A 38. Forma-1-es Magyar Nagydíj előtt amellett, hogy bemutatták az idei, újra Herenden készített trófeákat, a futamról, annak jövőjéről is beszéltek a Hungaroringren.
Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár emlékeztetett rá, hogy a kormány döntése értelmében a Hungaroring Sport Zrt. tulajdonosi joggyakorlója az államtitkársághoz tartozó Nemzeti Sportügynökség (NSÜ) lett, a sportért felelős államtitkárság számára pedig kiemelten fontos feladat biztosítani mindent a zökkenőmentes működéshez.
„Bízunk abban, hogy a hétvégi Magyar Nagydíjon már a szerződés meghosszabbításáról tudunk majd beszámolni. Ennek a céldátuma 2032, akár egy további ötéves opcióval, de az elsődleges feltétel ennek a megvalósulásához a korábban bejelentett fejlesztések határidőre történő végrehajtása” fogalmazott Schmidt Ádám.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a Forma-1-ben a Hungaroringé a második leghosszabb aktív sorozat a megrendezett futamok szempontjából, de az esemény túlmutat egy sportrendezvényen, mivel turisztikai jelentősége is van.
„Az idei évben 40 százalékkal magasabb az előfoglalások száma, ezeknek több mint a 40 százaléka négy-, 10-12 százaléka pedig ötcsillagos szállodába szól” – hangsúlyozta Schmidt, hozzátéve, hogy a vasárnapi futam napjára több mint 100 ezer jegy már elővételben elkelt.

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott, a verseny előkészítési folyamata „rendkívüli” volt, mert nemcsak magának a futamnak a megrendezésével kellett foglalkozniuk, hanem a szerződéshosszabbításról szóló és több hónapja tartó tárgyalások végére is pont kerülhet a mostani, 38. Magyar Nagydíjon.
„A pályán elkezdődtek a felújítási munkálatok, a közművek a jövő év elejére teljes egészében megújulnak, de a bejárat korszerűsítése is zajlik már, ami jól jelzi, hogy a Hungaroring 38 év után megújul” – jelentette ki a sportvezető.
Gyulay Zsolt kiemelte, hogy gyakorlatilag minden jegy elkelt a hétvégére, így telt házra és bevételi csúcsra számítanak.
„Azt látjuk, hogy a Forma-1 felívelő szakaszban van, a Liberty Media ugyanakkor kemény feltételeket támaszt, amelyeknek igyekszünk megfelelni. A 2026-os futamra a főépületnek és a célegyenesben elhelyezkedő főlelátónak meg kell újulnia, ugyanakkor nehéz lesz úgy építkezni, hogy a 2024-es és a 2025-ös verseny is gond nélkül lebonyolítható legyen” – közölte az elnök-vezérigazgató, hozzátéve, hogy ezek miatt hosszabb és nehezebb volt a hosszabbításról szóló tárgyalássorozat.
„Valószínű, hogy a jövőben csak hat európai futam marad majd a Forma-1-es versenynaptárban, ebbe a Hungaroring szeretne beletartozni” – jelentette ki Gyulay Zsolt, aki szerint akár lezárulhatnak a hosszabbításra vonatkozó tárgyalások a mostani hétvégén.

