Az új 911 Carrera motorgenerációra alapuló, vadonatúj erőforrás határozza meg a 911 Turbo S személyiségét: a 3,8 literes, hathengeres boxermotor az eddigi 580 helyett 650 lóerős, forgatónyomatéka 750-ről 800 Nm-ra nőtt. Új a töltőlevegő-hűtő rendszer, nagyobbak a változó geometriájú turbók, az injektorok piezo rendszerűek. Új, kisebb ellenállású szívórendszert terveztek.
Az autó így álló helyzetből 2,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és 8,9 mp alatt 200-ra – korábban ehhez 2,9, illetve 9,9 mp-re volt szükség. A 330 km/óra végsebesség nem változott.
A karosszéria az első tengelynél 45, a hátsónál 20 mm-rel szélesebb (1840, illetve 1900 mm), igazodva a 42/10 mm-rel megnövelt nyomtávhoz. Most először eltérő átmérőjű kerekeket kapott a 911 Turbo S: elöl 255/35 R20, hátul 315/30 R21 abroncsok tartják az úton az autót.
Az aerodinamikai jellemzőket sem hagyták változatlanul. Elöl hidraulikusan szabályozható a spoiler, a hátsó szárny pedig még nagyobb lett: a kettő együtt 15 százalékkal növeli a leszorítóerőt.
A mérnökök áthangolták a futóművet és az összkerékhajtást: akár 500 Nm juthat az első kerekekre, az adaptív felfüggesztés pontosabban reagál, sportosabb vezethetőséget ad. A szabad hasmagasság 10 mm-rel csökkent.
Az utastérben kéttónusú környezet várja az utasokat, a 18 irányban állítható sportüléseket a legelső 911 Turbót idéző öltések díszítik. A központi képernyő 10,9 colos, alapáras a Sport Chrono csomag versenypálya-támogató alkalmazással, ahogy a Bose surround audiorendszer is.
Mindez ráadásul nem is kerül sokba – mármint de, csak kevesebbe, mint eddig: Németországban mintegy 1800 euróval olcsóbb lesz a kupé és a kabrió is – igaz, ez még így is 216, illetve 230 ezer eurót (72,8, illetve 77,5 millió Ft) jelent.