Hétfő délelőtt 9-kor Barcelonában megkezdődött a 2018-as Forma-1-es előszezon első tesztje, amelyen mind a 10 csapat pályára küldte új autóját.

Bár egyelőre gyakorlatilag semmit nem jelentenek az idők, hiszen az első igazi tesztkilométerekről van szó mindenkinél, ráadásul a pályát is újraaszfaltozták néhány hete, a leggyorsabb az első szakasz végén a Red Bull-os Daniel Ricciardo lett 1:20,179-es körrel, ami nagyjából egy másodperccel maradt el a tavalyi pole-időtől (1:19,149, Lewis Hamilton).

A Red Bull ausztrálja 60 kört tett az RB14-esbe, ugyanúgy, mint az ebédszünet kezdetekor a 3. helyre sorolt ferraris Kimi Räikkönen. Szintén jól, megbízhatóan ment a Mercedes Bottasszal (58 kör), a Toro Rosso-Honda (72 kör, tavaly a McLaren ölni tudott volna ezért az első napon!) és a Renault is, Nico Hülkenberg futotta a legtöbbet a maga 73 körével. (A Spanyol Nagydíj 66 körös.)

Bár a McLarenben már nem a Honda, hanem a Renault motorja dolgozik, a tesztelés így em indult simán, Fernando Alonso a 6. körén a pálya szélén, a kavicságyban végezte, miután a jobb hátsón elengedett a kerékanya és leesett az egész kerék. A tréleren visszavitt autóból kitakarították a kavicsokat, ellenőrizték az eszközöket, így Alonso később visszatért a pályára, de így is a legkevesebb körrel zárt.

“Gondunk volt a kerékanyával, de délután újra a pályán leszünk. Eric (Boullier, versenyfőnök) a na végén biztosan tart majd tájékoztatót a mai tevékenységünkről, szóval a többit meghagyom neki. De erről szól a tesztelés, szerintem minden csapatnál lesz ilyen-olyan probléma a tesztek során, hiszen pont ezért csináljuk. Nem veszítünk sok időt, nem nagy dolog” – mondta a McLaren-vezér az incidensről.

A leglassabb a Force India orosz tesztelője, Nyikita Mazepin volt.

Óriásgalériánk a délelőttről itt!