A múlt héten jelentették be, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új járatokkal, ún. metróbuszokkal kapcsolná össze a külső kerületeket a fő metróvonalakkal, az ott élők számára sűrűn közlekedő, átszállás nélküli alternatívát biztosítva az autózással szemben. Mint arról a Vezess is beszámolt, napokkal később kiderült, hogy első ízben, kísérleti jelleggel a IV., a XIV., a XVI. és a XX. kerületben indítanák el az új járatokat.
A fejlesztést az Index birtokába került dokumentum tanúsága szerint a jegyárak újabb emeléséből finanszíroznák. Ez alapján egy vonaljegy az eddigi 450 helyett 500 forintba kerülne, míg a fedélzeti – azaz a járművezetőnél váltott – vonaljegy 25 százalékkal, 600-ról 750 forintra drágulna. A 10 darabos gyűjtőjegy árát 4000-ről 4500 forintra emelnék, ahogyan sok más mellett az idő alapú menetjegyeket sem kerülné el a hullám. A 30 perces jegyért 600, a 90 perces jegyért pedig 850 forintot kérnének el. A 24 és a 72 órás jegyeknél is vastagabban fogna a ceruza, ahogyan a nosztalgia- és a révjegyeknél is.
Az áremelésektől éves szinten 880 millió forint többletbevételt remélnek.
A portál megkeresésére lényegében azt reagálta a Főpolgármesteri Hivatal, hogy „előzetes, vagyis még nem végleges számításokról” van szó.
A metróbuszokkal kapcsolatban a Telex tudta meg, mely útvonalakon próbálnák versenyképesebbé tenni a tömegközlekedést. A versenyképesség fogalma ez esetben azt jelenti, hogy öt percnél ne legyen hosszabb az út annál, mintha azt autóval tenné meg az utas, csúcsidőn kívül is legyen óránként tíz indulás, és maximum egy átszállással elérhető legyen a belváros. Ezt jelenleg a budapesti 43 százaléka kapja meg, a fejlesztéssel pedig a lakosok további 22 százalékát vonhatnák be.
Összesen 18 olyan folyosót azonosítottak a fővárosban, ahol a kelleténél alacsonyabb a közösségi közlekedés aránya, viszont buszos, trolibuszossal fejlesztéssel ezen gyorsan, ráadásul költséghatékonyan lehetne változtatni. A Zugló (XIV. kerület) középső részéről és a Rákosszentmihályról (XVI. kerület) induló metróbuszok a 2-es metró vonalára kapcsolnák rá, míg az Újpest (IV. kerület) külső pereméről és a Pesterzsébetről (XX. kerület) indulók a 3-as metróhoz biztosítanák kényelmesebb eljutási lehetőséget, de szóba került már az is, hogy a III. kerületi Csillaghegy, a Római fürdő és a belváros között is kialakítanának közvetlen kapcsolatot.

