Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.03. 06:55
Azért mert nincs teteje és közel ülünk a földhöz, még nem lesz belőle Opel Speedster. Hétköznapokon is jól használható kabrió a Tigra Twin Top, és történetesen jól is néz ki.

Tulajdonképpen ennél a Tigránál is pontosan ugyanazt a receptet követték, mint a korábbinál. Fogtak egy darab Opel Corsát, meg egy formatervező nőt és összeeresztették őket. A mostani feladat szerint már olyan Tigra-kupét kellett tervezni, aminek időnként le lehet nyitni a tetejét.

Mostanság ugyanis ez a menő a kabriók körében. Egy sima, vászonnal borított nyitott tetős autót nehezebb eladni. Nyitható keménytetős kabriókra van szükség.

Ilyen a Tigra is, mely kívülről teljesen levetkőzte Opel Corsás vonásait. A gömbölyded női kisautóból egy unisex, menő járgány lett. Egyetlen hajlított ív sincs az autón, még a hátsó lámpát is csupa-csupa mesterien rajzolt egyenes keretezi.

Szerencsére ez nem az a fajta szögletesség, ami az Opel Vectrát annyira leegyszerűsíti. Ettől a szögletességtől az első fényszórók és a hátsó lámpák is egy-egy bazi nagy gyémántdarabnak tűnnek, és az egész autó olyan megmagyarázhatatlanul vonzó lesz.

Olyan autót akartak készíteni Opeléknél, ami nyitott tetővel valódi roadsternek, csukottal pedig dögös targának tűnik. A két ülés mögötti látványosan vaskos - szintén csupa szögletes - bukókeret elsődleges feladata a nyitott szépség hangsúlyozása, másodsorban pedig életvédelmi feladatok biztosítása boruláskor. A targa-feelingről az ezüstre festett B-oszlopok gondoskodnak, de csak a Cosmo felszereltséggel. Egyébként normális kupénak néz ki az autó.

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból
Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból

Tigra Twin Top női szemmel

Kancsár Anita

A Tigra olyan formai változásokon ment keresztül, melyek nem nagyon segítik a női szívek meghódítását. Azt viszont igen, hogy olyan "opeles" legyen. Szerintem elődje inkább mondható nőies autónak. A mostani forma azzal tud hódítani a gyengébb nem körében, hogy lenyitható a teteje.

Az autó vezethetősége jónak mondható, de nem állíthatnám hogy könnyű egy női kéz számára. De nekem a Corsával is akadtak nézeteltérésem a kuplung- illetve a gázpedál kezelhetőségét illetően. Az ülésmagasság állításával is meggyűlhet a bajunk, ha más autóhoz szoktunk - itt a kar a bal oldal helyett, a jobbon található. De azért jó néhány szimpatikus oldala is van a Tigrának, amik már kevésbé az én ügyességemen múlnak.

Az autó belső kialakítása nagyon egyszerű és praktikus. Sok kabrióval lehet olyan gondunk, hogy nem találunk helyet táskánknak. A Tigránál ilyen probléma nincs, az ülések mögötti kicsi "doboz" ideális hely egy nagyobb méretű női táska számára. A csomagtér pedig annyira nagy, hogy itt akár két ásványvizes rekesz is elfér. Szóval mindenképpen ajánlom az autót azoknak a nőtársaimnak, akik a kabriózás mellett vásárlási szokásaikon sem akarnak változtatni.

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból


Meg kell szokni, hogy ezek a kupé-kabriók felcsukott tetővel sosem festenek annyira vadul, mint egy alapból kupénak tervezett autó. Az előző Opel Tigra is jobban mutatott zártan, de annak sosem lehetett lenyitni a tetejét. Ez a művelet egyébiránt a Tigra Twin Top esetén 18 másodpercet vesz igénybe, és csakis álló helyzetben lehetséges, két kar oldása után.

Ekkor viszont kényes ponthoz érkezünk, ahol még az Opel designerek is magyarázkodásra szorulnak. Azt mondják, ők már kezdetektől fogva direkt kétszemélyesre csinálták a Tigrát. Igazuk van, a Peugeot 206 CC plusz két semmire-sem-jó ülése teljesen felesleges.

Így legalább a két ülés helyett lett egy nagy csomagtartó és még sok kicsi rekeszke. Egyetlen egy hasonszőrű kabrió sem mondhatja el magáról, hogy 250 és 440 liter közötti csomagtere előtt még 70 liternyi pakolóhelye lenne.

Egyébiránt a csomagolás alatt Opel Tigránk Opel Corsa maradt. Egészen pontosan a GSi, vagyis a Corsák Corsája. És még azon is csiszoltak. Az eleve sportos futóművet elöl 5, hátul 20 milliméterrel lejjebb tették, a nyomtávot pedig 28 milliméterrel szélesebbre vették. Ha még ez sem lenne elég, jövőre sportcsomagot is rendelhetünk majd, de ennek részleteit titkosították.

Az igazi egy komplett OPC csomag lenne, mivel egyelőre a Tigra összesen kétféle motorból gazdálkodhat. 90 lóerős az 1,4-es Twinport motor, mely tavalyi újdonság az Opelnél. Lényege, hogy a változó szívócsőhosszal alacsonyabb fordulaton erőteljesebb reakciókat mutat a motor.

Ez félénk, 12,4 másodperces 100-ra gyorsulásban mutatkozik meg, 180 km/órás végsebesség kíséretében. Egy másodperccel még ráérősebb az Easytronic verzió, ami a félautomata váltó miatt egy fokkal nyugodtabb jelenség.

Gondolják azt, hogy egy kabrióban a szél borzongatása és a tiszta levegő szűretlen illata kárpótolja a hátbavágós gyorsulást. 90 lóerővel is átélhető a nyitott autózás utánozhatatlan élménye. Süvít a szél, 140-ig élvezhető a madárcsicsergés, nem jönnek a bogarak, csak egy falatka szellő az ember tarkójára. Ezt sajnos nincs háló, ami megfogja. Szerencsére annyira mélyen ülünk, hogy tényleg csak alig jön a szellő.

Aki már lóerőt is szeretne, nem csak szelet, meg nyitott tetőt, meg kabriós érzést, az nyilvánvalóan egy 125 lóerős 1,8-assal örvendezteti meg magát. Corsa GSi emlékeinkből kiindulva eszményi száguldás sejlik fel nekünk a múltból. Ez a Tigra 1,8 ennél kevésbé vehemens jelenség, ami 130 kilóval vaskosabb üres súlyával magyarázható.

Ennek ellenére nem rossz, amit tud, hiszen 9,4 másodperc alatt futja meg a százat és egészen 204 km/óráig van benne szufla. Ebből 160-ig mehetünk nyitott tetővel, de 140 fölött már érdemes behúzni a nyakat.

Ennél az erősebb Tigránál már maradéktalanul kiélvezhető az ültetett-szélesített futómű adta lehetőség. Olyan jó érzés látni, ahogy a Tigra kerekeit kitolták az első és hátsó végek felé. Ettől már ránézésre száguld az autó, pedig még meg sem moccant. Vezetés közben ez olyan, mintha puszta akaraterőnkkel tudnánk vezérelni, de sajnos nem. Egy kissé vacak váltó, és egy enyhén érzéketlen elektromos szervokormány állja útját az igazi jónak.

Aztán lecsillapodunk, és szépen visszaszállunk a kategória szintjére. Ne akarjunk mindenáron Opel Speedstert képzelni a Tigrába, csak azért mert nincs teteje, és közel van a földhöz. Úgy kell felfogni a Tigrát, mint egy divatos fürdőruhát. Télen is hordhatjuk a nagykabát alatt, miközben kezünk-lábunk majd' lefagy.

Ilyenkor kicsit kényelmetlen ugyani a nyári szerkó, de legalább emlékeztet a szép nyári időkre. A Tigra pont ilyen, télen csak pont annyira zavaró csukott tetős formája és átláthatatlansága, hogy emlékeztessen vele a szép nyári emlékekre.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Exkluzív: mit akar a Lada Magyarországon?

9

Európa más országait megelőzve, a magyar LADA-importőr tegnap szerződést írt alá a gyárral a márka visszatéréséről. Igazán jó ...

Agglomerációba költöztünk, milyen autót vegyünk?

4

Szakértőnk melóba járós, olcsó autót ajánl egy fiatal párnak, valamint kiderül, hogy a kabriósok sem mentesülnek a parkolási ...

Megjártam a mennyeket

Stirling Moss egy '54-es Merci GP-autóval gurul, Ken Block a 800 lóerős Mustanggal pörög el az orrom előtt, 14 literes Fiat okád ...

Örök harc: Opelt vagy Volkswagent?

20

Egy Insignia vagy Passat nyilván sokkal drágább egy dízel Focusnál vagy Peugeot 308 GT-nél - gondolnánk. De az élet azt mutatja, ...

Ilyen, amikor profi gyilkol a kocsiban

2

Gombák és baktériumok éldegélnek az autója klímájában? Szezonja van a tisztításnak, szinte mindenki akciós áron dolgozik.

Íme az új Audi A4

8

Ahogy azt várható volt, az Audinál haladtak tovább a precíz tervezettség útján, és minden területen csiszoltak valamit az új ...

Renault Sport R.S. 01: a legdurvább Renault

A World Series by Renault sorozat leglátványosabb és legújabb versenyautójával tettünk meg utasként egy kört a Hungaroringen. ...

Így kapunk ingyen benzint az autónkba külföldön!

Nyaraláskor kocsival bajba kerülni dupla szívás, már bocsánat. Ha tutira ki akarjuk zárni a parkolóban éjszakázást a külföldi ...

AMG-nap: 500 lóerő felett a Hungaroringen

Egy nap a Hungaroringen, amikor a 360 lóerős A45 AMG-nél gyengébb autót csak elvétve látni. Hogy megy az 585 lóerős S-osztály ...

Brutális baleset miatt zárták le az M5-ös bevezetőjét

Teljes útlezárás mellett helyszíneltek a rendőrök Budapesten a XVIII. kerületben, a Nagykőrösi úton, a Solymász és az Igric utca ...


Temetésről hazafelé szenvedtek halálos balesetet

Szülei után ikertestvérét is el kell temetnie egy új-zélandi lánynak, miután nővére autóbalesetet szenvedett.


Egy bejáratós Nivát valaki? Mi rákívántunk

Akad keveset futott Lada Niva, de ez az 1981-es darab ritka a ritkák között. Kilométerórája csak 1301-et mutat!


Baleset miatt lezárták a fővárosi gyorsforgalmi utat

Két autó összeütközött Budapesten a Ferihegyi repülőtérre vezető úton. Az utat részben lezárta a rendőrség.


Madár okozott tömegkarambolt a sztrádán

Egy félelmet nem ismerő sirály és egy betoji autós: ennyi kellett ahhoz, hogy Isztambul mellett tucatnyian karambolozzanak az ...


F1: Elmarad a kánikula Silverstone-ban

A hét elején ugyan abszolút hőségrekord dőlt meg Nagy-Britanniában, a hétvégi Brit Nagydíjra enyhül az idő.


1
Különleges blokkal támad fel a legendás német motorkerékpár-márka

Különleges blokkal támad fel a legendás német motorkerékpár-márka

Több mint ötven éve beszüntették a gyártását, de a mai napig sokan emlegetik a Horex márka legendás motorkerékpárjait. Most új ...


Szereted a katonai járműveket? Vegyél egyet!

Amerikában mindenből üzletet csinálnak, így a szépséghibás katonai járművek értékesítéséből is.


Radarral a biciklisgázolás ellen

A Garmin egy startup felkarolásával komoly segítő eszközt ad a biciklisek kezébe, a kerékpáros jó előre értesül, ha autó közelít ...


F1: A McLaren nem áll át 2016-ra

A McLaren a pocsék szezonkezdet ellenére sem áll le az idei autó fejlesztésével, részben kényszerből folytatódik a 2015-ös gép ...


Teljes lezárás az M5-ös autópályán

A rendőrök a Budapest felől érkezőket a balástyai lehajtónál leterelik a sztrádáról.


Ünnepeljünk, itt a BMW M2!

Már novemberben beindulhat a tűzforró kis kupé gyártása: a BMW M2 látványból és teljesítményből is sokat ígér.