Mint arról korábban már beszámoltunk megújult a Mercedes zászlóshajója, az S osztály és annak kupéváltozata, a CL is. Mindkét típus új lámpákat kapott, az elsőket átlátszó bura mögé helyezték. Megújultak a hátsó lámpatestek is, ennek köszönhetően megszűnt a korábbi hasonlóság a C- és S-osztály között. Ezen finomságok mellett megváltozatták az első, hátsó lökhárító és a hűtőmaszk kialakítását is. Természetesen a modellfrissítés során a belső teret is átalakították, mintegy negyven helyen történt módosítás. Mindezek szinte mellékesek az új csúcs minőségű biztonsági rendszer és a legfrissebb csúcs motor mellett.
Az új biztonsági megoldás, a PreSafe, egy megelőző rendszer, amely a hagyományos aktív biztonsági rendszerek, mint a légzsák vagy az ABS előtt lép működésbe. Amennyiben baleset bekövetkezésére utaló jelet érzékelnek az ESP és a vészfék asszisztens szenzorai, akkor az üléseket (kivéve a vezetőét) a légzsákok nyílásához optimális helyzetbe állítja a rendszer. Továbbá becsukódik a tetőablak és az övek is megfeszülnek, amit nem a hagyományos övfeszítőkkel végez el a rendszer, hanem elektronikus úton.. Ez azért fontos, mert ha a sofőr elhárítja a veszélyt és a baleset mégsem következik be, akkor a rendszer újra alapállapotba kerül.
A megújult külsőhöz új erőforrások és hajtáslánc is kapcsolható. Megkapta az S-osztály a Maybach 5,5 literes motorját, ám kissé lefojtva. Ezentúl az S 600-ast egy V12-es duplaturbós erőforrás mozgatja A motor teljesítménye 500 lóerő, de ami még ennél is fontosabb, az az 1800-as fordulatszámnál jelentkező 800 newtonméteres forgatónyomaték. Ezzel a motorral Az S- és CL-osztályú Mercedesek 4,8 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órara, csak úgy, mint a V8-as AMG. Az S Mercedes új tagjaként mutatkozott be az S 350, amelyben egy 245 lóerős V6-os erőforrás dolgozik.
Ugyanezzel a motorral mutatkozott be Párizsban az SL alapmodellje is. Nem kis mértékben a 350 newtonméteres forgatónyomatéknak köszönhetően a 100-as sprintet 7,2 másodperc alatt teljesíti az autó. A 250 km/órás végsebességnél csak az elektronika zabolázza meg az autót. Természetesen ebben a modellben is megtalálhatóak olyan felszerelések, mint az automata bukókeret, az adaptív első légzsákok és az SBC.
Bár 2002 tavasza óta kapható, igazából most mutatkozott be a Mercedes összkerék-hajtású rendszere a C-osztályban. Immár a C Mercikbe is rendelhető Bi-Xenon fényszóró és Distronic rendszer is.
Új motorokat mutattak be az E-osztályban is. Az egyik egy kétliteres négyhengeres kompresszoros erőforrás. A 163 lóerős motorban változó állású vezérműtengelyeket és töltőlevegő-hűtőt találunk. Emellett újra kapható az E-osztály a 320 CDI erőforrással, amelyben a Mercedes common-rail technológiájának mások generációja dolgozik. Ennek köszönhetően a motor 470 newtonméteres nyomatékkal bír. Az autó átlagfogyasztása 6,9 liter.
Nem tétlenkedett az utóbbi időben az AMG, a Mercedes házi tuningcége sem. Párizsban tartották a világpremierjét a minden eddiginél erősebb sorozatgyártású E-osztálynak. Ez pedig az E 55 AMG volt, amelyben egy V8-as kompresszoros motor teljesít szolgálatot. 476 lóerőt képes leadni az erőforrás 6100-as fordulatszám mellett. Ehhez társul még a 2650 és 4500-as fordulatszám között előálló maximálisan 700 newtonméter forgatónyomaték.
Mindezek után nem meglepő, hogy a csúcs E gyorsulásban mind az S 600-ast, mind a CL 55 AMG-t maga mögött hagyja. Mindössze 4,7 másodperc kell ahhoz, hogy a kilométeróra elhagyja a 100-as jelzést. Ám a gyorsulás tovább tart, újabb 11,4 másodperc múlva már a 200-zal száguld az autó. Az autó végsebességét a gyártó 250 km/óránál limitálta, ám némi pénz ellenében ez az apróság sem akadályozza meg a vevőt, hogy akár 300 körüli tempóval autózzon. Ennek megfelelően a kilométeróra utolsó jelzése a 320-as.
Nem aprózták el a fékek méretét sem, elöl 360, hátul 330 milliméter tárcsák segítenek a lassulásban, ami eléri a 10,8 m/s2-et. Az első tárcsákat nyolcdugattyús féknyergek szorítják.
Elkészült az AMG első nagyteljesítményű dízel autója is a C 30 CDI AMG. A C osztály minden karosszériaváltozatához rendelhető az új erőforrás, amely a maga 231 lóerejével 6,8 másodperc alatt gyorsítja 100-ra az autót. Figyelemre méltó az 540 newtonméteres forgatónyomaték, amely már 2000-es főtengelyfordulatnál a vezető rendelkezésére áll. Mindamellett, hogy az autó akár 250 km/órával képes haladni, az átlagfogyasztása 7,6 liter körül alakul.




