A skót természetesen a Magyar Nagydíjon többször is felcsapó lángok kapcsán kezdi gondolatmenetét, azaz biztonsági szempontból fontolná meg először a kérdést.
“Szerintem azonban még nagyobb hátránya a tankolásnak, hogy a futamokat kevés üzemanyagos kvalifikációs etapok sorozatává változtatja. Régen, amikor a teljes üzemanyag-mennyiséggel kellett végigmenni, sokkal nagyobb feladat hárult a pilótákra a fékek és a gumik megóvása szempontjából. Akár még kiállás nélkül is meg lehetett kockáztatni a versenyt, míg mások mondjuk kétszer mentek ki gumiért” – folytatta Coulthard.
“Mivel az autók súlya sokat változott a futam alatt, így a teljesítményekben, az autók viselkedésében is jelentős változások voltak, így több volt az előzési lehetőség is. Manapság ritka, hogy valaki az első két sornál hátrábbról rajtolva nyerni tudjon, mert a futamon mutatott tempó nagyjából az időmérőt másolja. Ha egy kicsit meg akarjuk bolondítani a versenyzést, akkor a legjobb módszer erre a tankolás betiltása lenne.”
Coulthard hozzáteszi még azt is, hogy a futamok alatti tankolások betiltása az F1 zöld törekvéseihez is jól passzolna, hiszen ha a csapatoknak előre meghatározott üzemanyag-mennyiséggel kellene gazdálkodniuk, akkor mindenképp nagy figyelmet fordítanának a takarékosságra, a lehető leggazdaságosabb felhasználásra.
A tankolást egyébként 1994-ben vezette be újra az FIA, hogy látványosabbá tegyék a versenyeket, előtte – a nyolcvanas évek egy részét kivéve – évtizedekig egy tankkal teljesítették a pilóták a futamokat.





