Az első Goggomobilt az 1954-es IFMA nemzetközi motor- és kerékpár-kiállításon mutatták be. A korai változatok még kétajtós szedánok voltak, mivel a furgonok gyártása csak három évvel később kezdődött meg. 1957 és 1965 között összesen 3 665 darab ilyen kiskerekű áruszállító készült, ezek közül azonban csak néhány tucatot készítettek félig nyitott rakterű verzióban.

Innen nézve kisebb csoda, hogy fennmaradhatott egy pick-up kialakítású, 1959-es gyártású TL-400-as, melyet a Coca-Cola korhű reklámjával díszítettek fel. A Goggomobilok többségét a német posta, a Deutsche Bundespost megrendelésére készítették. A társaságnál közel 1 500 darab volt forgalomban, melyek túlnyomó részét áruszállításra használták.

A miniatűr furgonokat általában kétszárnyú hátsó ajtókkal gyártották, de a nyitott rakfelületű változatok, – mint például ez a retró kólaszállító – olykor kihajtható ágyat is kaptak. Nem minden Goggomobilnak volt azonban ilyen nemes sorsa, ugyanis sokszor utcai takarítógéppé, vagy hótakarító járművé alakították át őket.

Az áruszállító változatok többsége zárt rakterű volt, csak néhány készült pick-up verzióban.
A dizájn alapján akár olasz is lehetne, de a Goggomobilok Németországban készültek
A motor mindössze 20 lóerős
5 fotó

A dizájn alapján akár olasz is lehetne, de a Goggomobilok Németországban készültek

A dizájn alapján akár olasz is lehetne, de a Goggomobilok Németországban készültek

Az egyszemélyes, sebességváltós, fa padlólemezes járműben 398 köbcentiméteres, 20 lóerős motor van, mely a furgon hátuljában kapott helyet, közvetlenül raktérlemez alatt. Az oldalsó tolóajtóval rendelkező TL-400-as 2 910 mm hosszú, 1 316 mm széles és 1 696 mm magas. Bár a Goggomobilok többsége általában kétszemélyes volt, de tagadhatatlan, hogy kényelmesen csak egy ember fért el a kocsitest első részében.
Az áruszállító változatok többsége zárt rakterű volt, csak néhány készült pick-up verzióban.

Az áruszállító változatok többsége zárt rakterű volt, csak néhány készült pick-up verzióban.

A kevés fennmaradt Goggomobilok közül Bruce Weiner Mikroautó Múzeum tulajdonában lévő darab az egyik legértékesebb példánynak számít. Az TL-400-as értéke jelenleg 21 millió forint körül van (100 ezer dollár), legalább is egy aukción ennyit kérnek érte. A németországi Dingolfing városában készülő járművek gyártását később a BMW vette át, az utolsó darabot 1969. június 30-án hagyta el a gyártószalagot.