Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

Teszt: Mercedes-Benz A 170 CDI L - Dízeldodzsem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.10.31. 07:15
Összesen 3226 kilométert autóztunk az automata váltós Mercedes-Benz A 170 CDI-vel, ezért alaposan megismerhettük a típus számos erényét és néhány hibáját.

Csak könnyen és stresszmentesen! Talán ez lehetett a vezérelv az A-Mercedes kifejlesztésekor. A tesztautó a végletekig megkönnyítette a vezetést, oly könnyen kezelhető volt, mint egy dodzsem. Hirtelen megállásnál a fékasszisztens dolgozott helyettünk, a kicsúszásoktól az ESP menti meg az autót, még váltanunk és kuplungolnunk sem kellett.

390 literes térfogatával a csomagtartó nagyobb az alsó középkategória átlagánál, ami Párizsból hazafelé, sajtóanyagokkal megpakolva fontos szempont volt.

A csomagtér az 1:2 arányban osztott hátsó ülés összecsukásával és kivételével bővíthető, a hátsó üléspad az első ülések mögött többféle távolságban rögzíthető, ami szintén alkalmas a poggyásztér növelésére. Ebben a kategóriában még kombik sem kínálnak a hosszú A-Mercedes 1930 literjét megközelítő csomagtartót.

Egy kar meghúzásával tehát tágas tartományban állíthatók hosszirányban ülések, ami a hosszú A-osztályban fél méteres lábhelyet adhat átlagos termetű vezető mögött. A szendvicsszerkezetes autóban az utastér padlója tökéletesen sík, az akkumulátor az első utasülés előtt, a padlóban van. Elöl-hátul tágas a fejtér.

Tavaly modellfrissítést kapott a kis Mercedes, amely sokat javított rugózásán. Lengéskényelme átlagos, éles úthibákra nem üt. A motor belülről soha nem bántóan zajos, de hidegindítás után a külső zaj jelentős. A magas, nagy homlokfelületű autóban közepes a szélzaj.

Párizsi utunkon oda-vissza 1500 kilométert tettünk meg egyhuzamban, így volt módunk megszeretni és nagyon nagyra értékelni a kiváló üléseket. A ránézésre vékonydongájú ülések kényelme és a test megtámasztása kitűnő.

Az első kartámasz kényelmes, de megnehezíti a kézifék elérését, továbbá nehéz tőle hozzáférni a háttámla állítókerekéhez és az ablakemelőkhöz. Színvonalas megoldás, hogy mind a négy ablak egyetlen gombnyomásra megy fel és le. A billenőkapcsolókon kiválóan érezhető az az akadópont, amely fölött az üveg teljes hosszban mozog fel vagy le.

Kifogástalan az üléshelyzet, a magas székekből az átalgos személyautóknál sokkal jobban áttekinthettük a forgalmat. Az ütközéstől ütközésig úgy 3,5-et forduló kormány jó fogású. Csak magasságában állítható, de az A-osztályban nem hiányzott a tengelyirányú állíthatóság. A kényelemhez tartozik a magas színvonalú klimatizálás. A hűtés, a fűtés és a párátlanítás igen hatékony. A befújás irányát feltűnően sok lehetőség közül választhattuk ki, ezt megfejelve az egyes irányok között forgókapcsolóval szabályozható az átmenet.

Hosszú úton fontos, hogy mindennek találunk-e helyet az utastérben. Az A-Mercedes ebből a szempontból kimondottan jó. Extraként a vezetőülés alá tárolódoboz kérhető. Tágas a kesztyűtartó, nyitásakor a fedelet gázos teleszkóp fékezi le. Alapos munka a belső világítás is. A fény erős, a térképolvasó lámpa elhelyezése jó.

Jó minőségűek a kapcsolók, gombok és tekerők, kedvező az anyagminőség is. Kár, hogy nincs vízhőfokmérő a műszerfalon, pedig egy turbódízel motorhoz ez volna a minimum, de egy olajhőmérséklet-mérő sem volna luxus. Tetszett, hogy a mutatók szárának alsó része átlátszó, így nem takarnak bele a műszerfali kijelző számaiba.

Párizsban egy útfelújításokon edzett magyar autós szemével is gyakori a torlódás. A Champs Élysée-n vagy a Diadalívet övező körforgalomban éjjel is lépésben haladtunk. Ilyenkor különösen örültünk az automata váltónak, amely Mercedes-Benz színvonalú. Ebben a méretkategóriában eleve nagy szó az ötfokozatú automata, ráadásul igen jól működik. A váltó hegynek le is tartja a sebességet, ami még ma is ritka erény. A szerkezet puhán kapcsol fel-le, a váltások gyorsak.

Autópályán negyedikben gyorsítva, majd a kart D-be áttolva nagy fordulatszámon sem vált fel azonnal a szerkezet. Az A-osztály automatája remekül érzékeli az emelkedőt, nem engedi fölöslegese váltással, majd visszakapcsolással ellustulni az autót. A váltó egyetlen hiányossága, hogy közepesnél erősebb gázadásnál fölöslegesen magas fordulatra pörgeti az 1,7 literes motort, rendszeresen 3500-nál vált. Ezt a szokását hideg motornál kis gázadásnál is tapasztaltuk, ami egy turbódízelnek végképp nem tesz jót.

Jól elosztott sebességfokozataival elfogadhatóan gyorsul az A 170 CDI, 160-ra hamar felér. Végsebessége papíron 173 km/óra, a tesztautó ezt óra szerint könnyen hozta.

Gázadásra hamar reagál a váltó. Városban bőven megfelelő a motor ereje, országúton és autópályán nagy terheléssel sem kényszerültünk öreguras battyogásra. A motor 1700-tól megfelelően húz, 4000 felett jócskán visszaesik a teljesítmény.

160-nál magasabb tempóval már bizonytalanná válik az úttartás. Az egyenesfutás jó, de a magas karosszéria nagyon megérzi az oldalszelet. Kanyarban képtelenség kizökkenteni jámborságából az autót, a biztonságos úttartást a széria ESP vigyázza. Az A-Mercedestől idegen a gyors kanyarvétel, kacskaringós országúton sem kapja el az embert a láz. A közvetett, nem túl pontos kormányzás nagyon könnyű, nem sok visszajelzést ad az útról. Igen jók a fékek, tartós lassításnál sem fáradnak el, adagolhatóságuk is jó.

Elméletileg a kis motor, nagy sebesség és teljes terhelés a elég rossz összeállítás a fogyasztás szempontjából, a dízel A-osztály mégsem zabálta gázolajat. 6,8 és 7,2 liter között volt az átlagfogyasztás a teszt során. Mivel a táv 90 százalékát autópályán hagytuk magunk mögött, a mért átlag 140-160-as sebességre és közel teljes terhelésre vonatkozik. Országúton jóval takarékosabban lehet autózni, ilyenkor 5,8 liter körül alakul a fogyasztás, városban sem megy 7,6 liter fölé.

Alapáron nem tűnik túlzottan drágának az A 170 CDI. A belépőmodell 5 022 400 forintba kerül, csakhogy ebből még az oldallégzsák is hiányzik, a klímaberendezést ne is keressük. Alapáron két első légzsák, menetstabilizáló elektronika és kipörgésgátló, blokkolásgátló, a hátsó középső ülést kivéve mindenhol övfeszítő, motoros tükörállítás és központi zár jár.

Tesztautónk Elegance kivitelű volt, ami az árcédulán és a belső téri fadíszítéseken azonnal látható. A légkondicionáló, a CD-lejátszós autórádió, az automata váltó és a többi extra aránytalanul drágává teszi az A-osztályos Mercedest. Tesztautónk eladási ára 7 703 500 forint, ami még a Mercedes emblémát figyelembe véve is túlzottan magas.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

4

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat ...

Nem rombolták le a kamionok a Hungaroringet

1987-ben a kamionversenyzés a hungaroringi futammal törte át a vasfüggönyt. A szalámi-paprika-egri bikavér kombó ezúttal is bevált. ...

A magyar pusztában támad fel Ikarus

Béke Antal rozsdából épít álmokat, csapatával Polgár mellett adnak új életet a magyar járműgyártás legendás típusainak.

F1: Hamilton-győzelem, Vettel-katasztrófa

A Mercedes kettőse sima győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, Sebastian Vettel dobogós helye azonban az utolsó körben úszott el ...

"Tizenkét rendőr kísért hazáig. Sosem felejtem el"

2

130 ezer ember szurkolt neki élőben, Szíriában Kalasnyikovot fogtak rá, mínusz 42 fokban a fűtés ellenére megfagyott a víz a ...

F1: Hamilton jól elverte Rosberget a belga időmérőn

Lewis Hamilton majdnem fél másodperccel verte Nico Rosberget a Belga Nagydíj időmérőjén. Kimi Räikkönen lerobbant, Sebastian ...

Lányteszt: mit tud az öt csajos dzsip?

12

Összehasonlító tesztünkre egy nőt is elvittünk, hogy kiderüljön: tényleg döntő-e a legjobb szín és a megvilágított sminktükör.

Kettészakadt az autó, túlélték az utasok

A félbevágott autó roncsaiból emelték ki annak két utasát a mentők; mindkettőt súlyos sérülésekkel szállították kórházba.


A Gázai övezetben úgy ugrálnak autókon a fiatalok, hogy öröm nézni

Látványos videót készítettek a srácok, akik mozgó autókon nyomják a parkour stílust.


F1: 250 milliós Porschét vett magának a szülinapos Webber

Mark Webber csütörtökön ünnepli a 39. születésnapját, de az ajándékát már szerdán átvette a Porsche zuffenhauseni központjában.


2
Ha 1,2 milliárdos ajándékot veszel a csajodnak, az szerelem?

Ha 1,2 milliárdos ajándékot veszel a csajodnak, az szerelem?

A 750 lóerős, limitált kiadású Lamborghini nem az a tipikus ajándék, amit életed párjának vennél mondjuk Valentin-napra.


F1: Kvjat bebiztosította a jövőjét a Red Bullnál

Danyiil Kvjatnak nem kell aggódnia, szinte biztos, hogy jövőre is marad a Red Bullnál. A csapatfőnök nem akar változtatni.


Autóipari szabványon dolgozik a Nokia

Egységes járműelektronikai adatátviteli szabvány kialakításán dolgozik a Nokia HERE a hálózatra kapcsolt járművek közötti adatmegosztás ...


F1: Chilton is menne az amerikai csapathoz

A Forma-1-ben 2013-14-ben a Marussiánál versenyző Max Chilton szívesen visszatérne a sportágba jövőre beszálló Haasnál, igaz, ...


3
Neppertrükkök: így vegyél használt autót

Neppertrükkök: így vegyél használt autót

Megismételjük a használtautó-vásárlás alapigazságát: kis tévedés százezrekbe, nagy tévedés milliókba fáj. Mit tegyünk, hogy ne ...


Tudod mi az a folyadékütés? Pedig kéne!

A főtengely megállt, mert betámasztott a törött hajtókar. A képeken látszik, ahogy a blokk oldalát is átszúrta.


Minden hatéves srác ilyen tortáról álmodik

Az egy dolog, hogy a figyelmes szülők a rajongott Transformers téma köré szervezték a szülinapot, de amit a torta művelt? Na, ...


F1: A versenyzők Vettelék mellé álltak

A Forma-1-es versenyzők szakszervezete, a GPDA csatlakozott Nico Rosberg és Sebastian Vettel Pirellit illető kritikáihoz, válaszokat ...


2
Bemutatkoztak Budapest új trolijai

Bemutatkoztak Budapest új trolijai

A főváros utoljára több mint 20 éve vásárolt új csuklós trolibuszt, szólót pedig éppen tíz éve. A friss szerzemények tűzpirosak ...