



Gajdán Miklósnál a Mazda6 került az első helyre. 9 pontot adott neki, amit Miklós a már bevezetéskor teljes karosszéria-, és motorkínálattal indokolt, megemlítve az autó kényelmét, tágasságát, az ötletes Karakuri támladöntést. Értéke a sorozatnak a kettős keresztlengőkaros első futómű, a többlengőkaros hátsó felfüggesztés és a kitűnő vezethetőség. A maximális pontszámot azért nem kapta meg ez a típus, mert nem hordoz olyan innovatív megoldásokat, mint az E-Mercedes, vagy a Honda Jazz.
Hat ponttal a Fiesta a második Gajdán Miklósnál. Előnye a gazdag motorválaszték, a kitűnő futómű és a kedvező ár. Nem túl fantáziadús formája, szűk csomagtartója és az utastér korlátozott átrendezhetősége miatt nem kapott több pontot.
Miklós nagyra értékelte a Honda Jazz takarékos és környezetbarát motorját, elképesztően jó térkínálatát és variálhatóságát. Kifogásolta viszont a szűk, egymáshoz egészen közel álló erőforrásokból álló motorválasztékot és a dízelmotorok teljes hiányát.
Az Év Autója választás rendszeréből fakadóan nagy és drága autók akkor sem rúgnak labdába, ha amúgy nagyszerű kocsik. Ez a veszte az E-Mercedesnek is, amely 133 ponttal az utolsó lett a hét autó végső értékelésében. Az elektrohidraulikus fék és más innovatív megoldásokat honorálandó 3 pontot kapott a kiválónak ítélt autó.
A későbbi győztes Renault Mégane biztonságossága 2 pontot ért Gajdán Miklósnál. Azért nem kapott többet az autó, mert kevesebb benne az újítás, mint az E-Mercedesben vagy a Honda Jazzben, és az autó kategóriatársaihoz viszonyítva kevésbé meggyőző, mint a Mazda6 vagy a Fiesta a maga osztályában.
Nem kapott pontot Miklóstól az Opel Vectra és a Citroën C3. Bár mindkettő jó autó, máskülönben nem kerültek volna be a végső értékelésbe, a Vectra elsősorban elődjéhez képest jelent nagy előrelépést, a C3 pedig semmi olyat nem tud, amit a kategóriatársak ne hoznának.
Surányi Péter hangsúlyozottan kis pontkülönbséggel osztályozta az autókat. Nála hét ponttal a Honda Jazz került az élre, műszaki fejlettsége, kitűnő minősége és ötletes belső tere alapján. A motor fejlettségére jó példa a hengerenként kétgyertyás gyújtás, az alacsony fogyasztás és a kiválónak ítélt CVT-váltó. A fokozatmentes automata a kézzel kapcsolható hét fokozatot használva élményszerű vezethetőséget ad, egészítette ki indoklását Surányi Péter. A Jazz minősége kiváló, pluszpont járt a hátsó ülés variálhatóságáért.
Péternél az Opel Vectra következik a második helyen. A Vectra C mellett igényes, az átlagautós számára kiváló kompromisszumot jelentő futóműve volt a döntő érv. Elöl egyszerű McPherson kerékfelfüggesztés dolgozik, de minőségét alumínium alkatrészek emelik, például a kerékagy készül könnyűfémből. A hátul többlengőkaros, prémiumautós színvonalú futómű indokolta a Vectrának adott 6 pontot, ezenkívül a nagyon merev karosszéria is sokat nyomott a latba.
5-5 pontot kapott az Autó2 főszerkesztőjétől a Mazda6 és az összértékelésben első Renault Mégane. A japán modellben nincs különösebb innováció, előnye a dinamikus forma, az igényes konstrukciójú futómű, a megbízhatóság, valamint a széles motor- és karosszéria-választék. A Mégane mellett egyrészt biztonságossága szólt, az a rengeteg, drágán vagy filléres ötletekkel megvalósított megoldás, amelyek összességükben kategóriája legbiztonságosabb autójává tették az új Mégane-t. A Mégane ezenkívül soktagú motorpalettával és a közeljövőben széles karosszéria-kínálattal lesz kapható.
Két pontot kapott az E-Mercedes, amely az első elektrohidraulikus fékkel gyártott tömegautóként nyerte el Surányi Péter tetszését. Érdekesség, hogy mindkét magyar döntnök adott pontot a kiváló autónak ítélt Mercedesnek, Gajdán Miklóstól három pontot kapott ez a típus. Az 58 újságíró közül 18-an egyetlen pontot sem adtak a felső középkategóriás autónak.
Sem a Citroën C3, sem a Fiesta nem hozott különösebb újdonságot a kiskategóriában, de nem csak emiatt maradtak pont nélkül Surányi Péter listáján. A legfontosabb ellenérv velük szemben kemény műanyagból készülő, olcsó műszerfaluk, mondta kérdésünkre az Autó2 egyik alapítója.
Sem Gajdán Miklós, sem Surányi Péter nem élt azzal a vitatható eszközzel, amely szerint egy autónak 10 pontot adva, a többit lepontozva egy preferált típus könnyen kiemelhető.
A szavazás részletes eredménye és az angol nyelvű indoklás megtalálható a www.caroftheyear.org oldalon.
