Még tavaly, az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően merültek fel aggályok a sportágat felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) a Forma-1-es autók – elsősorban a McLaren – hátsó szárnyait illetően.

A szakzsargonban gyorsan mini-DRS-nek keresztelt megoldás lényege az volt, hogy a szárny egyes szakaszai – vagy akár teljes egésze – szándékoltan túl hajlékony lehet, erősebb aerodinamikai terhelés alatt (azaz az egyenesekben) hasonlóan működhet, mint a csak az előre meghatározott szakaszon bevethető légellenállás-csökkentő rendszer. A McLaren akkor már a Szingapúri Nagydíjra ‒ az esetleges büntetéseket megelőzve ‒ „dobta” a trükkös szárnyat.

Az FIA már korábban bejelentette, hogy a június eleji Spanyol Nagydíjtól szigorúbb ellenőrzéseket vezet be ezen a téren, ám a múlt hétvégi, 2025-ös szezonnyitón látottakat követően sokkal előbb lép a szervezet.

Ezek alapján már a most hétvégén következő Kínai Nagydíjtól radikálisan kisebb elhajlást-mozgást engedélyeznek: az eddigi 2 mm helyett Sanghajban már mindössze 0,5 mm-t hajolhatnak el a hátsó szárny vezérsíkjai 75 kg-os függőleges terhelés mellett.

Ezzel együtt azért a mindössze 4-5 napos átfutás miatt az FIA egy kis játékteret is hagyott: a Kínai Nagydíjon még 0,75 mm-es eltérés is belefér majd, hogy aztán Japántól teljessé váljon a szigor.