Sebastian Vettel az Olasz Nagydíj óta három előzéses versenybalesetben is részes volt, Monzában Lewis Hamiltonnal ért össze az első körön, Szuzukában Max Verstappen Red Bulljának csúszott neki, míg legutóbb Austinban Daniel Ricciardóval koccant – mindhárom esetben a ferraris német járt rosszul, megpördült, hátracsúszott és a mezőny végéből volt kénytelen visszakapaszkodni.

A hétvégi Mexikói Nagydíj előtt csütörtökön Vettel azt mondta, érthetőek a kritikák, ám amikor versenytársait kérdezték Mexikóvárosban, senki nem volt hajlandó pálcát törni a négyszeres világbajnok felett.

Ricciardo úgy véli, a hibák szülhetik a hibákat, ugyanis Vettel az első eset után már talán jobban hezitál:

“Ez aztán ahhoz vezethet, hogy elméri a dolgokat, akár csak tudat alatt, úgy, hogy nem is veszi észre. Olyan ez, mint a labdapasszolgatás: ha egymás után tízszer elejted, a 11 alkalommal már nagyon benne van, hogy csak most ne. Ilyesmi lehet. Hogy őszinte legyek, megnéztem Seb belső kamerás felvételeit, és igazából nem láttam semmit, nem hiszem, hogy túlvállalta, nem tűnt kapkodónak. Szóval ilyen értelemben megvédem: semmi rendhagyót nem csinált.”

“Rendben, most már történt pár ilyen, de a legutóbbiban semmi furcsát nem láttam. A tudatalatti aggodalom lehet ebben, az lehet a magyarázat, de nyilván nem én akarom megmondani neki, hogy vezessen” – magyarázta az ausztrál, egyszerű versenybalesetnek minősítve az austini incidenst.

A kétszeres világbajnok Fernando Alonso arról beszélt, hogy a különböző Vettel-incidenseket túlelemezték, véletlen egybeesés inkább, hogy mindig ő járt így.

“Láttam mindenféle grafikonokat arról, hogy Sebastian három ezreddel gyorsabb ebben az egyenesben, Hamilton két ezreddel később fékez, négy ezreddel előrébb van a kanyarban… Az ilyen elemzések túl nagy hangsúlyt helyeznek minden apró kis dologra, de szerintem inkább szimpla véletlenekről van szó, mint valódi hibákról.”

A csapattárs, friss austini futamgyőztes Kimi Räikkönen lakonikusan értékelt: “Előfordul az ilyesmi, amikor addig nyomja az ember, hogy már eljut a határig. Megtörtént vele párszor, de szerintem túlteszi magát rajta, egyszerűen ez is hozzátartozik a versenyzéshez.”

A renault-s Carlos Sainz arra intett, hogy külső szemlélőként, akár még F1-es pilótaként sem lehet ítéletet mondani az ilyen esetekről:

“Szerintem nem könnyű megítélni más pilóták teljesítményét, mert nem ismerjük az autót, nem tudjuk, épp min mennek keresztül. Valóban volt pár hiba, mindannyian láttuk őket, és kívülről könnyű is ítélkezni anélkül, hogy pontosan tudnánk, mi is történt. Én nagyon nagyra tartom Sebastiant, nem véletlenül négyszeres világbajnok, megérdemelten lett az. Magára fog találni. Lehetett egy kicsit nehezebb időszaka, de magára talál majd.”

A Force Indiá-s Sergio Perez teljesen egyetértett Sainzcal:

“Sebastian fantasztikus versenyző. Nehéz megítélni egy versenyző teljesítményét, ha az ember nincs ott a csapatnál, nem tudja, mi történik pontosan, szóval nem is lenne helyes erről beszélnem. Igen, láttunk pár hibát, talán mostanában már a lehetetlennel is próbálkozott néha. De épp ezért lett négyszeres világbajnok. Nagyszerű csapata van, szerintem magára fog találni és újra jó esélye lesz a bajnoki sikerre. És a Mercedesnek is fantasztikus autója van, szóval igen nehéz dolga van.”

A Toro Rosso francia tehetsége, a Vettelre példaképként és mentorként tekintő Pierre Gasly is a német előtt álló kihívás nagyságára és annak rizikóira mutatott rá:

“Úgy gondolom, a versenyzéshez hozzátartozik, hogy a mindig a határon vezessünk. Azt hiszem, Sebastian az idény első felében többet hozott ki az autóból, mint amennyi benne volt, és olyan futamokon is nyert, amiken talán nem voltak esélyesek. Ez nyilván nagy elvárásokat szült, és jött is pár hiba az idény második felében.”

“Azt csakis ő tudja megmondani, miért, de szerintem amikor a bajnoki címért küzd valaki, akkor tényleg mindig a határon van. Ahogy Sergio is mondta, az ember néha olyat is megpróbál elérni, amit az autóval lehetetlen. Ahogy a többiek is mondták, Sebastian négyszeres világbajnok, tudja ő, hogyan kell végigvinni egy bajnokságot. Nem először van ilyen helyzetben, de a hibákat illető kérdésre csak ő tudna felelni.”

A Vettelt nem túlságosan kedvelő Max Verstappen diplomatikusan a hallgatást választotta:

“Én csak magammal foglalkozom. Szerintem nem lenne értelme más pilótáról beszélnem. Nem akarok senkit felbosszantani.”

Forrás: Fotó: Europress