Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.03. 06:55

Tulajdonképpen ennél a Tigránál is pontosan ugyanazt a receptet követték, mint a korábbinál. Fogtak egy darab Opel Corsát, meg egy formatervező nőt és összeeresztették őket. A mostani feladat szerint már olyan Tigra-kupét kellett tervezni, aminek időnként le lehet nyitni a tetejét.

Mostanság ugyanis ez a menő a kabriók körében. Egy sima, vászonnal borított nyitott tetős autót nehezebb eladni. Nyitható keménytetős kabriókra van szükség.

Ilyen a Tigra is, mely kívülről teljesen levetkőzte Opel Corsás vonásait. A gömbölyded női kisautóból egy unisex, menő járgány lett. Egyetlen hajlított ív sincs az autón, még a hátsó lámpát is csupa-csupa mesterien rajzolt egyenes keretezi.

Szerencsére ez nem az a fajta szögletesség, ami az Opel Vectrát annyira leegyszerűsíti. Ettől a szögletességtől az első fényszórók és a hátsó lámpák is egy-egy bazi nagy gyémántdarabnak tűnnek, és az egész autó olyan megmagyarázhatatlanul vonzó lesz.

Olyan autót akartak készíteni Opeléknél, ami nyitott tetővel valódi roadsternek, csukottal pedig dögös targának tűnik. A két ülés mögötti látványosan vaskos - szintén csupa szögletes - bukókeret elsődleges feladata a nyitott szépség hangsúlyozása, másodsorban pedig életvédelmi feladatok biztosítása boruláskor. A targa-feelingről az ezüstre festett B-oszlopok gondoskodnak, de csak a Cosmo felszereltséggel. Egyébként normális kupénak néz ki az autó.

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból
Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból

Tigra Twin Top női szemmel

Kancsár Anita

A Tigra olyan formai változásokon ment keresztül, melyek nem nagyon segítik a női szívek meghódítását. Azt viszont igen, hogy olyan "opeles" legyen. Szerintem elődje inkább mondható nőies autónak. A mostani forma azzal tud hódítani a gyengébb nem körében, hogy lenyitható a teteje.

Az autó vezethetősége jónak mondható, de nem állíthatnám hogy könnyű egy női kéz számára. De nekem a Corsával is akadtak nézeteltérésem a kuplung- illetve a gázpedál kezelhetőségét illetően. Az ülésmagasság állításával is meggyűlhet a bajunk, ha más autóhoz szoktunk - itt a kar a bal oldal helyett, a jobbon található. De azért jó néhány szimpatikus oldala is van a Tigrának, amik már kevésbé az én ügyességemen múlnak.

Az autó belső kialakítása nagyon egyszerű és praktikus. Sok kabrióval lehet olyan gondunk, hogy nem találunk helyet táskánknak. A Tigránál ilyen probléma nincs, az ülések mögötti kicsi "doboz" ideális hely egy nagyobb méretű női táska számára. A csomagtér pedig annyira nagy, hogy itt akár két ásványvizes rekesz is elfér. Szóval mindenképpen ajánlom az autót azoknak a nőtársaimnak, akik a kabriózás mellett vásárlási szokásaikon sem akarnak változtatni.

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból


Meg kell szokni, hogy ezek a kupé-kabriók felcsukott tetővel sosem festenek annyira vadul, mint egy alapból kupénak tervezett autó. Az előző Opel Tigra is jobban mutatott zártan, de annak sosem lehetett lenyitni a tetejét. Ez a művelet egyébiránt a Tigra Twin Top esetén 18 másodpercet vesz igénybe, és csakis álló helyzetben lehetséges, két kar oldása után.

Ekkor viszont kényes ponthoz érkezünk, ahol még az Opel designerek is magyarázkodásra szorulnak. Azt mondják, ők már kezdetektől fogva direkt kétszemélyesre csinálták a Tigrát. Igazuk van, a Peugeot 206 CC plusz két semmire-sem-jó ülése teljesen felesleges.

Így legalább a két ülés helyett lett egy nagy csomagtartó és még sok kicsi rekeszke. Egyetlen egy hasonszőrű kabrió sem mondhatja el magáról, hogy 250 és 440 liter közötti csomagtere előtt még 70 liternyi pakolóhelye lenne.

Egyébiránt a csomagolás alatt Opel Tigránk Opel Corsa maradt. Egészen pontosan a GSi, vagyis a Corsák Corsája. És még azon is csiszoltak. Az eleve sportos futóművet elöl 5, hátul 20 milliméterrel lejjebb tették, a nyomtávot pedig 28 milliméterrel szélesebbre vették. Ha még ez sem lenne elég, jövőre sportcsomagot is rendelhetünk majd, de ennek részleteit titkosították.

Az igazi egy komplett OPC csomag lenne, mivel egyelőre a Tigra összesen kétféle motorból gazdálkodhat. 90 lóerős az 1,4-es Twinport motor, mely tavalyi újdonság az Opelnél. Lényege, hogy a változó szívócsőhosszal alacsonyabb fordulaton erőteljesebb reakciókat mutat a motor.

Ez félénk, 12,4 másodperces 100-ra gyorsulásban mutatkozik meg, 180 km/órás végsebesség kíséretében. Egy másodperccel még ráérősebb az Easytronic verzió, ami a félautomata váltó miatt egy fokkal nyugodtabb jelenség.

Gondolják azt, hogy egy kabrióban a szél borzongatása és a tiszta levegő szűretlen illata kárpótolja a hátbavágós gyorsulást. 90 lóerővel is átélhető a nyitott autózás utánozhatatlan élménye. Süvít a szél, 140-ig élvezhető a madárcsicsergés, nem jönnek a bogarak, csak egy falatka szellő az ember tarkójára. Ezt sajnos nincs háló, ami megfogja. Szerencsére annyira mélyen ülünk, hogy tényleg csak alig jön a szellő.

Aki már lóerőt is szeretne, nem csak szelet, meg nyitott tetőt, meg kabriós érzést, az nyilvánvalóan egy 125 lóerős 1,8-assal örvendezteti meg magát. Corsa GSi emlékeinkből kiindulva eszményi száguldás sejlik fel nekünk a múltból. Ez a Tigra 1,8 ennél kevésbé vehemens jelenség, ami 130 kilóval vaskosabb üres súlyával magyarázható.

Ennek ellenére nem rossz, amit tud, hiszen 9,4 másodperc alatt futja meg a százat és egészen 204 km/óráig van benne szufla. Ebből 160-ig mehetünk nyitott tetővel, de 140 fölött már érdemes behúzni a nyakat.

Ennél az erősebb Tigránál már maradéktalanul kiélvezhető az ültetett-szélesített futómű adta lehetőség. Olyan jó érzés látni, ahogy a Tigra kerekeit kitolták az első és hátsó végek felé. Ettől már ránézésre száguld az autó, pedig még meg sem moccant. Vezetés közben ez olyan, mintha puszta akaraterőnkkel tudnánk vezérelni, de sajnos nem. Egy kissé vacak váltó, és egy enyhén érzéketlen elektromos szervokormány állja útját az igazi jónak.

Aztán lecsillapodunk, és szépen visszaszállunk a kategória szintjére. Ne akarjunk mindenáron Opel Speedstert képzelni a Tigrába, csak azért mert nincs teteje, és közel van a földhöz. Úgy kell felfogni a Tigrát, mint egy divatos fürdőruhát. Télen is hordhatjuk a nagykabát alatt, miközben kezünk-lábunk majd' lefagy.

Ilyenkor kicsit kényelmetlen ugyani a nyári szerkó, de legalább emlékeztet a szép nyári időkre. A Tigra pont ilyen, télen csak pont annyira zavaró csukott tetős formája és átláthatatlansága, hogy emlékeztessen vele a szép nyári emlékekre.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt?

3

Olvasónk a szép emlékek végett szeretne magának egy öreg, olcsó Alfa Romeót, lehetőleg V6-os motorral. Szakértőnk segít választani. ...

F1: Mercedes-uralom, halálos unalom

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon a Mercedes újabb kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta idei 3. győzelmét, Rosberg a második. ...

Van autód? Kell az neked?

10

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Vignale: luxus Ford, Audi áron

15

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra ...

1
Gumifüst gombnyomásra

Gumifüst gombnyomásra

Az elektronikus segédrendszerek korát éljük, lassan tényleg elvész a vezetés élménye, és előre beprogramozott útvonalak maradnak ...


F1: Videós összefoglaló a Kínai Nagydíjról

A SkySports F1 csatornája össze tudott szedni másfél percet, amit végignézve úgy tűnik, megérte leülni a tévék elé vasárnap délelőtt. ...


F1: Íme a legcikibb hiba, amit kezdő pilóta elkövethet

Gerhard Berger nem jó előjellel kezdte pályafutását a Benetton csapatnál, az autóba ülve sikerült letörnie a visszapillantó tükröt. ...


A nap képe - Nico Rosberg a cukiság bajnoka

A fotón Nico Rosberg az edzés utáni lazító masszázst élvezi épp, de a cukiságmérőt a csapat macskája, Rocky tolja a piros mezőbe. ...


F1: Räikkönent nagyon felbosszantották

Kimi Räikkönen nagyon unja, hogy gyengébb eredményeit sokan motivációhiánnyal kapcsolják össze.


Lamborghini, a szivárvány színeiben

Nekem ez már túl sok. Döntsétek el Ti, hogy menő vagy sem ez a papagáj Gallardo.


Vadászelefánt

A GL 63 AMG babérjaira tör a Hennessey által tuningolt Cadillac Escalade. Nagy különbség, hogy az amerikai óriás utólag is felhergelhető ...


Dögös lányok akiknek lehozták a csillagot!

Csillagra vágytak, és megkapták! De szerencsére nem kozmikus méretben, csupán a négykerekűek univerzumában.


F1: Érik a börtön Ecclestone-nak?

Csütörtökön kezdődik Bernie Ecclestone tárgyalása Németországban, a vesztegetéssel vádolt üzletember számára nem túl jók a kilátások. ...


2
Top 10: Hol a legolcsóbb a benzin?

Top 10: Hol a legolcsóbb a benzin?

Vaskos ártámogatással bizonyos országokban az önköltségi ár alatt tankolhatnak az autósok. Top 10 benzinárak, a hazaiak töredékéért. ...


7
Merci-rajzás Csákváron

Merci-rajzás Csákváron

Szépen csettegtem kifelé a kertünkbe, amikor belebotlottam ezekbe a Mercedes buszokba, Csákvár határán, az Isten háta megett.


2
150 milliárdot költünk új buszokra

150 milliárdot költünk új buszokra

Az elöregedett autóbuszpark korszerűsítésére 150 milliárd forintnyi keret áll rendelkezésre, amelyből a következő években évi ...