Lehet, hogy a Hungaroringet nem szeretik annyira a Forma-1-es versenyzők, mint mondjuk Spa-Franchorsamps aszfaltcsíkját, de Magyarországot és a versenyszervezést biztosan kedvelik. Kevés helyszín biztosít ilyen jó közlekedést. Köszönhetően az M3-ason kialakított VIP sávnak és az autópályától a Hungaroring főbejáratához vezető, szintén a kiemelt vendégeknek fenntartott Bernie Avenue használatával a belvárosi szállodáikból fél óra alatt kinn lehetnek a versenypályán. Ahol névre szóló fedett parkoló várja őket.  

Ezért aztán a pilóták szívesen vezetnek maguk Magyarországon. De mit hajtanak? A Hungaroringen megnéztük a parkolót, hogy lássuk melyikük mivel érkezett.

Ugyanolyan Infiniti FX a két Red Bullosnak
Egy Lotusos járjon Lotusszal
A Lada által szponzorált Lotus Renault versenyzője egy Nissant hajt
Barrichello két keréken robog
A 2,0 literes dízelmotor fő erénye nem az ereje, hanem a takérkossága
22 fotó
Schumacher az egyik kivétel, aki tolatva állt be

Schumacher az egyik kivétel, aki tolatva állt be

Schumacher az egyik kivétel, aki tolatva állt be


Vannak kötelező választások. Plédául a Red Bull pilótái az Infinitivel kötött szerződésnek köszönhetően a japán prémium márka FX sorozatú szabadidő-autóival érkeztek. A Mercedes csapatnál Michael Schumacher és Nico Rosberg is egy-egy E-osztályt vezet Magyarországon, a 170 lóerős dízelmotorral sokkal inkább takarékosan, mint a száguldásban tobzódva.

Szintén Mercivel érkezik Lewis Hamilton és Jenson Button a McLaren Mercedes versenyzői. Button vélhetően nagy csapattal jár, mert egy Vianót használ, míg Hamilton egy méretes szabadidőautóval furikázik.

Gondolhatnánk, hogy a Ferrari csapat versenyzőinek utcán is kijut a tutiból, de nem, Felipe Massa egy Lancia Deltával, Fernando Alonso egy Alfa Romeo Giuliettával képviseli a Ferrarit is birtokoló FIAT-csoportot.

A Lada által szponzorált Lotus Renault versenyzője egy Nissant hajt

A Lada által szponzorált Lotus Renault versenyzője egy Nissant hajt

A Lada által szponzorált Lotus Renault versenyzője egy Nissant hajt


A legirigylendőbb helyzetben a Lotus Renault versenyzői vannak. Hiába a szponzor a Lada, Vitalij Petrov inkább egy Nissan Renault konszern japán vonaláról választott autót. Egy 530 lóerős Nissan GT-R-rel autózik. Nick Heidfeldnek is kijut a jóból 350 lóerős Lotus Evora S-t hajt.

A legdrágább autó azonban nem biztos, hogy az övék, hanem a másik Lotus csapaté. Heikki Kovalainen parkolóhelyén egy Mercedes-Benz S-osztály parkolt. Érdekesség viszont Jarno Trulli helye üresen állt. Nem gyalog jár az olasz, a Team Lotus sajtófőnöke elárulta, a két pilóta egy autóval utazik.

A Forma-1-es fényűzést látva elég fura, de Sergio Perez Hyundai i30-ast vezet, míg Jerome D’Ambrosio egy Škoda Octaviát. Mégsem az övék a legolcsóbb jármű, azt a címet Rubens Barrichello robogója érdemli.

A többi modell jó régen lefoglalt bérautó.