Megérkezett a Vezess.hu különítménye az IAA-ra, a 64. Frankfurti Autószalonra. Négyfős hadtestünk egy dízel Renault Scénicen, keréken, egyfős előőrsünk – a Hyundai, Land Rover, Range Rover és Jaguar márkák magyar importőrének meghívásával – légi úton támadta meg a rendezvényt.




B-osztály Kecskemétről
Számunkra a legfontosabb az új magyar autó, a Mercedes-Benz B-osztály. A Kecskeméten gyártandó egyterű látványosabb és tágasabb elődjénél, technikája is alapjaiban új, mert elöl hajtó autóinál a Mercedes leáll a szendvicsszerkezetű, dupla padlóról, amelybe ütközéskor a motor be tud fordulni.
Az új padlólemez konvencionális, erre épül majd az A-osztály is. Újak a motorok, a turbós benzinesek és dízelek teljesítménye 109 és 156 lóerő közötti, ami az egyterűk legjobb, 0,26-os alaktényezőjével kedvező fogyasztást ígér.
Mission L-ből Skoda Rapid?
Még nem sokat tudni a Dacia készülő limuzinjáról, ám a Skoda tanulmányként most bemutatja fő ellenfelét. A Mission L Rapid egy lépcsőshátú családi autó, amely a Skoda hatodik modellje lesz a Fabia, a Roomster, a Yeti, az Octavia és a Superb mellett.
Több mint valószínű, hogy a SEAT Toledo is a leendő Rapid alapjain születik majd újjá jó nagy és . A név egyébként a farmotoros korszakból származik, a 120-as Skoda kupéváltozatát 1981-1984 között hívták Gardénak, utána visszakapta a korábbi Rapid nevet.
Hibrid sportautó a Jaguartól
Mivel új Jaguarom a Jagek ára, használt pedig a fenntartási költségeik miatt nem lesz, marad a Jaguar szemüvegkeret és egy látogatás a britek standján. Idén megint nagyot virítanak, az XF és az új XJ után az új sportkupéval.

A Jaguar hibrid hajtásláncot tervezett a koncepcióautóba, kompresszoros V6-tal (380 lóerő/450 Nm) és villanymotorral (95 LE/235 Nm)
850 kg körüli Alfa
Olaszországból a megnyújtott és erősen kipofozott, 65 és 85 lóerős kéthengeresekkel érkező új Panda mellett az Alfa 4C tanulmány lesz érdekes. Az Alfa a sportautó rendkívül jó, 4 kg/lóerő alatti súly/teljesítmény arányára büszke, amiben a 850 kiló körüli önsúly a nagy szám, nem az 1750 TBi-ből kihúzott jó 200 lóerő.
A 4C Concept szenzációs súlya a Lotus Elise-hez mérhető, amit szénszálas műanyagokkal és alumínium használatával sikerült elérni. Legkorábban 2013-ban lehet belőle utcai autó, 5 s alatti százra gyorsulással. Igyekszünk lecsekkolni, hogy a Genfben látott, autónak alig nevezhető makett után most egy komplettebb, legalább futóművel ellátott modellt állít-e ki az Alfa Romeo.




