A 2025-ös Forma-1-es Kanadai Nagydíj hajrája egyszerre volt kaotikus és lapos, hiszen a 4. helyért küzdő McLaren-pilóták hozták a drámát az ütközésükkel, Lando Norris célegyenesbeli kiesése után a biztonsági autó mögött ért véget a montreali futam.
A történetnek ugyanakkor messze nem volt vége, a versenyfelügyelők számos vizsgálatot indítottak a safety car mögötti vezetés kapcsán, amire a Red Bull még rá is tett egy lapáttal: a Max Verstappen előtt, az 1. helyen befutó George Russellt kétszeresen is bepanaszolták, egyrészt azért, mert szerintük az angol kiszámíthatatlanul vezetett (váratlanul lassított), ezzel szabálytalan előzésbe ugratva a hollandot, másrészt pedig, mert a futamgyőztes több mint 10 autóhossznyira lemaradt a biztonsági autótól.
A végeredmény igen sokáig a levegőben lógott, a stewardok a leintés után közel 6 órával hozták meg a döntést, miszerint Russellt egyik „vádpontban” sem találták bűnösnek, ezért a Mercedes pilótája megtarthatta a győzelmet. Az indoklásban rámutattak, hogy bár a panaszban konkrétan, szó szerint nem szerepelt a Red Bull részéről, de Russell vezetése megítélésük szerint nem volt sportszerűtlen.
A versenyfelügyelők a mclarenesek esetét is kivizsgálták: megállapították, amit maga Norris is elismert, azaz hogy egyedül ő volt hibás az ütközésért. Mivel csak az angol autója sérült és esett ki, Norrisnak végül 5 másodperces időbüntetést adtak ‒ célba ugyan nem ért, de a rangsorolásban szerepelt, a forma kedvéért kapta a büntetést.
A 3. helyen befutó, F1-es pályafutása első dobogós helyezését szerző Kimi Antonellit, Piastrit, (4.), a ferraris Charles Leclerc-t (5.), a haasos Esteban Ocont (9.) és a williamses Carlos Sainzot (10.) a leintés utáni, de hivatalosan biztonsági autós szakasznak minősülő körülmények alatti előzés miatt vonták vizsgálat alá ‒ ezt mindannyian figyelmeztetéssel úszták meg, a helyezésük nem változott.
Döntést hoztak a Haas másik pilótája, Oliver Bearman (11.) ügyében is, aki az alpine-os Franco Colapintóval folytatott csatájában nem a versenyigazgatói előírásoknak megfelelően vágta át az utolsó kanyart, ám mivel az angol nem szerzett előnyt, őt is csak figyelmeztetésben részesítették.
A 2025-ös Kanadai Nagydíj vizsgálatok utáni, hivatalos végeredménye

Kép: FIA


