Bő két évtizeddel ezelőtt a versenyautók tényleg az abszolút csúcsot képviselő labilis, megbízhatatlan kísérleti nyulak voltak, így gyakran maradt pilóta a pálya szélén az utolsó körben. Mindenki a híres Senna-Mansell taxizásra emlékszik ,ha szóba kerül a téma, de messzebbre visszatekintve világosan látszik, hogy a potyautas pilóták látványa teljesen természetesnek számított a sport legendásan veszélyes korszakában.

A hétvégén épp a büntetést kirovó bírák között ült Derek Warwick, pedig a képen épp az eredendő bűnt követi el, 1988-ban Gerhard Berger fuvarozza vissza a boxba. Hiába, fiatalság, bolondság!
Gerhard Berger 1987-ben, győzelmi mámorában szintén elvállalt egy fuvart, Andrea de Cesaris kapaszkodott fel a Ferrari oldaldobozára, miközben az osztrákon már bukósisak sem volt (a videóban 5:55-től).
De minden fuvart vállaló amatőr kisiskolásnak tűnik, az F1 taxizás koronázatlan királya Nelson Piquet mellett. A brazil versenyző autójára nem kevesebb, mint három utas kapaszkodott fel. Stefan Johansson, Rene Arnoux már eleve potyázott Phillippe Alliot versenygépén, ám a Ligier-ből kifogyott az üzemanyag, így alakulhatott ki a négyes fogat.
Lehet, hogy túlzó a cím, de a tegnapi eset miatt Webbernek kiszabott tíz rajthelyes büntetés ismeretében, ma egy sisak nélkül, három társát fuvarozó pilótát garantáltan több futamra szóló eltiltást kapna, ami a versenyzői karrier szempontjából tényleg felér egy halálbüntetéssel.






