Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:383.0 Ft
Dízel:402.0 Ft

Teszt: Mercedes-Benz A 170 CDI L - Dízeldodzsem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.10.31. 07:15

Csak könnyen és stresszmentesen! Talán ez lehetett a vezérelv az A-Mercedes kifejlesztésekor. A tesztautó a végletekig megkönnyítette a vezetést, oly könnyen kezelhető volt, mint egy dodzsem. Hirtelen megállásnál a fékasszisztens dolgozott helyettünk, a kicsúszásoktól az ESP menti meg az autót, még váltanunk és kuplungolnunk sem kellett.

390 literes térfogatával a csomagtartó nagyobb az alsó középkategória átlagánál, ami Párizsból hazafelé, sajtóanyagokkal megpakolva fontos szempont volt.

A csomagtér az 1:2 arányban osztott hátsó ülés összecsukásával és kivételével bővíthető, a hátsó üléspad az első ülések mögött többféle távolságban rögzíthető, ami szintén alkalmas a poggyásztér növelésére. Ebben a kategóriában még kombik sem kínálnak a hosszú A-Mercedes 1930 literjét megközelítő csomagtartót.

Egy kar meghúzásával tehát tágas tartományban állíthatók hosszirányban ülések, ami a hosszú A-osztályban fél méteres lábhelyet adhat átlagos termetű vezető mögött. A szendvicsszerkezetes autóban az utastér padlója tökéletesen sík, az akkumulátor az első utasülés előtt, a padlóban van. Elöl-hátul tágas a fejtér.

Tavaly modellfrissítést kapott a kis Mercedes, amely sokat javított rugózásán. Lengéskényelme átlagos, éles úthibákra nem üt. A motor belülről soha nem bántóan zajos, de hidegindítás után a külső zaj jelentős. A magas, nagy homlokfelületű autóban közepes a szélzaj.

Párizsi utunkon oda-vissza 1500 kilométert tettünk meg egyhuzamban, így volt módunk megszeretni és nagyon nagyra értékelni a kiváló üléseket. A ránézésre vékonydongájú ülések kényelme és a test megtámasztása kitűnő.

Az első kartámasz kényelmes, de megnehezíti a kézifék elérését, továbbá nehéz tőle hozzáférni a háttámla állítókerekéhez és az ablakemelőkhöz. Színvonalas megoldás, hogy mind a négy ablak egyetlen gombnyomásra megy fel és le. A billenőkapcsolókon kiválóan érezhető az az akadópont, amely fölött az üveg teljes hosszban mozog fel vagy le.

Kifogástalan az üléshelyzet, a magas székekből az átalgos személyautóknál sokkal jobban áttekinthettük a forgalmat. Az ütközéstől ütközésig úgy 3,5-et forduló kormány jó fogású. Csak magasságában állítható, de az A-osztályban nem hiányzott a tengelyirányú állíthatóság. A kényelemhez tartozik a magas színvonalú klimatizálás. A hűtés, a fűtés és a párátlanítás igen hatékony. A befújás irányát feltűnően sok lehetőség közül választhattuk ki, ezt megfejelve az egyes irányok között forgókapcsolóval szabályozható az átmenet.

Hosszú úton fontos, hogy mindennek találunk-e helyet az utastérben. Az A-Mercedes ebből a szempontból kimondottan jó. Extraként a vezetőülés alá tárolódoboz kérhető. Tágas a kesztyűtartó, nyitásakor a fedelet gázos teleszkóp fékezi le. Alapos munka a belső világítás is. A fény erős, a térképolvasó lámpa elhelyezése jó.

Jó minőségűek a kapcsolók, gombok és tekerők, kedvező az anyagminőség is. Kár, hogy nincs vízhőfokmérő a műszerfalon, pedig egy turbódízel motorhoz ez volna a minimum, de egy olajhőmérséklet-mérő sem volna luxus. Tetszett, hogy a mutatók szárának alsó része átlátszó, így nem takarnak bele a műszerfali kijelző számaiba.

Párizsban egy útfelújításokon edzett magyar autós szemével is gyakori a torlódás. A Champs Élysée-n vagy a Diadalívet övező körforgalomban éjjel is lépésben haladtunk. Ilyenkor különösen örültünk az automata váltónak, amely Mercedes-Benz színvonalú. Ebben a méretkategóriában eleve nagy szó az ötfokozatú automata, ráadásul igen jól működik. A váltó hegynek le is tartja a sebességet, ami még ma is ritka erény. A szerkezet puhán kapcsol fel-le, a váltások gyorsak.

Autópályán negyedikben gyorsítva, majd a kart D-be áttolva nagy fordulatszámon sem vált fel azonnal a szerkezet. Az A-osztály automatája remekül érzékeli az emelkedőt, nem engedi fölöslegese váltással, majd visszakapcsolással ellustulni az autót. A váltó egyetlen hiányossága, hogy közepesnél erősebb gázadásnál fölöslegesen magas fordulatra pörgeti az 1,7 literes motort, rendszeresen 3500-nál vált. Ezt a szokását hideg motornál kis gázadásnál is tapasztaltuk, ami egy turbódízelnek végképp nem tesz jót.

Jól elosztott sebességfokozataival elfogadhatóan gyorsul az A 170 CDI, 160-ra hamar felér. Végsebessége papíron 173 km/óra, a tesztautó ezt óra szerint könnyen hozta.

Gázadásra hamar reagál a váltó. Városban bőven megfelelő a motor ereje, országúton és autópályán nagy terheléssel sem kényszerültünk öreguras battyogásra. A motor 1700-tól megfelelően húz, 4000 felett jócskán visszaesik a teljesítmény.

160-nál magasabb tempóval már bizonytalanná válik az úttartás. Az egyenesfutás jó, de a magas karosszéria nagyon megérzi az oldalszelet. Kanyarban képtelenség kizökkenteni jámborságából az autót, a biztonságos úttartást a széria ESP vigyázza. Az A-Mercedestől idegen a gyors kanyarvétel, kacskaringós országúton sem kapja el az embert a láz. A közvetett, nem túl pontos kormányzás nagyon könnyű, nem sok visszajelzést ad az útról. Igen jók a fékek, tartós lassításnál sem fáradnak el, adagolhatóságuk is jó.

Elméletileg a kis motor, nagy sebesség és teljes terhelés a elég rossz összeállítás a fogyasztás szempontjából, a dízel A-osztály mégsem zabálta gázolajat. 6,8 és 7,2 liter között volt az átlagfogyasztás a teszt során. Mivel a táv 90 százalékát autópályán hagytuk magunk mögött, a mért átlag 140-160-as sebességre és közel teljes terhelésre vonatkozik. Országúton jóval takarékosabban lehet autózni, ilyenkor 5,8 liter körül alakul a fogyasztás, városban sem megy 7,6 liter fölé.

Alapáron nem tűnik túlzottan drágának az A 170 CDI. A belépőmodell 5 022 400 forintba kerül, csakhogy ebből még az oldallégzsák is hiányzik, a klímaberendezést ne is keressük. Alapáron két első légzsák, menetstabilizáló elektronika és kipörgésgátló, blokkolásgátló, a hátsó középső ülést kivéve mindenhol övfeszítő, motoros tükörállítás és központi zár jár.

Tesztautónk Elegance kivitelű volt, ami az árcédulán és a belső téri fadíszítéseken azonnal látható. A légkondicionáló, a CD-lejátszós autórádió, az automata váltó és a többi extra aránytalanul drágává teszi az A-osztályos Mercedest. Tesztautónk eladási ára 7 703 500 forint, ami még a Mercedes emblémát figyelembe véve is túlzottan magas.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Esik a benzinár! Csökken a sör kilója?

3

Mitől olcsó most az üzemanyag, és meddig esik az ára? Milyen hatásai lesznek ennek? Több autó az utakon? Netán árcsökkenés várható ...

Lélegzetelállító tempóban épül a magyar vasút!

12

Ne légy szeles. Bár a munkádon más keres - dolgozni csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes. (József ...

Négymillió forint, plusz az apró volt a tét

1

Betonfalba csapódott egy autó. A mögötte érkező csinált valamilyen manővert, így ebbe is belementek hátulról. A bíróság arra ...

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Nem fogod elhinni, hogy ez Oroszországban történik!

Kalapot emelő idős férfi, keresztet vető nagymama, integető kisgyerekek és még sorolhatnám, de inkább nézd meg a videót!


Így nő ki a földből egy Forma-1-es gyár

A 2016-os Forma-1-es beszállásra készülő amerikai Haas-csapat központjának építése látványos videón.


Az új Fabia megmutatja hogyan spórolhatsz 40 ezret

A ©koda Fabia több újdonságot is tartogat, de mind közül a legmókásabbak a telefonon elérhető alkalmazások.


A családanyák álma, kicsit másként

A családanyák kedvencét olyan köntösbe öltöztették, ami az apukákat is elvarázsolja.


F1: Ricciardo eszement bajusszal arat

Daniel Ricciardo igen stílusosan készül az Amerikai Nagydíjra: a Red Bull ausztrál pilótája elképesztő texasi bajszot villantott ...


Vadító csajok két és négy keréken

Ezek a lányok nem törődnek azzal, hány kerék dolgozik alattuk, csak a száguldás a lényeg!


Ez a szimulátor még Räikkönennek is tetszett

Kimi Räikkönen a Ferrari egyik szponzoránál olyan szimulátorra akadt, amelyik még neki is kedvére volt - a 2007-es bajnok repülőgép-pilótaként ...


Tíznapos autópálya-matrica is lesz a németeknél

Németországban a közlekedési tárca elkészítette a külföldi autósokat terhelő autópályadíj tervét. A németek is fizetnek, de leírhatják ...


Top 10 - A legdurvább autószárnyak

Az autók képtelenek rendeltetésszerűen használni a szárnyaikat, repülés helyett inkább földhöz ragadáshoz használják. Összeszedtük ...


F1: Versenyautót tesztelt Vettel öccse

Noha Sebastian Vettel 15 éves öccsét, Fabiant eddig igyekezett távol tartani a család a motorsporttól, a legfiatalabb Vettel ...


F1: Nem javul Bianchi állapota

Friss közlemény a még a Japán Nagydíjon súlyos agysérülést szenvedett Jules Bianchiról: állapota továbbra is kritikus, szállítását ...


F1: A Mercedes nem akarja elengedni Hamiltont

A Mercedes megígérte Lewis Hamiltonnak, hogy addig szóba sem áll más pilótákkal a 2016-os lehetőségekről, amíg közös nevezőre ...