Ősszel sok kiállítás elmaradt a koronavírus-járvány miatt, pedig nemcsak a haszonjárműgyártók, hanem a beszállítók is előálltak néhány fontosabb fejlesztéssel. Összeállításunkban összeszedtük a legfontosabb újdonságokat, történéséket.

Új klíma félpótkocsikhoz

A Thermo King – ami régi ismerősnek számít a hazai piacon – nemrég egy teljesen új klímával állt elő. A márka újdonsága, az Advancer A-sorozat három különféle modellből áll  (A-360, A-400 és az A-500) és akár extra hosszú félpótkocsikra is felszerelhető. Az Advancer ugyan az előző generációs hűtőberendezéseiben alkalmazott kompresszort és dízelmotort használja, de immáron 50 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátással rendelkezik és teljesíti legszigorúbb (NRMM V) károsanyag-kibocsátási normákat.

Egyes változatoknál (A-400 és A-500) elektronikus fordulatszám-szabályozást alkalmaznak, ezért ezek a készülékek  már képesek rögzíteni az energiafelhasználási és üzemanyag-felhasználási adatokat is. Ezek az információk így már a telematikán keresztül, távolról is hozzáférhetővé válnak, ezáltal hiteles és valós adatok állhatnak az üzemeltetők rendelkezésére a hűtős félpótkocsik működésével kapcsolatban. Az információk akár pendrive-ra is menthetők, így az eddigiekhez képest még könnyebben kezelhetők a működtetéssel kapcsolatos adatok.

Az új hűtőgeneráció bevezetésével egy időben a hazai forgalmazónál, a Liberatus Hungarynál a hűtős félpótkocsik szervizelése is egyszerűbbé vált, ugyanis ősszel bővítették a telephelyet, így egy időben háromszor annyi járművet tudnak fogadni.

A teherautók fékezését is érintik az idei újítások 1

Új abroncs buszokra és teherautókra
A Hankook új, teherautókra és autóbuszokra fejlesztett gumiabroncs-családot dobott piacra Laufenn márkanév alatt, ami eddig elsősorban a személyautó-abroncsok terén volt ismert. A Laufenn teherabroncsainak futófelületei közül öt mintázatot a regionális szállítmányozás, hármat pedig az építőipari, valamint a logisztikai járművek igényeire, egyet pedig a helyi és a helyközi tömegközlekedési igényekhez szabtak.

Az új abroncsok szövetváz-technológiát alkalmaznak, és szükség esetén utánavághatók, illetve újrafutózhatók.  A 31 cikkből álló termékcsalád 80 százalékán megtalálható a 3 hegycsúcs+hópihe (3PMSF) jelzés, így ezek a gumiabroncsok akár a téli időjárási körülmények között is megállják a helyüket.

A teherautók fékezését is érintik az idei újítások 2

Díjnyertes levegőelőkészítő egység
A magyarországi kutatás-fejlesztési centrummal rendelkező Knorr-Bremse 25 éves fennállása alatt összesen 300 szabadalmat jegyzett be. Ezek közé tartozik az intelligens, moduláris levegőelőkészítő egység is, amely idén elnyerte a Dél-Alföldi Innovációs Díjat. A fejlesztés légfékes autóbuszon, teherautón és vontatón is alkalmazható nemcsak hagyományos, hanem elektromos hajtású járművek esetében is. A magyar mérnökök munkáját dicséri, hogy egy másik fejlesztést, az elektronikus rögzítőféket is elismerésben részesítették, amely idén megkapta a 28. Magyar Innovációs Díjat.

Ezek az új fejlesztések már ott lesznek a jövő kamionjaiban és autóbuszaiban, ahogyan a magyar mérnökök által fejlesztett elektromos rögzítőfék is.

Forrás: King of the Road