Ma este a ruandai Kigailban tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hagyományos év végi díjkiosztó gáláját, és ahogy szokás, az ünnepi esemény előtt megtartották a Motorsport Világtanács (WMSC) utolsó ülését is. A testület 2025-re néhány kisebb Forma-1-es szabályváltoztatásról döntött.

A McLarennél Bakuban feltűnt, majd a csapat saját döntése alapján ejtett mini-DRS-re reagálva pontosították a hátsó szárnyakra vonatkozó műszaki előírásokat: a jövő évtől a nyitható elemre is vonatkozik, hogy aktivált állapoton kívül nem deformálódhat, valamint elírták, hogy a nyitható és a merev hátsószárny-elem között „nyugalmi állapotban” 9,4 és 13 mm közötti rés lehet.

Egy másik módosításban kötelezővé tették a hűtés alkalmazását azokra az esetekre, amikor a versenyigazgató „hőveszélyre” (a hivatalos meteorológiai szolgáltató szerinti 30,5 Celsius-fok feletti figyelmeztetése esetén) vonatkozó figyelmeztetést ad ki: 2025-től ilyenkor kivétel nélkül minden autóra fel kell szerelni az aktív hűtőrendszert, ugyanakkor az ilyen hétvégéken az F1-es versenyjárgányok kötelező minimumsúlyát is megemelik 5 kg-mal (805 kg-ra).

A WMSC – bár szövegesen nem részletezte – néhány ponton módosította a 2026-ban radikális változásokat (egyszerűsített, de az elektromos hajtásra az eddiginél nagyobb hangsúlyt helyező erőforrások, aktív aerodinamikai elemek) hozó szabálycsomagot is, ezek az újabb grafikákon láthatók.

A két feltűnő változás a korábbi képekhez képest az első és a hátsó szárnyakon látható: előbbinél a véglap változott, míg utóbbinál a teljes alak: a korábbi, szögletesebb, „síkabb” helyett az új grafikát az idénről is ismert formára emlékeztető megoldás köszön vissza.

Bár elvileg a padlólemezek szívóhatása eleve kisebb lesz 2026-tól, a további változtatásokkal elsősorban a jelenlegi autókra még mindig jellemző „delfinezés” ellen dolgozhatnak.