Nagy-Britanniában különösen nagy hagyománya van a személyautóból átépített haszonjárműveknek. Készült ott már furgon Dacia Dusterből és Springből, Land Rover Discovery-ből, és most a Škoda importőre is úgy döntött, hogy áruszállító variánst készít, méghozzá nagy elektromos szabadidőjárművükből, az Enyaqból.

33 fotó

Az alapot a 85 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt kivitel adja, választhatóan kettő- és négykerék-hajtással (85X). Ezek 578, illetve 534 km hatótávolságot biztosítanak, 135, illetve 175 kW-tal tölthetők.

Áfamentes verzió készült a legdrágább Škodából 6

Az átalakítást nem bonyolították túl. Méretre szabott, robusztus műanyag panelek kerülnek az autóba, a hátsó üléseket és biztonsági öveket kiszerelik. A hátsó oldalablakokat lefóliázzák, az ablakemelőket letiltják. Az első ülések mögé tömör elválasztófal kerül, a hátratekintést lehetővé tévő ablakkal.

Áfamentes verzió készült a legdrágább Škodából 7

A padlón és az oldalfalon lekötőszemeket alakítottak ki, a padló alatt megmaradt a töltőkábel tárolására szolgáló üreg.

Áfamentes verzió készült a legdrágább Škodából 8

A teherbírásról, a raktér térfogatáról nincs információnk. A személyszállító változat esetében az Enyaq csomagtere 1710 literesre bővíthető, a hasznos terhelhetőség vezetővel együtt (75 kg) hajtáslánctól és kiviteltől függően 421-595 kg. A rakodóperem a kétkerék-hajtású változat esetében 706, a 4×4-esnél 703 mm-en húzódik.

Áfamentes verzió készült a legdrágább Škodából 9

Az Enyaq Cargo nem gyári átépítés, a konverziót a brit importőr rendeli meg egy szakértőtől. Mivel az autót eleve személyautós tartozékaitól megfosztva hozzák forgalomba, arra az összes haszonjárműves adókedvezmény érvényesíthető Nagy-Britanniában.

Áfamentes verzió készült a legdrágább Škodából 10

Te vennél kishaszonjárművé átalakított elektromos Škoda SUV-ot?
Igen
19% (27)
Igen, de Enyaq RS sportverzióban
17% (25)
Nem
38% (54)
Inkább Kodiaq-ot, dízelmotorral
26% (37)