Érdekes következtetésre jutott a Nemzetközi Automobil Szövetség, amikor visszatekintettek a 2024-es Forma-1-es szezonra. Az FIA arra jutott, hogy tavaly számos olyan eset volt, amikor elkerülhető lett volna a biztonsági autó alkalmazása. Ehhez az kellett volna, hogy a pilóták olyan helyen álljanak meg sérült vagy műszaki hibás autójukkal, ahol úgy ki lehet őket menteni, hogy az nem igényel szervezői, mentési oldalról jármű igénybevételét.
Ha a pilóták és csapataik ebből a szempontból “együttműködőbbek”, számos esetben elég lett volna sima sárga zászlóval vagy virtuális biztonsági autós időszakkal visszafogni a tempót, megőrizve ezzel a versenyzők közötti különbséget.
A pilóták alapvetően számos alkalommal törekednek arra, hogy mentési szempontból könnyű helyen álljanak meg, ha már meg kell állniuk a pályán. A korlátok szélét például minden helyen jól látható módon narancssárgára festik, ezeken a helyeken pillanatok alatt eltávolítható a pályáról egy versenygép.

A jobb oldali szalagkorláton látható a megnyitásnál a narancssárga jelölés (Kép: Paddocker/NurPhoto via Getty Images)
Az FIA, hogy még tovább erősítse ezt a szokást, a Forma-1-es Japán Nagydíjtól fogva egy új dokumentummal segíti a csapatok dolgát. A versenyhétvégék elején kiadott dokumentumcsomag immár egy új pályatérképet is tartalmaz, melyen színes felkiáltójelekkel jelölik a korlátok megnyitásait, függően attól, hogy a pálya jobb vagy bal oldalán található lyuk a falon.

Az új pályatérkép (Kép: FIA)
Ezeket az információkat a következő futamok során az egyes istállók bokszutcai szoftvereibe is integrálni fogja az FIA, így az istállók ehhez a bokszutca falán, azonnal is hozzáférhetnek.
