Tény, hogy a Kínai Nagydíj sprintfutamán a frissen igazolt Lewis Hamilton hozta a Ferrari idei első rajtelsőségét, majd győzelmét, de összességében a hétszeres világbajnok egyelőre nagyon nem találja a helyét az olasz csapatnál, miközben Charles Leclerc magabiztosan vezet, ráadásul mindent ki is hoz az idei évre az alapoktól újratervezett vörös autóból.
Ennek fényében mondott érdekeset a monacói, amikor nemrégiben arról kérdezték, mi volt számára a legmeglepőbb az angollal közös munkában.
„Mindig hasznos, ha a pilóták ugyanabba az irányba tartanak, hiszen így ugyanazt akarjuk kihozni az autóból. Lewis esetében meglepett, hogy mennyire hasonlóan vesszük a kanyarbejáratokat. Nem szeretném más versenyzőkkel összehasonlítani, de nem számítottam arra, hogy Lewis hozzám hasonlóan milyen agresszíven esik be a kanyarokba – ami azt jelenti, hogy mindketten ugyanazt várjuk az autótól” – idézte a RacingNews365 Leclerc-t.
A kérdésre, hogy mennyire kell még a csapatnak a stílusukhoz igazítani az idei autót, így reagált: „Sokszor látom-hallom, hogy igen sokat számít a vezetési stílus, de én úgy érzem, hogy az autó beállításai megfelelő szabadságot nyújtanak az egyénre hangoláshoz, szóval szerintem nem számít annyit.”
Leclerc minden bizonnyal nem akarta rossz fényben feltüntetni új csapattársát, ám ha a fentieket összeadjuk, azaz hogy az autó elég jól hangolható, ráadásul Hamilton stílusa hasonlít is az övéhez, adja magát a következtetés, hogy az angol esetében nem elsősorban a Ferrarival van gond, a 40 éves versenyző körönkénti 3-5-7 tizedes lemaradásának oka maga a versenyző lehet.
Az első öt forduló után Leclerc egyébként 47 ponttal az 5. a világbajnokságban, míg Hamilton a maga 31 egységével a 7. a mercedeses utódja, a mindössze 18 éves Kimi Antonelli mögött.


