


A motort a Ferrari mérnökeivel fejlesztették az 1997-óta a Ferrarihoz tartozó Maseratinál. Teljesítménye 390 lóerő 7100-as fordulaton, forgatónyomatéka 40 newtonméterrel marad el a turbómotoros 3200 GT 491 Nm-es értékétől. A hengerűrtartalom 4244 köbcentiméter. A szigorúbb környezetvédelmi előírásokat is teljesíteni képes motor ősereje hatfokozatú kézi váltó vagy Cambiocorsa nevű soros kapcsolású, kuplung nélküli sebességváltó segítségével juthat a hátsó kerekekhez. A Cambiocorsa a Ferrarinál F1 váltónak nevezett szerkezetet takarja, melynek segítségével a kormány mögött elhelyezett fülekkel kapcsolhatók a fokozatok. Ezek meghúzása oldja a kuplungot és váltja a fokozatokat, üresbe kapcsolni úgy lehet, ha a vezető mindkét fület egyszerre meghúzza. Egy a középkonzolra épített kapcsolóval válthatunk hátramenetbe vagy automata üzemmódba. A Maserati Spyder GT forgalmazása ősszel indul, hazánkba megrendelésre hozza majd be az importőr Modena Motor Kft.
A Spyder GT az 1959 és 1964 között 245-ös darabos példányszámban készült 3500 GT Cabriolet örökségét viszi tovább. A 3500 GT hosszú löketű hathengeres motorja 220 lóerős volt 1961-ig. 1961 után a legnagyobb teljesítmény 235 lóerőre nőtt az akkortól kapható Lucas befecskendező rendszer jóvoltából. A két vezértengelyes motort 1961-ig három porlasztó etette. A hatvanas évek beköszöntésével jelent meg az ötfokozatú kézi váltó a négygangos mellett a hátsó tárcsafékkel együtt. Az 1482 kilogrammos 3500 GT Cabriolet végsebessége teljesítménytől függően 230 és 240 kilométer/óra között volt.
