A Lotus és a McLaren után ma délelőtt a Ferrari is bemutatta 2013-as modelljét, az F138-ast. A maranellói rendezvényen a csapatfőnök, Stefano Domenicali így beszélt:
“Egy érzelmileg nehéz idény után állunk, nem könnyű az utolsó pillanatban elfogadni a második helyet, de azóta csakis a tavalyi pozitívumokra koncentráltunk, azokra építkeztünk. Az autó a tavaly modell továbbfejlesztése, persze az itt látható autó csak az első lépcső, Melbourne-re egész más lesz. A teszteken csiszolgatjuk majd.”
“A fő cél, hogy azonnal versenyképes legyen az autónk. Sajnos az elmúlt években nem mindig sikerült a szezon elején jól indulni, de revízió alá vettük a munkánkat, a teszteken pedig tovább dolgozunk, hogy most Melbourne-ben már erősek legyünk. A csapat célja az, hogy Fernandónak és Felipének a képességeikhez méltó autót adjunk.”
Domenicali kiemelte azt is, hogy az autót nem a maranellói szélcsatornában fejlesztették, de már folyik a felújítás, az F1-es csapat pedig két éven vadonatúj épületegyüttes kap, már folyik az építkezés.
“Az idei autó inkább evolúció, mint revolúció. Hasonló elveken alapul, mint a tavalyi, a további teljesítményjavulást hozó részletekre koncentráltunk. Az autó nagy része csak finoman változott. Tényleg a tavalyi autó továbbfejlesztése” – mondta a technikai igazgató, Pat Fry, aki kitért arra is, hogy a maranellói szélcsatorna helyett a Toyota kölni létesítményében végzett fejlesztés hátrányt jelentett.
“Két-három hónap késéssel kezdtünk neki, mint amúgy, azt hiszem, még lemaradásban vagyunk. Az most bemutatott autó nagyon sokat fog még változni, a második tesztre új elemek érkeznek, és aztán egy nagy csomag az utolsó tesztre.”
A kérdésre, hogy elégedett-e az F138-assal, így felelt: “Addig nem lehetek elégedett, amíg Melbourne-ben azt nem látjuk, hogy a miénk a leggyorsabb autó. A bemutatódarabot illetően mechanikailag és a tervezés szempontjából jó munkát végeztünk, a kasztni az elvárásainknak megfelelően merev és sikerült súlyt csökkentenünk. De nem tagadhatjuk, hogy a mostani formájában az autó aerodinamikailag még messze van attól, ahol a szélcsatornában tartunk. A valós teljesítményünk csak a harmadik teszten lesz világosabb.”
Mennyire lesz versenyképes az új Ferrari?
Bajnoki esélyes járgány
1% ()
Egy-két győzelem van benne
1% ()
Megint tragacsot építettek Maranellóban
1% ()
“Nagyon sok bemutatón vettem már részt a ferraris pályafutásom során. Néhány évben nem volt túl jó érzésem, amikor először láttam az autót, máskor viszont pozitív volt. Azt kell mondjam, most nagyon pozitív érzéseim vannak. Lehet, hogy csak én érzem így, de igazán jó volt ezt az autót látni.”
“Az az autó eléggé egyben van. Vannak érdekes megoldások rajta, amik jók lehetnek majd a pályán. Majd meglátjuk, de a megérzésem 100 százalékosan pozitív.”
Alonso hangsúlyozta, hogy a tesztet, az adatokat, információkat ő is szorosan követi majd. A 2013-as kilátásokat illetően ezt mondta: “Nem lesz könnyű megismételni a tavalyi évet, a 2012 eleji káosz után most stabilabbak lesznek az erőviszonyok, szerintem most nem lesz hét különböző győztes az első hét futamon. Két-három főszereplő csapat lesz, és nekünk is közöttük kell lennünk!”
“Tetszett ez a bemutató. Már reggeltől különleges hangulatot éreztem, amikor elindultam Bolognából. Rég nem láttunk ködöt (a bemutató napján), ez az 1997-es leleplezést juttatta eszembe, az évet, amikor a Ferrari győzelmi sorozata beindult” – árulta el az elnök, Luca di Montezemolo.
“Amikor tegnap megláttam az autót, a reménykeltő szót használtam rá, mert látom, hogy mennyire figyeltek a részletekre, főleg az aerodinamikát illetően. Hogy miért bízom benne, hogy már az első futamtól versenyképes lehet? Az ok hármas. Először is a tavalyi idény megszállott alaposságú elemzése miatt, másrészt mert módosítottunk a munkaszervezésen és -módszereken, harmadrészt pedig azért, mert most csak egy szélcsatornára kellett koncentrálnunk.”
“Az utóbbi nagyon fontos idén, hiszen pályás tesztelés nincs, ezért sokkal inkább a szimulációs eszközökre támaszkodunk. Egy Pedro de la Rosa-féle tapasztalt pilóta Maranellóba hozás is ennek a stratégiának a része.”







