Szerda délelőtt – ottani idő szerint 10 órakor – a bahreini versenypályán megkezdődött a 2025-ös előszezoni teszt.

Délelőtt viszonylag simán mentek a dolgok, ám délután beköszönt a technika ördöge – nem is konkrétan egy csapatnál, hanem általában a helyszínen. Az eredetileg helyi idő szerint 19 óráig zajló bejáratáson késő délután elment az áram, a reflektoros világítás mellett az időmérés és telemetria sem működött, ezért a tesztnapot egy teljes órával meghosszabbították.

Bár eleve a háromból az első tesztnapról beszélünk, ráadásul a csapatok különböző programokkal, alkatrészekkel, gumikkal és üzemanyag-mennyiségekkel dolgoztak, a szerdai szesön végén a tavalyi konstruktőri bajnok McLaren tapasztaltabb versenyzője, Lando Norris zárt az élen.

Az angol bő háromtizedet adott honfitársának, a mercedeses George Russellnek, míg a harmadik idővel a 2024-es egyéni bajnok, Max Verstappen végzett az RB21-essel.

Fél másopdpercen belüli hátránnyal fejezte be a napot a ferraris Charles Leclerc, korábbi csapattársa, Carlos Sainz az 5. idővel villantott a Willams FW47-esével, az alpine-os Pierre Gasly bő kilenctizeddel volt lassabb Norrisnál.

Kattints a képre, galéria nyílik!

37 fotó

A top10-be – utolsóként egy másodpercen belül – befért még a Mercedes újonca, a főnök Toto Wolff által új Verstappennek tekintett 18 éves olasz, Kimi Antonelli, a délelőtt villogó új Red Bull-pilóta, a Sergio Perezt váltó Liam Lawson, a Williams immár rutinos versenyzője, Alexander Albon, illetve a Racing Bulls japánja, Cunoda Juki.

A 20 résztvevő közül a legnagyobb táv a haasos Esteban Ocon nevéhez kötődött, a francia 88 kört tett meg, de Cunoda, Antonelli, Verstappen, Gasly, Antonelli, Leclerc és Russell is bő egy versenytávon túl zárt.

Alapvetően – ami a szabályrendszer utolsó évében cseppet sem meglepő – nem volt gond a megbízhatósággal, igaz, az astonos Fernando Alonso, valamint a már említett Norris is viszonylag hosszú idő után gurult ki az aszfaltcsíkra.

Sötétbe borult az első Forma-1-es teszt 7

Kép: Formula1.com