Az autóiparban visszatérő ötlet, hogy lánctalpakkal szerelnek fel autókat. Nem a Citroën évszázados expedíciós típusaira gondolunk, hanem azokra a közelmúltban bemutatott, színtisztán reklámcélokat szolgáló szabadidőjárművekre és pick-upokra, amelyek a kerekekre vagy azok helyére szerelhető, modulárisan kialakított szerkezetekkel vágnak neki a végtelen hómezőknek. Láttunk már Dacia Dustert, Hummer H1-est, de még egy Nissan 370Z kabriót is átszereltek hószánnak, és persze katonai célú kerékpótló lánctalp is készült már.




A most bemutatott szerkezet műszakilag nem tud többet, mint ezek, két ok miatt mégis említést érdemel: az egyik, hogy tudomásunk szerint villanyautót még nem szereltek fel lánctalppal, a másik pedig, hogy egy prémium-autógyártó termékéről van szó, ami megint csak újszerű.
A széles lánctalpakat szénszálas kerékívtoldatokkal eltakaró hegyi mentőjármű elektromos hajtáslánca egyrészt használat közben nem szennyezi a környezetét, másrészt a nagy feszültségű akkumulátorról egy sor olyan berendezés működtethető, amelyek hasznosak lehetnek egy síbaleset vagy lavina áldozatának a mentésénél.


