Kevesebb csapatot szeretne a Michelin

2004-ben a Michelin hét csapatnak szállít abroncsokat a Forma-1-ben (Renault, McLaren, Williams, Toyota, Sauber, Red Bull, BAR). A Bridgestone gumijait csak három istálló (Ferrari, Jordan, Minardi) használja.

A Michelin nyilvánossá tette, hogy jövőre eggyel több, azaz nyolc csapat kíván abroncsaival indulni, ám a francia gyártó ezt nem szeretné. Szerintük sokkal jobb lenne, ha a két gumigyártó között valamiféle egyensúly alakulna ki, akár már 2006-tól.

[bekkep]Sőt, ennél is tovább ment közleményében Edouard Michelin, a gyár elnök-vezérigazgatója: “A Forma-1-nek meg kell maradnia annak a csodálatos technológiai parádénak, amilyen most, ami megengedi az autóipar résztvevőinek, hogy összemérjék erejüket, valódi látványosságot kínálva a rajongóknak és előnyökhöz juttatva az autóipart. Ezzel összhangban a gumiabroncsgyártóknak is hozzá kell járulniuk a maguk erejével a csapatok teljesítményének javításához. Ez azt feltételezi, hogy legalább két, vagy esetleg több gumigyártóra van szükség.”

Ez azonban szöges ellentétben áll a Nemzetközi Automobil Szövetség terveivel, amelyek lapján 2008-tól egy gumigyártót szeretnének, amely ellátná az összes csapatot.

A Ferrarit a jövőben is a Bridgestone szolgálja ki abroncsokkal, de egyes pletykák szerint a Red Bull és a Toyota is áttérne a japán gyártó gumijaira. Ha a Michelin nem vesz át újabb csapatot, akkor az egyensúly elvileg létre is jöhet, hiszen itt is, ott is öt csapat szerepelne. Az már más kérdés, hogy a Jordan és a Minardi tesztmunkája nem mérhető a Sauber vagy a Williams tesztjeihez.