

A legpatinásabbak közé tartozó itáliai karosszériaszabász legfrissebb Astonja a DB7 Vantage-en alapul. A kézzel kalapált alumínium karosszériás autóból összesen 99 példány készül majd 2003 tavaszától. Ára 250 000 euró körül lesz, ami átszámítva 63 millió forintnak felel meg.
A kézzel formált karosszériaelemek Olaszországban készülnek a Zagatónál. Az autó összeszerelése továbbra is Nagy-Britanniában folyik majd, Bloxham-ben. A teljes nevén Aston Martin DB7 Zagatónak nevezett autó mintegy 21 centiméterrel rövidebb az alapjául szolgáló DB7 Vantage-nél. (A DB az egykori Aston Martin főnök, David Brown monogramja, a vantage az advantage – előny – szóból ered.) A különleges formájú sportkupét Nori Harada, a Zagato vezető designere tervezte. Jellegzetes Zagato vonás a tető kettős domborítása, ami a stúdió több más autóját is jellemzi.
A tengelytáv hat centiméterrel kurtább a DB7-nél, a súlynyereség a kiindulási alaphoz képest 60 kilogramm. Konkrét adatokat még nem közölt a gyár a menetteljesítményekről, így csak annyi sejthető, hogy kicsivel jobbak a széria DB7 Vantage értékeinél. A hatliteres, V12-es Vantage 5 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 298 km/óra.
A Zagato és a brit legenda együttműködésének első gyümölcse a hatvanas évek legelején bemutatott DB4 GT Zagato volt. 15 évvel ezelőtt jelent meg az Aston Martin Vantage Zagato, amely akkori áron 200 000 euróba (50 millió forintba) került. A 438 lóerős, 4,9 mp alatt százra gyorsuló és 299 km/óra végsebességű autó már azelőtt mind egy szálig elkelt, hogy gyártása megindult volna.
