Érdekes projekteket karolt fel korábban a Jaguar klasszikus autókkal és márkaörökséggel foglalkozó részlege, több legendás versenygép sorozatát folytatták vagy éppen fejezték be méltó módon, ezek mellett azonban teret adnak a különleges felkéréseknek is. Az egész talán ott kezdődött, amikor a márka formatervezője Ian Callum saját ízlése szerint modernizált egy Mk II-est, ami annyira jól sikerült, hogy egy kisebb sorozat gyártásának is teret engedtek.

Most az Iron Maiden dobosával együtt ünnepelték meg a Jaguar XJ ötvenedik évfordulóját. Nicko McBrain kedveli az autókat, a Jaguar-ral meg különösen jó kapcsolatot ápol, ő a márka egyik leghíresebb rajongója, így már korábban is dolgoztak az ő különleges kérései alapján. Most azonban minden eddiginél nagyobb átalakítást végeztek, aminek alanya egy 1984-es évjáratú Jaguar XJ6-os.

Több mint 3500 mukaórát szántak az XJ6-osra és ebből a dizájnstúdió igazgatója, Wayne Burgess is kivette a részét. A folyamat során nagyjából 4000 alkotóelemet újítottak fel vagy terveztek újra annak érdekében, hogy a klasszikussá érő modell megfeleljen a modernebb elvárásoknak.

Újratervezték az első és a hátsó lökhárítókat is, de nem hagyták maradéktalanul műanyagon, az élükre egyedileg tervezett króm betét került. A nem túl jó fényerejű fényszórókat LED-es lámpákra cserélték, a szélsőkbe még kör alakú nappali menetfény is jutott. Mivel a dobos egy ideje már Amerikában él, ezért nem hagyták le róla a helyi előírásoknak megfelelő szélességjelzőket sem.

Vadító, vörös bőr borítja az autó belter nagyobbik részét, köztük az áttervezett üléseket is. Alakítottak a műszerfalon, melynek tetejét fekete bőrbe húztak, hogy passzoljon a kézzel készített fekete szőnyegekhez és a finom alcantara tetőkárpithoz. A sportos, lyuggatott háromküllős kormány mellett a dobokra utaló dekorbetétek kerültek az autóba. Az érintőképernyős Alpine fejegységről kezelhető navigációs rendszer és újabb klímaberendezés is került az XJ6-osba. Mivel zenészé lesz az autó, a hangrendszert sem bízták a véletlenre, bizonyára remekül szól az 1100 wattos hifi, a gombok Marshall erősítőről származnak. Talán éppen a masszív audio rendszer okán bélelték ki az autót némi extra hangszigeteléssel.

18 colos, fűzott felnik kerültek az autó alá, amin 235/45 R18-as Pirelli P Zero gumik feszülnek. Ez nagyban különbözik az eredeti mérettől, ezért a fumóművel is törődtek, hátra állítható lengéscsillapítókat szereltek a jaguárosok. A motor maradt 4,2 literes, sorhatos, de feldobtak rá három darab SU karburátort az E-Type-ból, mert ez Nicko kedvenc beállítása. Hozzá egyedi kialakítású kipufogórendszer készítettek.

Forrás: Jaguar