nagyon jó a magyar kereskedőhálózat
Idén már 15 Cayenne-re kötöttek szerződést az érdeklődők, a 911-ből és a Boxsterből összesen 20 kelt el
Három éve töretlenül fejlődik a Skoda, idén is a Fabia vitte a prímet. A márka összeladásai meghaladták a 11 500 autót
7 fotó
Megdöntve a tavalyi csúcsot, nagyjából 34 000 autó értékesítésével zárja az idei évet a Porsche Hungaria. A márkák közül a Porsche, a Seat és a Skoda fejlődése igazán látványos, az Audi, a Volkswagen személyautók és haszonjárművek a visszafogott terveknél szerepeltek sokkal jobban.

Eppel János ügyvezető igazgató a hosszú távú növekedéshez szükséges informatikai és logisztikai fejlesztéseket emelte ki a 2003-as év feladatai közül. Az idei évről szólva kellemes meglepetésnek nevezte az idén hazánkban átadott 170 000 új személyautót és a Porsche Hungaria összes márkájának várakozáson felüli szereplését.

Közel 20 százalékos növekedést ért el 2002-ben a Seat. Az eladott autók száma meghaladja a hatezret. A Seat eredményei annál is értékesebbek, mivel a spanyol márka nem lekopaszított autókkal növeli forgalmát. Orbán Szabolcs márkaigazgató hangsúlyozta, hogy a jövőben sem olcsó, hanem kiemelkedő ár/érték arányú autókkal kívánnak a jelenlegi 3,4 százaléknál nagyobb piaci részesedést elérni.

A márkakereskedésekkel közös siker, hogy a magyar hálózat a piaci részesedés és más mutatók alapján a hatodik helyen áll egy a világ összes Seat kereskedőhálózatát összesítő felmérésben. 2003 januárjában jelenik meg a márka hazai forgalmának 40-42 százalékát adó Cordoba új generációja, amivel biztosra vehető az értékesítések megugrása.

Nem zárt rossz évet az Audi. A Volkswagen konszernen belüli sportos márkacsoport vezérmárkája 1070-1080 autót értékesít idén. Ez elmarad a korábbi 1250 darabos csúcstól, de ez az eredmény egészségesebb talajon született. Korábban, főleg a hasonló forgalmú Volvóval vívva, erősen nyomott áron kelt el több modell. Matus Marcell Audi-márkaigazgató az A3 és A4 Komfort modelleket és az A6 Business széria értékesítéseit emelte ki.

Fontos újdonság az A8 csúcsmodell megjelenése, amelyből idén decemberben már hetet eladtak. Jövőre 1150-1200 autó értékesítése reális a számítások szerint, ennek megvalósításában segíthet a következő A3.

Nem sok jót ígért az idei év a Volkswagennek. A Passat utolsó előtti, a Golf IV utolsó évét tapossa 2003-ban és a Polo Classic, a húzómodell idén hiányzott a kínálatból. Mindennek ellenére sikerült megismételni a tavalyi, 13 000 autó feletti eladásokat. A 2003-ban vagy 2004-ben kifutó modellek mindegyikéből több kelt el, mint tavaly.

2003 bővelkedik majd VW újdonságokban. Május-júniusban jön a Touran, illetve a lépcsőshátú Polo. Igen ambiciózus a szintén újnak számító Phaeton luxuslimuzinból 2003-ra tervezett 35-40 autó. Néhány hét múlva megvásárolható lesz a Touareg terepjáró, amelyhez Ferró Imre Volkswagen-márkaigazgató szenzációs árat ígért. Jelenleg csak a V10-es TDI ára nyilvános, nagyjából 21 millió forintba kerül majd a 313 lovas überdízel.

Az importőr jelentős darabszámban vásárolt modelljei közül a Skoda értékesítései ugrottak meg a legjobban. 11 500 autó kiszállításáról és 40 százalékos növekedésről adott hírt Méhn Imre márkaigazgató. Az idén megnyílt jászberényi szalonnal 46 tagúra bővült kereskedőhálózatot a következő néhány évben 6-8 új szalonnal tervezik bővíteni.

Méhn Imre igen jónak ítélte a Superb fogadtatását, amely típusnak majdnem sikerült elérnie az áprilisban megjelölt 400 eladott autót: év végéig 370 Superbet adnak át. Óriási növekedést mutatnak a Fabia értékesítések. Jól szerepel a limuzin és a kombi is, de az ötajtós ferdehátú egyenesen szárnyal. A Fabia titka szerintünk az, hogy hátsó kapaszkodók, kesztyűtartófedél vagy szervokormány nélkül is nagyon jó autó. Jövőre 13 000 Skoda értékesítése a cél.

A Volkswagen Haszonjárművek 2002-t is új típus nélkül csinálta végig. A forgalomra mégsem lehet panasz, az összesen 2400 Caddy, T4-es Transporter és LT eladását Kovács András márkaigazgató jónak értékelte. Jövőre egy adójogszabály-változtatás hatalmas érvágást jelent a teljes kishaszonjármű-szektornak. A drágulással gyakorlatilag forgalomképtelenné váló TransVant és Mixtót a 2003-ban bemutatandó ötödik generációs Transportertől várt növekedés pótolhatja.

Idén öttel több Porschét ad el az importőr, mint 2001-ben. Az összesen 20 Boxster és 911 mellett a Cayenne iránti rendkívüli érdeklődést jelzi az eddig megkötött 15 szerződés. Jövőre így könnyen 50-re emelkedhetnek a Porsche értékesítések.