A Porsche Michelin Supercup idei teljes sorozatában részt vevő Rácz István és Bódis Kálmán mellett a Hungaroringen még egy versenyzőnek lehetősége van indulni. Idén a VIP-autót Barta Attila kapta meg, aki korábban (1997-ben) már indult a Porsche Michelin Supercup futamán és be is fejezte azt. Barta néhány mondatban annyit mondott terveiről, hogy reméli, szereplésével nem hoz szégyent Magyarországra. Barta Attila korábban rajthoz állt az Opel Astra kupa, a Skoda Octavia kupa futamain és az FIA GT világbajnokságon.
Az idei szezonban tizedszerre hazánkba látogató sorozatban a tavalyihoz képest továbbfejlesztett autókkal indulnak a pilóták. A 3598 köbcentis szívómotorok teljesítménye 370-ről 380 lóerőre nőtt, az első féknyergekben hat dugattyú szorítja a 350 milliméter átmérőjű perforált tárcsát. A fékrendszer a 462 lóerős utcai Porsche GT2-ből jön.
Fontos változás, hogy kilenc év után a gumiszállító és a főtámogató szerepét az idei szezonban már nem a Pirelli, hanem a Michelin játssza. Újdonság a Supercup autókban megjelenő fedélzeti adatrögzítő. Bár a Porsche gyárnak két VIP autója van, az idei magyarországi versenyen várhatóan csak az egyik áll rajthoz, volánjánál Barta Attilával.
A közel 400 lóerős sportautó menetteljesítményeiről nincs pontos adat. Annyi biztos, hogy a nulláról százra gyorsításból, majd 100 km/óráról állóra fékezésből álló tesztet hat másodperc alatt teljesíti a 911 GT3 Cup, a pálya tapadásától függően. Ebből az időből nem egészen négy másodperc jut a százra gyorsulásra. Az 1140 kilós autó legnagyobb sebessége 290 km/óra.
A motorelektronika 8000-nél szabályozza le a motort, de elrontott visszaváltásnál ennél magasabb fordulatszámra kényszeríthető a vízhűtéses hathengeres. A motort károsító fordulatszámok kiküszöbölésére a kuplung 9000-es fordulat fölött automatikusan oldja a kapcsolatot a motor és a hatfokozatú kézi váltó között. A kuplung tönkremegy ugyan, de a hatványozottan drágábban javítható motornak nem esik baja.
A Porsche Supercup presztízse nem olyan nagy, mint amekkora a küzdelem a futamokon. A versenysorozat nehézségét jól jelzi, hogy vendégindulóként csak egyvalaki tudta legyőzni a korábban a Pirelli támogatásával futó sorozat menőit: a kétszeres F-1 világbajnok Mika Häkkinen.
