Ma úgy döntött a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) londoni gyűlésén, hogy jövőre sem hajtanak végre radikális változtatásokat a Forma-1-ben. Max Mosley, a FIA elnöke durvább beavatkozást akart, látva a Ferrari idei elsöprő fölényét, ám a nagyobb csapatok nem látták szívesen a nagyléptékű változásokat. Az új szabályozással konszenzus született.

Jövőre már nem csak az első hat, hanem az első nyolc célba érkező pontot kap. Ezzel egyértelműen a Ferrari idei elszakadását akarják jövőre valamelyest megfékezni. Az első helyezettnek továbbra is 10 pont jár, a második nyolcat kap, a harmadik hatot, a negyedik ötöt, az utána következők eggyel kevesebbet. A nyolcadik helyezett jutalma egy pont.

Változik a tervek szerint az időmérőedzések formája is. Két egy órás időmérőt tartanak majd, az egyiket pénteken, a másikat szombaton. A legfontosabb változás azonban, hogy az időmérő alatt egyszerre csak egy pilóta lehet a pályán, aki egy mért kört futhat (plusz egy felvezető és egy levezető kör). Pénteken a bajnoki sorrendnek megfelelően indulnak a pilóták, szombaton pedig a pénteken mért idők alapján hajthatnak ki a boxutcából, fordított sorrendben.

Idén még nem kapott büntetést a Ferrari, amikor az Osztrák Futamon az utolsó körben engedte át az első helyet Michael Schumacher csapattársának, Rubens Barrichello-nak, ám jövőre ez is büntethető lesz. Az új szabályok szerint ugyanis a csapatvezetés nem mondhatja meg, hogy két pilótája közül melyik érjen célba hamarabb. Már csak az kérdéses, hogyan kívánják ezt a nehezen ellenőrizhető szabályt betartatni.