Piros Catone felirat olvasható annak a 40 darab Renault T520 HSC nyerges vontatónak az orrán, amelyeket volt szerencsénk megnézni nemrég a Renault Trucks budaörsi telephelyén. A cég sokak számára ismerős lehet, a Catone ugyanis 10 legnagyobb Magyarországon működő olasz cég között van.

Az idehaza 1995 óta tevékenykedő Catone központja Budaörsön van, ahol hűtött és fagyasztott élelmiszereket raktároznak, illetve ezeket fuvarozzák belföldön és külföldön egyaránt. Nemrég nem kis fába vágták a fejszéjüket: egy éven belül megépítik Magyarország legnagyobb kapacitású mélyhűtő raktárát Budaörsön. A vadonatúj Renault T520 HSC nyerges vontatók pedig a kibővített raktár kiszolgálásában is részt vesznek majd.

„Örömteli, hogy a világjárvány okozta kezdeti sokk után a cégek fejlesztésben gondolkodnak. Mindenki alkalmazkodik a helyzethez, a Renault Trucks Magyarország is. A fuvarozás, mint tevékenység nem állt és nem is állhat le a pandémia ellenére sem, így a mi gyáraink és szervizeink is ugyanúgy dolgoznak” – jegyezte meg Tringer Zoltán, a Renault Trucks Keleti Régió ügyvezetője.

Dizájnos lámpával hódítanak a T-modellek 1

A műszerfal középső traktusát karbonborítással dobták fel.

Legújabb T-modellek

Az új nyerges vontatók fehér színben gördültek le a gyártósorról, mivel ez most a Catone flottaszíne, ennek ellenére korántsem nevezhetők unalmasnak. Már csak azért sem, mert ezek most a legújabb magyar rendszámos T-modellek, amelyek a nemzetközi áruszállítás igényeinek megfelelően lettek specifikálva. Ennek köszönhetően a sofőr számára komfortos élettér áll rendelkezésre és a Dover-i példa mutatja, hogy sosem lehet tudni, mikor kényszerül rá gépjárművezető arra, hogy adott esetben több napot eltöltsön a kamion fülkéjében, függetlenül attól, hogy az európai uniós szabályok szerint ez egyébként tilos lenne.

Dizájnos lámpával hódítanak a T-modellek 2

Van itt hely bőven.

A trapéz alakú T-fülkében 2,13 méteres belmagasság áll rendelkezésre, de a motoralagúttól számolva is 1,93 méter van a plafonig. Ekkora belmagasság mellett simán elfér a szélvédő felett két kisebb és három nagyobb tároló, amelyek közül az egyik ráadásul kulccsal zárható. A sztenderdeknek megfelelően kívülről is elérhető 1-1 csomagtartó, amelyek egyenként 6 db 1,5 literes ásványvizes palackot is el tudnak nyelni. Amennyiben a gépkocsivezetőnek pihenni támadna kedve, akkor leheveredhet a 2 méter hosszú és 67 centiméter széles alsó ágyra, amely alatt további tárolóhelyek, valamint egy 24 literes kihúzható hűtő áll rendelkezésre. A felső fekhely átalakításával egyébként további tárolóhelyek hozhatók létre.

Dizájnos lámpával hódítanak a T-modellek 3

Sztenderd műszálas ülés és a Renault-os hagyományoknak megfelelően piros biztonsági öv.

Sztenderd kényelem

A járműveket ugyan multimédia rendszer nélkül kérték, ettől függetlenül több “hagyományos” kényelmi berendezés, így például a digitális klíma, az alsó fekhelynél elérhető távirányító, valamint a tetszőlegesen állítható olvasólámpa is megtalálható a fedélzetükön. Menet közben a sofőr munkáját olyan vezetéstámogató rendszerek segítik, mint a szériaként kínált sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az Optiroll szabadon gurítást segítő funkció, a visszagurulás-gátló asszisztens, vagy éppen a motor leállítása után automatikusan aktiválódó elektronikus rögzítőfék. Ugyancsak a sofőr munkáját segíti az adaptív sebességszabályozó is, amely megtartja a biztonsági távolságot az elől haladó járműhöz képest.

Dizájnos lámpával hódítanak a T-modellek 4

A menetlevelet egyszerűen és könnyedén ki lehet tölteni ennek segítségével akár a kormányon is.

A Renault T-modellt olyan megoldásokkal igyekeztek praktikussá tenni, mint például a kormányra csíptethető A4-es méretű műanyag jegyzetpad, az éjszakai fülkevilágítás, a fűthető szélvédő, vagy éppen slusszkulcson található, a fényszórók távoli felkapcsolását szolgáló gomb. Emellett a francia mérnökök igyekeztek “franciás” dizájn jegyeket is elrejteni a járművön, ilyen például a légterelő blokkal kiegészített lámpatest, amit a szegmensben csak és kizárólag a T-modellre jellemző.

Dizájnos lámpával hódítanak a T-modellek 5

Igazi francia sajátosság: légterelő elem a lámpán. A kanyarfényszórok ugyanakkor jobb látási viszonyokat tesznek lehetővé kanyarodáskor. A nappali menetfény LED-technológiás, a távolsági fényszóró pedig halogén izzós.

A Cantone által Renault T520 nyergesek hajtásáról a lehető legnagyobb teljesítményű, 520 lóerős (382 kW), 2550 Nm csúcsnyomatékú, soros elrendezésű, hathengeres dízelmotor gondoskodik, amelyhez 12+3 fokozattal rendelkező Optidriver robotizált váltó csatlakozik. Valamennyi járművet ellátták az Optifleet telematikai rendszerrel, amelyek segítségével a nyerges vontatók aktuális tartózkodási helye, valamint azok működési teljesítménye online nyomon követhető. Emellett lehetővé teszi a járművezetők teljesítményének kiértékelését is. Az Optifleethez fejlesztett alkalmazás pedig nemcsak táblagépre, hanem okostelefonra is letölthető, ami jóval könnyebb kezelhetőséget nyújt.

A magyar rendszámú Catone vontatókkal nemcsak Budaörs környékén,  hanem forgalmasabb autópályáinkon biztosan sokszor találkozhatunk majd.

Kövess minket a Facebook-on!
Forrás: King of the Road
Kép(ek) forrása: Aranyi Péter