

Ezt általában foszfor vagy kén tartalmú adalékokkal érik el, melyek a fém felületébe beépülve nemfémes védőréteget hoznak létre, ezáltal a nagy erővel egymáshoz nyomódó felületek már nem fémesen kapcsolódnak egymáshoz, ezért a nagy hőfejlődés és a fémes kopás nem tud kialakulni. Meg kell említenünk a kenőanyag korrózió gátló hatását is, hiszen az átmeneti korrózió hatására létrejövő kopás megelőzése érdekében fontos szerep jut a hajtóműolajoknak.
A motorolajokhoz hasonlóan a hajtóműolajok esetében is nagy jelentőségű az olaj hűtőhatása. Hajtóművekben a nagy erővel összekapcsolódó alkatrészek súrlódásából adódó hő az, amit az olajnak el kell vezetnie, szemben a motorolajokkal, melyeknek az égési hő elvezetése a fő feladatuk.
Emellett természetesen ezen kenőanyagok fő feladatai közé tartozik a működést könnyítő szerep, főként a jó kapcsolhatóság biztosítását lehet kiemelni valamint a váltásnál keletkező zaj és vibráció minimálisra csökkentését. A könnyen kezelhető és pontosan működő hajtóművek tartós üzemeltetéséhez, napjaink növekvő terhelései mellett, a megfelelően kiválasztott, jóminőségű kenőanyag felhasználása elengedhetetlen feltétel.
A cikk a Mobil Oil Hungary Kft. támogatásával és szerkesztésében jött létre.
Cikksorozatunk következő, október 22-én megjelenő része az olajcsere periódusok betartásának fontosságával foglalkozik.