A félpótkocsikról ritkán esik szó, holott valójában ezek azok az eszközök, amelyekre oroszlánrész hárul az áruszállításban. A félpótkocsikat húzzák a vontatók, és ha ezek jó minőségűek, illetve megfelelően karban vannak tartva, akkor gyakran tovább szolgálják az üzemeltetőket, mint maguk a nyerges vontatók. Utóbbiakat ugyanis 4-6 éves korukban már használtan értékesítenek, hiszen olyankor még jó áron lehet megválni tőlük. A félpótkocsikat viszont általában legalább 8-10 évig használják, de vannak olyan országok, mint például Románia, ahol jóval tovább vannak nyúzva ezek a három- vagy kéttengelyes eszközök.
Az ING előrejelzése szerint a 2025-ös évben stabilizálódni fog a félpótkocsik és pótkocsik piaca. Az utóbbi két évben ugyanis enyhe visszaesés volt tapasztalható, leginkább az áruszállítás teljesítményének visszaesése miatt. „A megemelkedett árak normalizálódása, a közúti áruszállítási piac teljesítményének javulása és a felzárkózó pótlások 2025 végére fellendíthetik a beruházásokat és a megrendeléseket, de érdemi piaci javulás csak 2026-ra várható” ‒ olvasható a globális pénzügyi szolgáltató előrejelzésében.
A CLEAR International tanácsadó cég elemzése is alátámasztja mindezt. A félpótkocsik eladása csak Nyugat-Európában 2023‒24 között 20 százalékkal csökkent. Az idei évben a gyártó cégek szerencsés esetben a korábbi veszteségeik felét visszanyerhetik. A következő években pedig jó esély van arra, hogy a számok megközelítik a 2008-as és 2018-as csúcsokat. Érdekesség, hogy a CLEAR International számításai szerint az áruk 77 százaléka Európában félpótkocsikon és pótkocsikon jut el a felrakóhelytől a végső állomásig, azaz a lerakóhelyig. (Az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA szerint ez 75 százalék körül van.)

Úgy tűnik, hogy a várható fellendülést jelzi, hogy az egyik, félpótkocsikat gyártó cég, a Wielton új eszközzel jelentkezett. A lengyel cég az elmúlt években legalább hat konkurensét felvásárolta (Langendorf, Frühauf…), ami jól mutatja a jelenleg zajló piaci trendeket. A vállalat éppen emiatt mostanában egyre gyakrabban Wielton Groupként hivatkozik magára. A gyár legújabb eszköze, a Wielton Evo immáron Magyarországon is elérhető. Ez egy függőponyvás, 5,6 tonna önsúllyal rendelkező félpótkocsi, amely 13 630 mm hosszú, 2480 mm széles és 2725 mm magas. Erős acélvázzal, könnyű és tartós homlokfallal és alumíniumajtókkal készül.
Bár most még nagyon elenyésző az újonnan eladott elektromos vontatók száma a dízelüzeműekhez képest, később várhatóan a félpótkocsigyártóknak reagálniuk kell a környezetbarát teherautók elterjedésére. Ez magában foglalhatja olyan megoldások széles körű elterjedését, mint például a napelemek alkalmazása a félpótkocsik tetején vagy oldalán. Németországban pedig már két éve terítékre került egy olyan elektrifikált félpótkocsi, amit akkumulátorcsomaggal és e-tengellyel is elláttak, ezáltal pedig nagyobb hatótávot értek el az elektromos kamionok esetében.
