Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.03. 06:55

Tulajdonképpen ennél a Tigránál is pontosan ugyanazt a receptet követték, mint a korábbinál. Fogtak egy darab Opel Corsát, meg egy formatervező nőt és összeeresztették őket. A mostani feladat szerint már olyan Tigra-kupét kellett tervezni, aminek időnként le lehet nyitni a tetejét.

Mostanság ugyanis ez a menő a kabriók körében. Egy sima, vászonnal borított nyitott tetős autót nehezebb eladni. Nyitható keménytetős kabriókra van szükség.

Ilyen a Tigra is, mely kívülről teljesen levetkőzte Opel Corsás vonásait. A gömbölyded női kisautóból egy unisex, menő járgány lett. Egyetlen hajlított ív sincs az autón, még a hátsó lámpát is csupa-csupa mesterien rajzolt egyenes keretezi.

Szerencsére ez nem az a fajta szögletesség, ami az Opel Vectrát annyira leegyszerűsíti. Ettől a szögletességtől az első fényszórók és a hátsó lámpák is egy-egy bazi nagy gyémántdarabnak tűnnek, és az egész autó olyan megmagyarázhatatlanul vonzó lesz.

Olyan autót akartak készíteni Opeléknél, ami nyitott tetővel valódi roadsternek, csukottal pedig dögös targának tűnik. A két ülés mögötti látványosan vaskos - szintén csupa szögletes - bukókeret elsődleges feladata a nyitott szépség hangsúlyozása, másodsorban pedig életvédelmi feladatok biztosítása boruláskor. A targa-feelingről az ezüstre festett B-oszlopok gondoskodnak, de csak a Cosmo felszereltséggel. Egyébként normális kupénak néz ki az autó.

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból
Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból

Tigra Twin Top női szemmel

Kancsár Anita

A Tigra olyan formai változásokon ment keresztül, melyek nem nagyon segítik a női szívek meghódítását. Azt viszont igen, hogy olyan "opeles" legyen. Szerintem elődje inkább mondható nőies autónak. A mostani forma azzal tud hódítani a gyengébb nem körében, hogy lenyitható a teteje.

Az autó vezethetősége jónak mondható, de nem állíthatnám hogy könnyű egy női kéz számára. De nekem a Corsával is akadtak nézeteltérésem a kuplung- illetve a gázpedál kezelhetőségét illetően. Az ülésmagasság állításával is meggyűlhet a bajunk, ha más autóhoz szoktunk - itt a kar a bal oldal helyett, a jobbon található. De azért jó néhány szimpatikus oldala is van a Tigrának, amik már kevésbé az én ügyességemen múlnak.

Az autó belső kialakítása nagyon egyszerű és praktikus. Sok kabrióval lehet olyan gondunk, hogy nem találunk helyet táskánknak. A Tigránál ilyen probléma nincs, az ülések mögötti kicsi "doboz" ideális hely egy nagyobb méretű női táska számára. A csomagtér pedig annyira nagy, hogy itt akár két ásványvizes rekesz is elfér. Szóval mindenképpen ajánlom az autót azoknak a nőtársaimnak, akik a kabriózás mellett vásárlási szokásaikon sem akarnak változtatni.

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból


Meg kell szokni, hogy ezek a kupé-kabriók felcsukott tetővel sosem festenek annyira vadul, mint egy alapból kupénak tervezett autó. Az előző Opel Tigra is jobban mutatott zártan, de annak sosem lehetett lenyitni a tetejét. Ez a művelet egyébiránt a Tigra Twin Top esetén 18 másodpercet vesz igénybe, és csakis álló helyzetben lehetséges, két kar oldása után.

Ekkor viszont kényes ponthoz érkezünk, ahol még az Opel designerek is magyarázkodásra szorulnak. Azt mondják, ők már kezdetektől fogva direkt kétszemélyesre csinálták a Tigrát. Igazuk van, a Peugeot 206 CC plusz két semmire-sem-jó ülése teljesen felesleges.

Így legalább a két ülés helyett lett egy nagy csomagtartó és még sok kicsi rekeszke. Egyetlen egy hasonszőrű kabrió sem mondhatja el magáról, hogy 250 és 440 liter közötti csomagtere előtt még 70 liternyi pakolóhelye lenne.

Egyébiránt a csomagolás alatt Opel Tigránk Opel Corsa maradt. Egészen pontosan a GSi, vagyis a Corsák Corsája. És még azon is csiszoltak. Az eleve sportos futóművet elöl 5, hátul 20 milliméterrel lejjebb tették, a nyomtávot pedig 28 milliméterrel szélesebbre vették. Ha még ez sem lenne elég, jövőre sportcsomagot is rendelhetünk majd, de ennek részleteit titkosították.

Az igazi egy komplett OPC csomag lenne, mivel egyelőre a Tigra összesen kétféle motorból gazdálkodhat. 90 lóerős az 1,4-es Twinport motor, mely tavalyi újdonság az Opelnél. Lényege, hogy a változó szívócsőhosszal alacsonyabb fordulaton erőteljesebb reakciókat mutat a motor.

Ez félénk, 12,4 másodperces 100-ra gyorsulásban mutatkozik meg, 180 km/órás végsebesség kíséretében. Egy másodperccel még ráérősebb az Easytronic verzió, ami a félautomata váltó miatt egy fokkal nyugodtabb jelenség.

Gondolják azt, hogy egy kabrióban a szél borzongatása és a tiszta levegő szűretlen illata kárpótolja a hátbavágós gyorsulást. 90 lóerővel is átélhető a nyitott autózás utánozhatatlan élménye. Süvít a szél, 140-ig élvezhető a madárcsicsergés, nem jönnek a bogarak, csak egy falatka szellő az ember tarkójára. Ezt sajnos nincs háló, ami megfogja. Szerencsére annyira mélyen ülünk, hogy tényleg csak alig jön a szellő.

Aki már lóerőt is szeretne, nem csak szelet, meg nyitott tetőt, meg kabriós érzést, az nyilvánvalóan egy 125 lóerős 1,8-assal örvendezteti meg magát. Corsa GSi emlékeinkből kiindulva eszményi száguldás sejlik fel nekünk a múltból. Ez a Tigra 1,8 ennél kevésbé vehemens jelenség, ami 130 kilóval vaskosabb üres súlyával magyarázható.

Ennek ellenére nem rossz, amit tud, hiszen 9,4 másodperc alatt futja meg a százat és egészen 204 km/óráig van benne szufla. Ebből 160-ig mehetünk nyitott tetővel, de 140 fölött már érdemes behúzni a nyakat.

Ennél az erősebb Tigránál már maradéktalanul kiélvezhető az ültetett-szélesített futómű adta lehetőség. Olyan jó érzés látni, ahogy a Tigra kerekeit kitolták az első és hátsó végek felé. Ettől már ránézésre száguld az autó, pedig még meg sem moccant. Vezetés közben ez olyan, mintha puszta akaraterőnkkel tudnánk vezérelni, de sajnos nem. Egy kissé vacak váltó, és egy enyhén érzéketlen elektromos szervokormány állja útját az igazi jónak.

Aztán lecsillapodunk, és szépen visszaszállunk a kategória szintjére. Ne akarjunk mindenáron Opel Speedstert képzelni a Tigrába, csak azért mert nincs teteje, és közel van a földhöz. Úgy kell felfogni a Tigrát, mint egy divatos fürdőruhát. Télen is hordhatjuk a nagykabát alatt, miközben kezünk-lábunk majd' lefagy.

Ilyenkor kicsit kényelmetlen ugyani a nyári szerkó, de legalább emlékeztet a szép nyári időkre. A Tigra pont ilyen, télen csak pont annyira zavaró csukott tetős formája és átláthatatlansága, hogy emlékeztessen vele a szép nyári emlékekre.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Esetleg egy 12 éves Suzuki Ignis?

Olvasónk japán vagy német autót szeretne 2000-2003 közötti évjáratból. Ford Focusra gondolt, esetleg Suzuki Ignisre. Lebeszéljük ...

87 ezerért egy Astra?

8

Vagy inkább egy jónak mondott BMW 300 ezerért? Tényleg fillérekért árulja a lefoglalt autók egy részét az adóhatóság.

Exkluzív hazai randevú az új Opel Corsával

8

Rendhagyó módon még a világpremier előtt, Magyarországon leplezték le az új Opel Corsa ötödik generációját.

F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, ...

Családi program: hamarosan VW-találkozó a Ringen

A VW hazai importőre kirakta az autós újságíróknak a teljes Golf- és Transporter-sort, hogy kicsit megtapasztaljuk a Volkswagen-életérzést ...

Olvasói verdák - Akik valóra váltották álmaikat

4

Amerikai V8 és a ralipályák japán sztárja boxermotorral, valamint a piros Zsiguli tér vissza újra, ezúttal hosszú leírással az ...

Visszatér valaha álmaink Opelje?

3

A legendás német kupé távozása olyan űrt hagyott maga után, amit azóta sem tudott betömni a német autóipar. Igény pedig lenne ...

Kamion előzi a traktort, a kamiont meg egy személyautó

15

A kamionos fékez, a személyautó felborul, súlyos sérüléseket szenved egy család négy tagja. Mire ítéli a bíróság a hibázó édesapát? ...

A közútnál fontosabb a kormánynak a vasút

5

102 oldalas dokumentumban foglalta össze a kormány, hogyan képzeli a magyar közlekedés fejlesztését az elkövetkező 36 évben.

Autók, erotika, és művészet közös metszete

Kézműves módszerekkel válogatott képek következnek, feszesen domborodó motorháztetőkkel, és alig takart csábító idomokkal.


F1: Videón Maldonado balesete

Pastor Maldonado megint összetörte a Lotust, a venezuelai most így küldte falnak az autót. Bónuszvideó: Rosberg eldobja a visszapillantó ...


A férfi, aki lesprintelte a metrót!

Kíváncsi lennék, hogy itthon melyik két megálló között lehetne ezt megvalósítani?


Aki Ladából épít lánctalpast, rossz ember nem lehet

Bírod az orosz vasakat? Akkor ezt imádni fogod! Jobban büntet, mint a vodka reggelire.


F1: Hamilton a leggyorsabb, Maldonado a falban

A Szingapúri Nagydíj második edzésén Pastor Maldonado összetörte az autót, a leggyorsabb Lewis Hamilton lett, Nico Rosberg nem ...


F1: Könnyű lesz trükközni a rádiózással

Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség versenyigazgatója szerint nehéz lesz betartatni a rádiózásra vonatkozó, máris ...


Újabb noname, méregrága, pokolian erős valami született

Ez ám az egzotikum: azt sem fogják tudni, mit vezetsz, ha a holland Vencer Sarthe-ra költöd el az örökséged.


5 Lada, ami nem szórakozik, büntet!

Tudtátok, hogy az egyik legnépszerűbb Lada versenyautót egy titkos tengeralattjáró-üzemben készítették? És ez még nem minden!


3
DS5: különleges, de attól még jó

DS5: különleges, de attól még jó

A DS luxus-almárka vezérhajója ellentmondásos jelenség. Különleges, exkluzív terméknek szánták, ehhez képest tök jó hétköznapi ...


Kommandósok kapták el a korrupt zsarukat

Szolgálatban lévő rendőröket fogtak el a Terrorelhárítási Központ munkatársai péntek hajnalban Budapesten, a Baross téren.


2
Hogy lehet ennyire barom egy motoros?

Hogy lehet ennyire barom egy motoros?

Tömegkarambolt okozott a vagánykodó motoros, dominóként dőlt el a banda.


F1: Több csapat az összeomlás szélén

Több Forma-1-es csapat is pocsék anyagi helyzetben van, egyáltalán nem biztos, hogy 2015-ben is ott lesznek a mezőnyben.