Svédországban sok mindent lehet csinálni: például húsgolyót enni, mandulatortát falatozni vagy éppen a -30 fokban kipróbálni egy elektromos járgányt. A Mercedes-Benz az év második felében dobja piacra a eSprinter-t éppen ezért gondolt egyet és elvitte oda, ahol még van egy “kicsi” hideg, hogy kiderüljön, milyen teljesítményt nyújt a technológia hóban és fagyban.

Arjeplog Svédország északi csücskében fekszik Számföldön és itt bizony elfordult már közel -50 fokos zimankó is. A tesztpéldányokat egy befagyott tavon is kipróbálták a szakemberek és arra is keresték a választ, vajon a különféle hajtáslánc komponensek, illetve az elektronikai rendszerek mennyire ellenállóak a hideg vas fogával szemben. A Mercedes munkatársai arra is kíváncsiak voltak, mennyire marad komfortos a furgon fülkéje ilyen alacsony külső hőmérséklet idején.

55 kWh teljesítményű akkucsomaggal szerelve az eSprinter normál üzemi körülmények között 150 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel. Ez alapvetően elegendő a városi áru, például élelmiszer- vagy csomagszállításhoz. Az északi sarkkörnél végzett tesztek rávilágítottak arra, hogy még -30 fokban is megtehető az eSprinterrel 100 kilométer. Az elektromos furgon akkumulátorai ráadásul gyorstöltővel még ilyen kemény időjárási körülmények között is gyorsan, 30 perc alatt tölthetők fel 80 százalékosra.

Az eSprinter 3,5 tonnás össztömegű, magas tetős zárt furgonos kivitelben készül majd, 10,5 köbméteres raktérrel. A megrendelők kétféle – 55 kWh és 44 kWh – teljesítményű akksipakk közül választhatnak. A nagyobbnál 150, a kisebbnél pedig 115 kilométeres hatótáv áll rendelkezésre normál üzemi körülmények között. A hasznos terhelhetőség kevesebb akkumulátor esetén 1040 kilogramm. Az elektromotor teljesítménye 115 lóerő (85 kW), forgatónyomatéka pedig 300 Nm. Az eVito-hoz hasonlóan végsebessége 80, 100 vagy 120 km/órára szabályozható le.

Az eSprinter kistestvére, az eVito tavaly ősz óta vásárolható meg Németországban. A gyártó a vele kapcsolatos tapasztalatokat is felhasználja annak érdekében, hogy az elektromos Sprinter minél nagyobb sikerre tegyen szert.

Forrás: Daimler