Belül nem látványos a módosítás a széria Volvókhoz képest
Az S60R és V70R modelleken széria az aktív futómű és karosszéria szabályozás
3 fotó
S60R és V70R néven új modelleket mutat be a Volvo a Párizsi Autószalonon. A két sportosabb felhangú Volvo a Performance Concept Cars (PCC – nagyteljesítményű tanulmányautók) sorozatba tartozik, ez a két tag valósult meg elsőként. Korábban a mostani szériautók egy-egy előhírnöke tanulmányautó formájában már látható volt.

A Volvo S60R-ben és V70R-ben 2,5 literes, öthengeres turbómotor dolgozik. Teljesítménye 300 lóerő, maximális nyomatéka 400 Nm. Mindkét autóba elektronikus vezérlésű összkerék-hajtást építenek, mely szükség esetén juttat nyomatékot a hátsó kerekekhez. Ugyanilyen Haldex rendszer üzemel a Volvo S60 AWD-ben is.

A sportos modelleket kívülről is megkülönböztetik a szériaautóktól. Mélyebbre nyúlik az első és a hátsó lökhárító, szériában 18 colos felniket szerelnek az autóra, más a hűtőrács és az első ködlámpán is húznak egyet. A bi-xenon fényszóróért sem kell felárat fizetni.

Az “R” modellekben széria még az aktív futómű és karosszéria szabályozás is. Az új rendszerben a vezető három állásból választhat: sportos, még sportosabb, és komfort. A Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept – folyamatosan vezérelt karosszéria) névre keresztelt rendszer egyszerre több paramétert figyelembe véve (kormányzás, sebesség, kerekek helyzete) határozza meg a karosszéria megengedett dőlését, illetve a futómű beállításait.