Elsöprő Mitsubishi sikert hozott az autósok mezőnyében a 24. Dakar rali, amely idén Arras-Madrid-Dakar 2002 néven futott. Az észak-franciaországi start után 8883 km-t kellett teljesítenie az autósoknak, motorosoknak és kamionosoknak.
A célba érkezett 45 autó közül az abszolút első öt páros Mitsubishi terepjáróval versenyzett. Az első helyet a japán Masuoka szerezte meg, akinek ez volt első abszolút győzelme a Dakar ralin. Masuoka több éve készült már erre a győzelemre, és két évvel ezelőtt Franciaországba is költözött, hogy jobban fel tudjon készülni a sivatagi viadalra.
A tavalyi győztes Jutta Kleinschmidt a második lett. Az első hölgy győztes elmondta, ha az utolsó szakaszokon nem lett volna problémájuk a féltengellyel, nagyobb esélyük lett volna a győzelemre. Harmadik helyen Shinozuka ért célba – az első japán pilóta, aki nyerni tudott a Dakar ralin.
Sajnos a magyar páros a január 13-ai célba érésen már csak nézőként vett részt. Szalay Balázs és Palik László Chevrolet Blazerének sebességváltója többször rendetlenkedett, de a kilencedik szakaszon végképp felmondta a szolgálatot. A homokdűnéken keresztül a szervizkamion vontatta át a terepjárót, de a vasárnapi pihenőnap ellenére a hétfő reggeli rajtra nem készült el az autó, így a verseny feladására kényszerült a magyar páros. A terepjárósok kudarca miatt a kamionok közt versenyző szervizkamion is a rali befejezésére kényszerült.
A motorosok mezőnyében – ahol eléggé belterjes volt a mezőny, hiszen szinte mindenki KTM motorral versenyzett – az olasz Meoni ért célba elsőként, aki már tavaly is diadalmaskodott. Az olasz motoros a KTM új motorjával érte el a sikert. A korábbi egyhengeres 650 köbcentis erőforrás helyett a mostani kétkerekűt kéthengeres motor hajtotta. Ellenben a többi versenyzővel Meoni vállalta a rizikót, hogy nehezebb motorral indul a futamon, ám motorja nagyobb teljesítményű volt a márkatársakénál. Második helyen Cox ért célba.
Harmadik helyen az 1999-es és 2000-es bajnok Richard Sainct futott be, aki leginkább azt sérelmezte, hogy az egyik faluban gyorshajtás miatt leradarozták, és ezért időbüntetést kapott.
A kamionosok mezőnyét nagyrészt az autósokat kísérő szervizkamionok alkották. Nagy fölénnyel lett első az orosz Kamaz kamion és háromfős legénysége, Vladimir
Tchaguine, Semion Yakoubov és Serguei Savostine. Második helyre egy Tatra kamion futott be, Karel Loprais-szel a kormánynál.
Abszolút sorrend, autók:
1. H. Masuoka (Jpn) Mitsubishi (46 óra 11 perc 30 mp)
2. J. Kleinschmidt (Ger) Mitsubishi (+22 perc 01 mp)
3. K. Shinozuka (Jpn) Mitsubishi (+35 perc 15 mp)
4. JP. Fontenay (Fra) Mitsubishi (+1 óra 37 perc 30 mp)
5. C. Sousa (Por) Mitsubishi (+5 óra 20 perc 57 mp)
Abszolút sorrend, motorok:
1. F. Meoni (Ita) KTM (48 óra 0 perc 59 mp)
2. A. Cox (Rsa) KTM (+47 perc 52 mp)
3. R. Sainct (Fra) KTM (+1 óra 20 perc 25 mp)
4. C. De Gavardo (Chi) KTM (2 óra 52 perc 46 mp)
5. I. Esteve Pujol (Spa) KTM (2 óra 54 perc 34 mp)
Abszolút sorrend, kamionok:
1. V. Tchaguine (RUS) KAMAZ
2. K. Loprais (Cze) TATRA
3. Y. Sugawara (Jpn) Hino
4. JP. Reif (Aut) MAN
5. JP. Bosonnet (Fra) Mercedes
