Az első európai futam, a Spanyol Nagydíj előtt rendeznek idén tesztet Mugellóban, a gyakorlásra május 1-3. között kerül sor. A Force India volt az egyetlen csapat, amely mindkét autójával pontot szerzett Malajziában, az idén összesen megszerzett kilenc pontot azonban kevesli az alakulat és versenytempójával sem teljesen elégedett.
Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke szerint a lassú kezdés azzal magyarázható, hogy tavaly az utolsó pillanatokig harcolt és fejlesztett az istálló a hatodik hely megszerzése végett, így az új autóra kevesebb idő maradt. A mugellói tesztre nagy fejlesztési csomag készül, amelytől jelentős előrelépést remél a Force India.
“Remélem, hogy Mugellóban eljutunk oda, ahol az idény elejétől fogva szerettünk volna lenni” – nyilatkozta Fernley. “Egy kicsit le vagyunk maradva, mert tavaly elsősorban arra koncentráltunk, hogy biztosan megszerezzük a hatodik helyet, a tervezett menetrendhez képest négy-öt versenyes a csúszásunk.”
“Most az a terv, hogy az első négy futamból hozzuk ki a maximumot és ne maradjunk le túlságosan. Kínán és Bahreinen túl kell lennünk, aztán növelni tudjuk a teljesítményt. Még egyik pilótánknak sem tudtunk igazán jó autót adni, ennek ellenére remekül teljesítettek. Ahhoz képest, hogy hol tartunk a fejlesztési programunkban, mindenki tudása legjavát adta.”
Fernley nem aggódik amiatt, hogy a Force India középmezőnybeli riválisai esetleg túl nagy előnybe kerülnek, a Sauber Sepangban szerzett második helyét sem érzi tragédiának. “Ne feledjük, a tavalyi idény közepén 26 pont volt a hátrányunk a Sauberhez képest. Bízom benne, hogy a mi fejlesztési ütemünk gyorsabb lesz és visszavágunk.”