Ma este a ruandai Kigailban tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hagyományos év végi díjkiosztó gáláját, és ahogy szokás, az ünnepi esemény előtt megtartották a Motorsport Világtanács (WMSC) utolsó ülését is. A testület 2025-re néhány kisebb Forma-1-es szabályváltoztatásról döntött.
A McLarennél Bakuban feltűnt, majd a csapat saját döntése alapján ejtett mini-DRS-re reagálva pontosították a hátsó szárnyakra vonatkozó műszaki előírásokat: a jövő évtől a nyitható elemre is vonatkozik, hogy aktivált állapoton kívül nem deformálódhat, valamint elírták, hogy a nyitható és a merev hátsószárny-elem között „nyugalmi állapotban” 9,4 és 13 mm közötti rés lehet.
Egy másik módosításban kötelezővé tették a hűtés alkalmazását azokra az esetekre, amikor a versenyigazgató „hőveszélyre” (a hivatalos meteorológiai szolgáltató szerinti 30,5 Celsius-fok feletti figyelmeztetése esetén) vonatkozó figyelmeztetést ad ki: 2025-től ilyenkor kivétel nélkül minden autóra fel kell szerelni az aktív hűtőrendszert, ugyanakkor az ilyen hétvégéken az F1-es versenyjárgányok kötelező minimumsúlyát is megemelik 5 kg-mal (805 kg-ra).
A WMSC – bár szövegesen nem részletezte – néhány ponton módosította a 2026-ban radikális változásokat (egyszerűsített, de az elektromos hajtásra az eddiginél nagyobb hangsúlyt helyező erőforrások, aktív aerodinamikai elemek) hozó szabálycsomagot is, ezek az újabb grafikákon láthatók.
The FIA World Motor Sport Council has approved a refined version of the 2026 FIA Formula 1 concept. #FIA #F1 pic.twitter.com/Epn7kfdbgC
— FIA (@fia) December 12, 2024
A két feltűnő változás a korábbi képekhez képest az első és a hátsó szárnyakon látható: előbbinél a véglap változott, míg utóbbinál a teljes alak: a korábbi, szögletesebb, „síkabb” helyett az új grafikát az idénről is ismert formára emlékeztető megoldás köszön vissza.
Bár elvileg a padlólemezek szívóhatása eleve kisebb lesz 2026-tól, a további változtatásokkal elsősorban a jelenlegi autókra még mindig jellemző „delfinezés” ellen dolgozhatnak.