Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.03. 06:55
Azért mert nincs teteje és közel ülünk a földhöz, még nem lesz belőle Opel Speedster. Hétköznapokon is jól használható kabrió a Tigra Twin Top, és történetesen jól is néz ki.

Tulajdonképpen ennél a Tigránál is pontosan ugyanazt a receptet követték, mint a korábbinál. Fogtak egy darab Opel Corsát, meg egy formatervező nőt és összeeresztették őket. A mostani feladat szerint már olyan Tigra-kupét kellett tervezni, aminek időnként le lehet nyitni a tetejét.

Mostanság ugyanis ez a menő a kabriók körében. Egy sima, vászonnal borított nyitott tetős autót nehezebb eladni. Nyitható keménytetős kabriókra van szükség.

Ilyen a Tigra is, mely kívülről teljesen levetkőzte Opel Corsás vonásait. A gömbölyded női kisautóból egy unisex, menő járgány lett. Egyetlen hajlított ív sincs az autón, még a hátsó lámpát is csupa-csupa mesterien rajzolt egyenes keretezi.

Szerencsére ez nem az a fajta szögletesség, ami az Opel Vectrát annyira leegyszerűsíti. Ettől a szögletességtől az első fényszórók és a hátsó lámpák is egy-egy bazi nagy gyémántdarabnak tűnnek, és az egész autó olyan megmagyarázhatatlanul vonzó lesz.

Olyan autót akartak készíteni Opeléknél, ami nyitott tetővel valódi roadsternek, csukottal pedig dögös targának tűnik. A két ülés mögötti látványosan vaskos - szintén csupa szögletes - bukókeret elsődleges feladata a nyitott szépség hangsúlyozása, másodsorban pedig életvédelmi feladatok biztosítása boruláskor. A targa-feelingről az ezüstre festett B-oszlopok gondoskodnak, de csak a Cosmo felszereltséggel. Egyébként normális kupénak néz ki az autó.

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból
Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból

Tigra Twin Top női szemmel

Kancsár Anita

A Tigra olyan formai változásokon ment keresztül, melyek nem nagyon segítik a női szívek meghódítását. Azt viszont igen, hogy olyan "opeles" legyen. Szerintem elődje inkább mondható nőies autónak. A mostani forma azzal tud hódítani a gyengébb nem körében, hogy lenyitható a teteje.

Az autó vezethetősége jónak mondható, de nem állíthatnám hogy könnyű egy női kéz számára. De nekem a Corsával is akadtak nézeteltérésem a kuplung- illetve a gázpedál kezelhetőségét illetően. Az ülésmagasság állításával is meggyűlhet a bajunk, ha más autóhoz szoktunk - itt a kar a bal oldal helyett, a jobbon található. De azért jó néhány szimpatikus oldala is van a Tigrának, amik már kevésbé az én ügyességemen múlnak.

Az autó belső kialakítása nagyon egyszerű és praktikus. Sok kabrióval lehet olyan gondunk, hogy nem találunk helyet táskánknak. A Tigránál ilyen probléma nincs, az ülések mögötti kicsi "doboz" ideális hely egy nagyobb méretű női táska számára. A csomagtér pedig annyira nagy, hogy itt akár két ásványvizes rekesz is elfér. Szóval mindenképpen ajánlom az autót azoknak a nőtársaimnak, akik a kabriózás mellett vásárlási szokásaikon sem akarnak változtatni.

Vezettük: Opel Tigra Twin Top - Kis darab a jóból


Meg kell szokni, hogy ezek a kupé-kabriók felcsukott tetővel sosem festenek annyira vadul, mint egy alapból kupénak tervezett autó. Az előző Opel Tigra is jobban mutatott zártan, de annak sosem lehetett lenyitni a tetejét. Ez a művelet egyébiránt a Tigra Twin Top esetén 18 másodpercet vesz igénybe, és csakis álló helyzetben lehetséges, két kar oldása után.

Ekkor viszont kényes ponthoz érkezünk, ahol még az Opel designerek is magyarázkodásra szorulnak. Azt mondják, ők már kezdetektől fogva direkt kétszemélyesre csinálták a Tigrát. Igazuk van, a Peugeot 206 CC plusz két semmire-sem-jó ülése teljesen felesleges.

Így legalább a két ülés helyett lett egy nagy csomagtartó és még sok kicsi rekeszke. Egyetlen egy hasonszőrű kabrió sem mondhatja el magáról, hogy 250 és 440 liter közötti csomagtere előtt még 70 liternyi pakolóhelye lenne.

Egyébiránt a csomagolás alatt Opel Tigránk Opel Corsa maradt. Egészen pontosan a GSi, vagyis a Corsák Corsája. És még azon is csiszoltak. Az eleve sportos futóművet elöl 5, hátul 20 milliméterrel lejjebb tették, a nyomtávot pedig 28 milliméterrel szélesebbre vették. Ha még ez sem lenne elég, jövőre sportcsomagot is rendelhetünk majd, de ennek részleteit titkosították.

Az igazi egy komplett OPC csomag lenne, mivel egyelőre a Tigra összesen kétféle motorból gazdálkodhat. 90 lóerős az 1,4-es Twinport motor, mely tavalyi újdonság az Opelnél. Lényege, hogy a változó szívócsőhosszal alacsonyabb fordulaton erőteljesebb reakciókat mutat a motor.

Ez félénk, 12,4 másodperces 100-ra gyorsulásban mutatkozik meg, 180 km/órás végsebesség kíséretében. Egy másodperccel még ráérősebb az Easytronic verzió, ami a félautomata váltó miatt egy fokkal nyugodtabb jelenség.

Gondolják azt, hogy egy kabrióban a szél borzongatása és a tiszta levegő szűretlen illata kárpótolja a hátbavágós gyorsulást. 90 lóerővel is átélhető a nyitott autózás utánozhatatlan élménye. Süvít a szél, 140-ig élvezhető a madárcsicsergés, nem jönnek a bogarak, csak egy falatka szellő az ember tarkójára. Ezt sajnos nincs háló, ami megfogja. Szerencsére annyira mélyen ülünk, hogy tényleg csak alig jön a szellő.

Aki már lóerőt is szeretne, nem csak szelet, meg nyitott tetőt, meg kabriós érzést, az nyilvánvalóan egy 125 lóerős 1,8-assal örvendezteti meg magát. Corsa GSi emlékeinkből kiindulva eszményi száguldás sejlik fel nekünk a múltból. Ez a Tigra 1,8 ennél kevésbé vehemens jelenség, ami 130 kilóval vaskosabb üres súlyával magyarázható.

Ennek ellenére nem rossz, amit tud, hiszen 9,4 másodperc alatt futja meg a százat és egészen 204 km/óráig van benne szufla. Ebből 160-ig mehetünk nyitott tetővel, de 140 fölött már érdemes behúzni a nyakat.

Ennél az erősebb Tigránál már maradéktalanul kiélvezhető az ültetett-szélesített futómű adta lehetőség. Olyan jó érzés látni, ahogy a Tigra kerekeit kitolták az első és hátsó végek felé. Ettől már ránézésre száguld az autó, pedig még meg sem moccant. Vezetés közben ez olyan, mintha puszta akaraterőnkkel tudnánk vezérelni, de sajnos nem. Egy kissé vacak váltó, és egy enyhén érzéketlen elektromos szervokormány állja útját az igazi jónak.

Aztán lecsillapodunk, és szépen visszaszállunk a kategória szintjére. Ne akarjunk mindenáron Opel Speedstert képzelni a Tigrába, csak azért mert nincs teteje, és közel van a földhöz. Úgy kell felfogni a Tigrát, mint egy divatos fürdőruhát. Télen is hordhatjuk a nagykabát alatt, miközben kezünk-lábunk majd' lefagy.

Ilyenkor kicsit kényelmetlen ugyani a nyári szerkó, de legalább emlékeztet a szép nyári időkre. A Tigra pont ilyen, télen csak pont annyira zavaró csukott tetős formája és átláthatatlansága, hogy emlékeztessen vele a szép nyári emlékekre.

1 hozzászólás

További cikkek

Szólj hozzá Te is!

15
Teszt: Opel Astra 1.0 T

Teszt: Opel Astra 1.0 T

Nem ad okot fejtörésre, nem okoz meglepetést: az új Opel Astra, akárcsak összes elődje, egy tökéletes átlagra belőtt közlekedési ...

12
Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Ha a látványból és az adatokból indulunk ki, a Honda Civic Type R sokkal többet tud a Ford Focus ST-nél. Zárt pályán nem ez derült ...

8
Teszt: BMW 730 xd 2016

Teszt: BMW 730 xd 2016

A hatodik hetes BMW.

31
Vezettük: Lexus RC 200t és 300h

Vezettük: Lexus RC 200t és 300h

Lélekemelő a 477 lóerős V8, de a Lexus RC-ből sem a csúcsváltozatot veszik majd a népek. Nemrég vezettük a látványos kupét a ...

Gázcsonkra borult egy részeg autós Szabolcsban

Lakóház kerítésének ütközött és felborult, közben az udvaron megrongálta a gázcsonkot egy autó Ópályiban szombaton.


Hibrid hajtást kapnak a BMW M-modellek

A tisztán elektromos hajtást kizárja, a hibrid konverziót viszont elkerülhetetlennek tartja a BMW sportrészlegének vezetője.


Még vonzóbb lehet a horvátországi autós nyaralás

Horvátország autópálya-matricák bevezetését tervezi az eddigi fizetőkapus rendszer helyett.


1
Négy nő halt meg a horrorbalesetben - fotók

Négy nő halt meg a horrorbalesetben - fotók

Négy idős nő halt meg abban a balesetben, amely a németországi Salzgitternél történt egy kereszteződésben péntek este.


Fának ment egy autó Szabolcsban, öt sérült

Öten sérültek meg a 41-es főút Nyírmada és Vaja közötti szakaszán, ahol fának ütközött egy autó vasárnap reggel.


Gyári tuning a Suzuki SUV-hoz

Amilyen hosszú a neve, olyan dögösen néz ki a Vitara indiai kiadásának optikailag feljavított kiadása.


1
Jöhet az újabb benzinár-csökkenés

Jöhet az újabb benzinár-csökkenés

A GKI Energiakutató elemzése szerint a benzin ára csökkenhet a jövő héten, a dízelnél nem lesz változás.


A befagyott tó jegén parkoltak, rossz ötlet volt

Egy amerikai fesztivál szervezői egy befagyott tóhoz irányították a parkolni szándékozó látogatókat, anélkül, hogy tudták volna, ...


Ez lehet a világ legmegbízhatóbb autója

Tokióban és más kelet-ázsiai városokban is uralják az utcaképet az ősöregnek tűnő, de ma is gyártott taxik. Kipróbáltuk a Toyota ...


Saját autója gázolta el a figyelmetlen sofőrt

Egy kínai férfit saját autója gyűrte maga alá, amikor elfelejtette behúzni a rögzítőféket.


Horrorisztikus baleset quaddal

Amikor minden szabályt megszeg valaki, ott már Fortunától sem várhatja, hogy mellé szegődik. A hülyeség veszélyes dolog.


20 tonnás dömperrel menekült a rendőrök elől

14 hónap börtön kapott a férfi, aki tavaly egy 20 tonnás dömperrel randalírozott Nagy-Britanniában.