A Neoplan Skyliner a termék-dizájn 2012-es kategóriában kapta meg ezt az elismert kitüntetést, mivel az emeletes turistabusz úgynevezett “Sharp Cut” vonalai és a szikrázóan világos belső tér lenyűgözte a szakmai zsűrit.




|
|
Az új Neoplan Skylinert Kortrijkben, a 2011-es BusWorld kiállításon mutatták be a nagyközönség számára, ahol a 14 méter hosszú, 2,55 méter széles és 4 méter magas, háromtengelyes autóbusz igen nagy feltűnést keltett karosszériájának, valamint ablakainak vonalvezetésével. Mindez azonban nem a mérnökök céltalan játéka volt csupán, ugyanis egy ekkora testhez mérten igen figyelemre méltó, 0,41-es légellenállási értékkel (cw) rendelkezik a Neoplan legújabb turistabusza.
Ez az érték nem csak egy emeletes busznak válhat érdemévé, ugyanis a ma gyártott középkategóriás kisteherautók légellenállási mutatója is körülbelül ezen a szinten található. A modern vonalak mellett a Skyliner megőrizte a Neoplanok hagyományos formai elemeit is, így például az előredöntött ablakkeretek, a kétrészes szélvédő, az orrész panoráma kialakítása, a kerékjárati ívek felső, emelkedő vonalai és a szűkre húzott fényszórók is azonnal egyértelműsítik, hogy az autóbusz a Neoplan család egy mással össze nem téveszthető tagja. Ezzel együtt sok hagyományos elemet újra is értelmeztek a mérnökök. A felső panorámaüveg például nem csak az emeleten utazóknak nyújt teljes körpanorámás kilátást, hanem – szükség esetén – vészkijáratként is funkcionál.

A finoman eltüntetett oszlopokkal egybeolvasztott oldalablakok csíkja jól elválasztja az emeletes autóbusz szintjeit.
Oldalról nézve a tető sziluettje olyan, mintha egy elemből készült volna, míg a festés megteremti a vizuális kapcsolatot és kiemeli a jármű körvonalait. A tetővonal a jármű vége felé folytatódik, ahol egybeolvad egy második dizájn elemmel, a matt alumínium “AeroLine”-nal, ami a B-oszloptól indul és végigvonul az autóbuszon. Az alkotórészeket a busz tetején kialakított, áramlás-szétválasztó élekkel ellátott hátsó légterelő teszi hátulról láthatatlanná. A Lion’s City Hybrid elülső kialakítása kihangsúlyozza a hűtőlevegő aerodinamikai szempontból kifinomult módon megtervezett útját, ami két jellegzetes formájú légterelőn keresztül áramlik a rendszerbe.



