Évtizedek óta kiszoríthatatlan a Forma-1-es csapatok kelléktárából a gumimelegítő paplanok. Ezeknek köszönhető, hogy az autók a bokszból kihajtva nem csúszkálnak, mivel az abroncsokat az ideális működési tartományhoz közeli hőmérsékleten rakják fel a versenygépekre. Úgy tűnik azonban, hogy a Pirelli új F1-es gumijainál ez a hőkezelés soknak bizonyul.
A gumibeszállító az imolai és a monacói F1-hétvégére elvitte a minden eddiginél puhább C6-os gumijait. Ezek a mért körök elején nagy tapadást nyújtanak, azonban a kanyarokban és a féktávokon annyit melegednek, hogy az utolsó szektorokban már egyenesen buknak vele a rossz tapadás miatt, szemben egy keményebb keverékű gumival.
A problémára több csapat is reagált a Pirelli megfigyelései szerint. Az istállók a gumimelegítőkkel legfeljebb 70 Celsius-fokra, maximum két óráig melegíthetik a kerekeket, de ezt többen ki sem használják, így elkerülve vagy késleltetve a túlmelegedést. “Láttuk, hogy a csapatok kísérleteznek a melegítőkkel” – mondta Simone Berra, a Pirelli főmérnöke.
“Néhány csapat úgy döntött, csökkenti a paplanhőmérsékletet a 70 fokhoz képest, hogy a tapadási maximumot ne a kivezető körön vagy a mért kör elején érje el, hanem konzisztensebben a mért körön. Talán ezért volt néhány csapatnak jobb teljesítménye a C6-osokon másokhoz képest, és Imolában talán ezért is volt különbség a csapatok között.
Berra egyébként úgy véli, hogy azok, akik ráéreznek a lágy abroncsokra, többet kihozhatnak belőle, de ettől függetlenül lehetnek olyanok, akik a monacói időmérőn a közepes gumikon teljesítik legjobb köreiket. Ilyet a harmadik szabadedzésen is láthattunk, Max Verstappen konkrétan így lett második a Red Bull-lal.

