Miért is?

Szép trikolórok az autókon, az egész kicsit hasonlít a traktoros demonstrációra. Mintha miattunk csinálnták, hogy ne kelljen többet fizetnünk a kenyérért, zokniért és a plazmatévéért, hiszen a behajtási díjak tízszeresére emelését végül úgyis nekünk kell majd megfizetni, efelől ne legyenek kétségeink. A behajtási szigorítások elrendelésével valóban illett volna megvárni az M0-s körgyűrű elkészültét, és a város levegőjének sem feltétlenül az a legjobb, ha egy 40 tonnás kamion helyett tucatnyi kisebb pöfögi tele a budapesti utcákat.

Buszsávban megy akinek sürgős
Jönnek
Mixerverseny
Engedjé' ki!
Piros fehér zöld
24 fotó
Piros fehér zöld

Piros fehér zöld

Piros fehér zöld


Aztán az autók elejére felfestett követelések között találtunk olyat is, amitől kinyílt a zsebünkben a szolidáris bugylibicska. Nem értjük, hogy a megengedettnél – feltételezzük, hogy nem véletlenül – jobban megpakolt teherautóért járó büntetést mi a fenéért kellene mérsékelni. Aki negyven tonna helyett ötvennel merészkedik az utakra, az ezt sokszor ne tehesse meg. Sőt, inkább egyszer sem. Hasonlóan értetlen szemmel nézzük a tachográf fegyelem újraértékelését kívánó feliratot is. Miért is kéne ezt tenni?

Matek óra
Szeva!

Szeva!

Szeva!


Bár a fuvarozók nemrég még 1500 autónyi tömeggel riogatták a budapestieket, a reggeli terepszemlénk alatt szerintünk közel nem voltak ennyien, de számoljunk egy kicsit. Egy-egy kamion 18 méter hosszú, ha az összes résztvevő csupán kétméteres követési távolsággal áll be az előtte haladó mögé, akkor 30 kilométeres kamionsornak kellene az utakon lassítani a forgalmat. Csak érdekességképpen, az Árpád hídtól a Lágymányosi hídig tartó 11 kilométeren három sávban kéne állniuk a kamionoknak. Ekkora dugó azért nincsen.

Elszakadt a cérna

Ugrató

Ugrató

Ugrató


A hangulat egyelőre nem veszélyes, bár van, ahol az összeállt teherautók egyetlen sávot sem hagynak szabadon, miközben 2 km/órás sebességgel vánszorognak, a vezetők egymással beszélgetnek. Szerencsére azért több a némi empátiával is felvértezett sofőr, ők ügyelnek arra, hogy legalább egyetlen sávban hadd menjenek a személyautósok.

Persze vannak, akiknél elszakad a cérna, és záróvonalon, forgalomelválasztó bütykökön is átugratnak a gyorsabb továbbjutás reményében, mert ekkora őrületre nem készültek fel, amikor reggel elindultak a munkahelyükre.

Azért nem teljesen katasztrofális a helyzet, ha van egy kis szerencsénk, akkor akár a hétköznapi átlagforgalomnál is gyorsabban tudunk haladni. Ehhez csupán két borzasztóan bedugult csomópont között kell kijutni a körútra, így amíg utolérjük az előttünk araszolókat, olyan kihalt körúton autózhatunk, mintha kegyetlen zombihadsereg végzett volna a lakosság nagy részével.