A Forma-1-es Monacói Nagydíj ugyan még mindig a versenynaptár egyik ékköve, de egyre több kritikát is kap. A negatív hangok nem alaptalanok: az elmúlt években valódi versenyt nemigen láthattunk a szűk városi pályán, ahol az előzés szinte lehetetlen. Az eredményeket nagyrészt az időmérő eredménye, valamint az esetleges zseniális taktikai húzások határozzák meg.

Utóbbira persze nem sok teret hagy, ha mindenki egy kiállással teljesíti a futamot. Épp ezért vetették fel az F1 Commission február 18-ai ülésén, hogy ezen akár változtatni lehetne. Mint fogalmaznak, olyan javaslatokat fognak megvitatni, melyek a jobb versenyekhez járulhatnak hozzá Monacóban, és csak erre a helyszínre vonatkoznak.

A fő csapásirány a kötelező bokszkiállások számának növelése lehet, ebben már meg is egyeztek a résztvevők. Mindez még nem jelenti azt, hogy ez meg is valósul, a dolog fut még egy kört a Motorsport Világtanácsnál, mielőtt elfogadják azt.

Ezen felül bejelentették a már ismert szárnyhajlós szigorítást, de azt is, hogy korlátlan mennyiségű sebességváltó állhat majd rendelkezésére a csapatoknak. Utóbbi azért történhet meg, mert az elemek már annyira megbízhatóak, hogy a szabály feleslegesnek bizonyult. Emellett a beszámoló szerint végső szakaszába ért az F1-es autók légkondijának tervezése is.