A jövő nagyvárosainak egyik közlekedési eszköze lehet a függőleges fel- és leszállásra képes légi jármű. Legalábbis az egyre nagyobb cégek egyre komolyabb részvétele a használható konstrukciók építésében ebbe az irányba mutat.

 

Egyszemélyes, drónszerű próbálkozásból rengeteg akad, a több utas szállítására alkalmas, helikopterszerű konstrukciók azonban nagyobb kihívást jelentenek, de ezen a téren is karnyújtásnyira vannak már a működőképes megoldások. A brit Vertical Aerospace VX4 szeptember végén emelkedett a levegőbe, igaz, csupán egy méter magasra, tíz percig és pilótával. A szerkezet elérheti a 325 km/h végsebességet, a hatótávolsága pedig nagyjából 160 km.

Még piacra sem lépett, de máris itt a konkurencia, a Boeing által támogatott startup, a Wisk Aero fejlesztése. A sárga, repülő taxijuk még többet ígér, mint a Vertical Aerospace, a cég közlése szerint itt már pilótára sem lesz szükség, a gép teljesen autonóm módon fog majd repülni. Csak távoli operátorok fogják felügyelni a gépeket egy monitor mögött ülve.

Pilóta sem lesz ebben a repülő taxiban 1

Az ígéret szerint ennek 222 km/óra lesz a végsebessége 140 kilométers hatótáv mellett, 760 és 1200 méter közötti repülési magassággal.