A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed bin Szulajm néhány hete a közösségi médiában dobta be, hogy a jövőben a Forma-1 visszatérhetne az 1996-2005 között használt V10-es motorokhoz, majd a Kínai Nagydíj idején a szervezet egyik vezetője megerősítette, hogy komoly az ötlet.
Az elképzelés az lenne, hogy a tízhengeres belső égésű erőforrások gyártása sokkal kisebb költséggel járna, mint a mostani vagy a jövőre érkező újabb hibrideké, szintetikus üzemanyaggal pedig a környezeti terhelésük is elfogadhatóbb lenne.
Bahreinben ma az ötlet életképességéről tárgyaltak az FIA, a Forma-1, a csapatok, valamint a jelenlegi és leendő F1-es motorgyártók (Audi, Ferrari, Ford, General Motors, Honda Racing, Mercedes, Red Bull Powertrains) képviselői, de úgy tűnik, egyelőre nem lesz semmi a dologból.
Az FIA közleménye ugyan „konstruktív” a megbeszélésről ír, de a hírek szerint – az előzményeknek megfelelően – legalábbis a jövőre belépő Audi, illetve a (motorgyártóként) 2028-as beszállásra készülő Cadillac egyértelmű nemet mondott a V10-esekre, a kommünikében is leszögezték, hogy az elektrifikáció “minidig is” része lesz az erőforrásokat illető koncepcióknak.
The FIA convened a meeting in Bahrain today to discuss the current and future Power Unit direction for Formula 1.
The meeting, chaired by FIA President Mohammed Ben Sulayem, the CEO of FOM Stefano Domenicali and FIA Single-Seater Director Nikolas Tombazis, was attended by… pic.twitter.com/Sj8WBiPD9m
— FIA (@fia) April 11, 2025
2026-ra egyértelműen nem lehetett volna bevezetni azokat, de a jelenlegi állás szerint 2029-re sem számíthatunk a régi vágású motorok visszatérésére.

