A bécsi közlekedési vállalat az immár hét éve beszerzett, gázosított benzinmotorral és automata váltóval működő, Volkswagen Transporter alapú Kutsenits City IV midibuszokkal kiszolgált 2A és 3A vonalakon tervezett járműújítás miatt döntött a tisztán elektromos meghajtású olasz midibuszok mellett, mivel a belvároson át közlekedő vonalakon szigorúan csak alacsony helyi károsanyag-kibocsátással rendelkező járművek üzemelhetnek. A háromtengelyes City IV 17 ülő- és 10 állóhelyével szemben a Rampini által gyártott Alé midibusz elektromos, EL jelű változata csupán 9 ülőhellyel, ellenben 33 állóhellyel rendelkezik, valamint a City IV-hez hasonlón egy kerekesszék elhelyezésére alkalmas.
A hajtásrendszer cseréje miatt azonban nem csak a telephelyi töltés lehetőségét kell kialakítania a közlekedési vállalatnak, hanem a buszok végállomásán is lehetővé kell tenni az akkumulátorok töltését, mivel ezzel jelentősen csökkenthető azok mennyisége és tömege. Az éjszakai teljes töltés után a végállomásokon tartózkodva egy gomb megnyomásával áramszedők emelkednek a busz tetejéről a magasba, ahol az erre a célra kialakított felsővezetékről töltődhetnek a jármű akkumulátorai. A végállomási gyorstöltésre 15 perc elegendő, ezzel mindig megfelelő mennyiségű elektromos áram állhat az autóbusz hajtásának és segédberendezéseinek rendelkezésére a Burg szűk utcáin közlekedve.



| Műszaki adatok Rampini Alé EL
|
|
|---|---|
| Megengedett össztömeg | 11800 kg |
| Hosszúság | 7720 mm |
| Szélesség | 2200 mm |
| Magasság | 3050 mm |
| Tengelytáv | 3675 mm |
| Hátsó túlnyúlás | 2345 mm |
| Maximális sebesség | > 62 km/h |
| Ülőhelyek száma (járművezető nélkül) | 9 |
| Állóhelyek száma | 33 |
| Kerekesszékes férőhelyek száma | 1 |
| Egy töltéssel megtehető távolság (városi üzemben) | 130-150 km |
| Akkumulátorok típusa | Lítium-ion (vasfoszfát katóddal) |
| Akkumulátorok kapacitása | 180 kWh |
| Motor gyártója | Siemens |
| Motor teljesítménye | 85/150 kW |
| Inverter típusa | Siemens, DC-DC / IGBT MONO |
| Akkumulátorok töltési ideje | minimum 2 óra |
Forrás: Rampini, Austrian Times


