Valóságos összeomlást produkált a Ferrari a Forma-1-es Magyar Nagydíjon. Charles Leclerc tempóját mintha egyik pillanatról a másikra elvágták volna második kerékcseréje után, és a 40. körben rengeteget veszített addig meglévő tempójából. Ennek köszönhetően a pole-pozíciós mellett előbb Oscar Piastri, majd George Russell is elment, és tetemes hátránnyal lett negyedik a monacói.

Miközben a csapat kasztniproblémát nevezett meg a furcsa jelenség okaként, addig a mercedeses Russellnek más elmélete van. “Azt nem fogja elmondani, hogy az autójuk közel volt az illegálishoz. Az egyetlen dolog, amire gondolni tudunk az az, hogy túl alacsony volt a kocsi hasmagassága, és a guminyomás növelésével emeltek ezen az utolsó etapra” – magyarázta a brit.

Hozzátette, az is beszédes volt, hogy Leclerc olyan motormódot használt, mely a célegyenes végén lassabbá tette, mint korábban. “Ott kopik a legtöbbet a padlólemez” – fogalmazott Russell. “Ez az egyetlen dolog, amire a köridők és a motormódok meg ilyenek alapján gondolni tudunk.”

A Ferrari idén már belefutott hasonló helyzetbe, Kínában Lewis Hamiltont zárták ki a túlságosan elkopó padlólemeze miatt a versenyből.

A kisebb hasmagasság a kanyarokban és az egyenesekben is gyorsabbá teszi az autókat, az alacsonyabb súlypont és az autó alatt és felett áramló levegő arányának változása miatt.