Exkluzív, de konvencionális
Tömzsikre méretezték a hátsó ülést
A nagyok üljenek előre
Belül eltűnik az izgalom
15 éve született, az ezredfordulóig élt
Nem kell hozzá egymillió sem
15 fotó
Belefér egy lencsébe

Belefér egy lencsébe

Belefér egy lencsébe


Az alapötlet mai eszünkkel nézve is megállja a helyét: húzzunk egyedi karosszériát a strapabíró nagyszériás technikára. A Mazda ezt mindjárt több modelljével is megtette. A sima 626-nak a Xedoson kívül volt még egy szemrevaló és előkelő változata, az MX-6 kupé.

A Xedos-sorozat érdekes kísérlet volt a Mazda részéről. A kisebbiket a 626 mechanikájára építették, a Xedos9-et pedig a 929-ből hozták ki, amely a Mazda felső kategóriás modelljeként szolgált. A formatervük alapján mindkettő egy alomból való, de a nagyobbik évekkel túlélte a rövidebbiket.

Vonzóbb és kisebb

A Xedos6-os nemcsak vonzóbb és drágább a korabeli 626-nál, hanem jóval kisebb is. A térkínálata nyilván nem olyan, mint egy 626 kombiban, de ezért még senki nem zokogta tele a párnáját. A kisebbik Xedost önmagában a

Ezt nagyon megrajzolták a japók

Ezt nagyon megrajzolták a japók

Ezt nagyon megrajzolták a japók


formája eladja. Mit számít, hogy hátul kevés a fejtér, szűk a csomagtartó és műanyagból is láttunk már szebbeket más autók utasterében.

A “kisméretű luxusautó” felállás nyomán cseppet sem ritkák a légkondis autók, a cikkhez fotózottban is ott az AC-gomb. Az elliptikus formákból az utastérben is kapunk, ahol minden a jól megszokott egyenjapán helyen van. A műszerfalat nem spilázták túl: egy-egy nagy óra a fordulatszámnak és a sebességnek, két pálcika a benzinnek meg a vízhőfoknak és kész is.

Kicsi, de hathengeres

Tömzsikre méretezték a hátsó ülést

Tömzsikre méretezték a hátsó ülést

Tömzsikre méretezték a hátsó ülést


Bármelyik motort is választjuk, a hajtáslánc igazán patent. Egész sok fut a hathengeresekből is, de a kisebb 1,6-osmotorokból lényegesen többet találni, a cikkben bemutatott autóban is ez a négyhengeres van. Sok rosszat a 8-9 liter körül fogyasztó kisebbikre sem mondhatunk, de a 144 lóerős kétliteres egészen más.

Nemcsak azért, mert jóval erősebb. A könnyű kasztni nem kihívás a nagyobbik motornak, de akinek ilyenje van, az a V6-os hangját is imádja. A fogyasztása miatt sem beszélnénk le senkit róla, a 8-12 liter nem sok.

Itt következne az átkattintásra buzdító szöveg. Nos, akkor talán kockáztassuk meg a lapozást!


Lezúzni drága

A dögös forma és a pörgős motorok adják a lovat a sportos vezetők alá, ami időnként csattanásokhoz vezet. Ha az autóelejét zúzzuk le, igyunk valami erőset a szám

Belül eltűnik az izgalom

Belül eltűnik az izgalom

Belül eltűnik az izgalom


la kézhezvétele előtt. A fényszórók zabálják a pénzt, de a többialkatrész sem olcsó. A sebességváltó javítása is nagy falat, ha épp a miénkről kell levenni a rontást.

A Xedos6-ban rengeteg villanymotoros kényelmi funkciót találunk, a tükrök és az ablakok mozgatása idővel elfáradhat. A futóműben a rugók szoktak néha elfáradni, a motortérben pedig a hűtésre kell odafigyelni. Megesik, hogy ereszt a hűtőrendszer.

Hat-hét kilótól

Lóerőből 107 vagy 144 lehet

Lóerőből 107 vagy 144 lehet

Lóerőből 107 vagy 144 lehet


A minőség ezúttal is pénzbe kerül, de az autó megbízhatósága előtt tényleg le a kalappal! Korához és árához képest vesződségektől mentes életet élhetünk vele, a siralmasan leharcolt példányokat kivéve.

Ha legalább egymillió forintot összespóroltunk a vételárra, akkor már bátran nekiindulhatunk a keresésnek. A legolcsóbb autók 600-700 000 forintnál kezdődő ára nem tükrözi a típus exkluzivitását, de a legtöbbre tartott kocsik ára sem éri el a másfél millió forintot.