Figyelembe vették a korábbi tapasztalatokat
Az új M 936 G sűrített földgázzal működő motort a mérnökök a 7.7 literes OM 936-os turbódízeles erőforrás alapjaira építették. A kizárólag CNG-vel üzemelő motor 302 lóerős (222kW) teljesítményre képes 1200 newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett. Az előzetes számítások alapján az alternatív üzemanyaggal közlekedő Econic több mint 20 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsájt ki dízeles társaival szemben.




Megnövelt teherbírás
A Mercedes az új motorral mintegy 400 kilogrammal tudta növelni a hasznos teherbírást, ugyanis az M 936 G majdnem fele olyan könnyű, mint a hagyományos hajtással működő változata. Igaz, a hasznos teherbírás növeléséhez nagy mértékben hozzájárultak az újonnan kifejlesztett szénacél gáztartályok is, melyek a jármű két oldalán találhatóak speciális, biztonsági dobozokban.
Az új Econic NGT természetesen nemcsak hulladékszállítós felépítményben lesz kapható. A Mercedes tájékoztatása szerint a közepes teherbírású CNG-vel hajtott teherautó két-, illetve háromtengely változatban lesz elérhető 18-26 tonna közötti össztömegű változatokkal. A jövendőbeli ügyfelek kétféle fülkemagasság közül választhatnak majd: a Mercedes 1745 milliméteres, valamint egy extra alacsony 1295 milliméter belmagassággal rendelkező kabinnal kínálja az Econic NGT-t.