Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

Teszt: Mercedes-Benz A 170 CDI L - Dízeldodzsem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.10.31. 07:15
Összesen 3226 kilométert autóztunk az automata váltós Mercedes-Benz A 170 CDI-vel, ezért alaposan megismerhettük a típus számos erényét és néhány hibáját.

Csak könnyen és stresszmentesen! Talán ez lehetett a vezérelv az A-Mercedes kifejlesztésekor. A tesztautó a végletekig megkönnyítette a vezetést, oly könnyen kezelhető volt, mint egy dodzsem. Hirtelen megállásnál a fékasszisztens dolgozott helyettünk, a kicsúszásoktól az ESP menti meg az autót, még váltanunk és kuplungolnunk sem kellett.

390 literes térfogatával a csomagtartó nagyobb az alsó középkategória átlagánál, ami Párizsból hazafelé, sajtóanyagokkal megpakolva fontos szempont volt.

A csomagtér az 1:2 arányban osztott hátsó ülés összecsukásával és kivételével bővíthető, a hátsó üléspad az első ülések mögött többféle távolságban rögzíthető, ami szintén alkalmas a poggyásztér növelésére. Ebben a kategóriában még kombik sem kínálnak a hosszú A-Mercedes 1930 literjét megközelítő csomagtartót.

Egy kar meghúzásával tehát tágas tartományban állíthatók hosszirányban ülések, ami a hosszú A-osztályban fél méteres lábhelyet adhat átlagos termetű vezető mögött. A szendvicsszerkezetes autóban az utastér padlója tökéletesen sík, az akkumulátor az első utasülés előtt, a padlóban van. Elöl-hátul tágas a fejtér.

Tavaly modellfrissítést kapott a kis Mercedes, amely sokat javított rugózásán. Lengéskényelme átlagos, éles úthibákra nem üt. A motor belülről soha nem bántóan zajos, de hidegindítás után a külső zaj jelentős. A magas, nagy homlokfelületű autóban közepes a szélzaj.

Párizsi utunkon oda-vissza 1500 kilométert tettünk meg egyhuzamban, így volt módunk megszeretni és nagyon nagyra értékelni a kiváló üléseket. A ránézésre vékonydongájú ülések kényelme és a test megtámasztása kitűnő.

Az első kartámasz kényelmes, de megnehezíti a kézifék elérését, továbbá nehéz tőle hozzáférni a háttámla állítókerekéhez és az ablakemelőkhöz. Színvonalas megoldás, hogy mind a négy ablak egyetlen gombnyomásra megy fel és le. A billenőkapcsolókon kiválóan érezhető az az akadópont, amely fölött az üveg teljes hosszban mozog fel vagy le.

Kifogástalan az üléshelyzet, a magas székekből az átalgos személyautóknál sokkal jobban áttekinthettük a forgalmat. Az ütközéstől ütközésig úgy 3,5-et forduló kormány jó fogású. Csak magasságában állítható, de az A-osztályban nem hiányzott a tengelyirányú állíthatóság. A kényelemhez tartozik a magas színvonalú klimatizálás. A hűtés, a fűtés és a párátlanítás igen hatékony. A befújás irányát feltűnően sok lehetőség közül választhattuk ki, ezt megfejelve az egyes irányok között forgókapcsolóval szabályozható az átmenet.

Hosszú úton fontos, hogy mindennek találunk-e helyet az utastérben. Az A-Mercedes ebből a szempontból kimondottan jó. Extraként a vezetőülés alá tárolódoboz kérhető. Tágas a kesztyűtartó, nyitásakor a fedelet gázos teleszkóp fékezi le. Alapos munka a belső világítás is. A fény erős, a térképolvasó lámpa elhelyezése jó.

Jó minőségűek a kapcsolók, gombok és tekerők, kedvező az anyagminőség is. Kár, hogy nincs vízhőfokmérő a műszerfalon, pedig egy turbódízel motorhoz ez volna a minimum, de egy olajhőmérséklet-mérő sem volna luxus. Tetszett, hogy a mutatók szárának alsó része átlátszó, így nem takarnak bele a műszerfali kijelző számaiba.

Párizsban egy útfelújításokon edzett magyar autós szemével is gyakori a torlódás. A Champs Élysée-n vagy a Diadalívet övező körforgalomban éjjel is lépésben haladtunk. Ilyenkor különösen örültünk az automata váltónak, amely Mercedes-Benz színvonalú. Ebben a méretkategóriában eleve nagy szó az ötfokozatú automata, ráadásul igen jól működik. A váltó hegynek le is tartja a sebességet, ami még ma is ritka erény. A szerkezet puhán kapcsol fel-le, a váltások gyorsak.

Autópályán negyedikben gyorsítva, majd a kart D-be áttolva nagy fordulatszámon sem vált fel azonnal a szerkezet. Az A-osztály automatája remekül érzékeli az emelkedőt, nem engedi fölöslegese váltással, majd visszakapcsolással ellustulni az autót. A váltó egyetlen hiányossága, hogy közepesnél erősebb gázadásnál fölöslegesen magas fordulatra pörgeti az 1,7 literes motort, rendszeresen 3500-nál vált. Ezt a szokását hideg motornál kis gázadásnál is tapasztaltuk, ami egy turbódízelnek végképp nem tesz jót.

Jól elosztott sebességfokozataival elfogadhatóan gyorsul az A 170 CDI, 160-ra hamar felér. Végsebessége papíron 173 km/óra, a tesztautó ezt óra szerint könnyen hozta.

Gázadásra hamar reagál a váltó. Városban bőven megfelelő a motor ereje, országúton és autópályán nagy terheléssel sem kényszerültünk öreguras battyogásra. A motor 1700-tól megfelelően húz, 4000 felett jócskán visszaesik a teljesítmény.

160-nál magasabb tempóval már bizonytalanná válik az úttartás. Az egyenesfutás jó, de a magas karosszéria nagyon megérzi az oldalszelet. Kanyarban képtelenség kizökkenteni jámborságából az autót, a biztonságos úttartást a széria ESP vigyázza. Az A-Mercedestől idegen a gyors kanyarvétel, kacskaringós országúton sem kapja el az embert a láz. A közvetett, nem túl pontos kormányzás nagyon könnyű, nem sok visszajelzést ad az útról. Igen jók a fékek, tartós lassításnál sem fáradnak el, adagolhatóságuk is jó.

Elméletileg a kis motor, nagy sebesség és teljes terhelés a elég rossz összeállítás a fogyasztás szempontjából, a dízel A-osztály mégsem zabálta gázolajat. 6,8 és 7,2 liter között volt az átlagfogyasztás a teszt során. Mivel a táv 90 százalékát autópályán hagytuk magunk mögött, a mért átlag 140-160-as sebességre és közel teljes terhelésre vonatkozik. Országúton jóval takarékosabban lehet autózni, ilyenkor 5,8 liter körül alakul a fogyasztás, városban sem megy 7,6 liter fölé.

Alapáron nem tűnik túlzottan drágának az A 170 CDI. A belépőmodell 5 022 400 forintba kerül, csakhogy ebből még az oldallégzsák is hiányzik, a klímaberendezést ne is keressük. Alapáron két első légzsák, menetstabilizáló elektronika és kipörgésgátló, blokkolásgátló, a hátsó középső ülést kivéve mindenhol övfeszítő, motoros tükörállítás és központi zár jár.

Tesztautónk Elegance kivitelű volt, ami az árcédulán és a belső téri fadíszítéseken azonnal látható. A légkondicionáló, a CD-lejátszós autórádió, az automata váltó és a többi extra aránytalanul drágává teszi az A-osztályos Mercedest. Tesztautónk eladási ára 7 703 500 forint, ami még a Mercedes emblémát figyelembe véve is túlzottan magas.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Kávészünet a réten

Mit csináljunk, ha a közelben sehol nincs kávézó, de innánk egy feketét? Főzzünk egyet!

Dugóból érkeztünk az isztambuli autószalonra!

Gyűlik a kilométer rendesen, ma háromszor vágtunk át a 14 milliós Isztambulon. Igaz, csak egyszer tettük ezt kocsival.

Mennyire ismered a hazai autópark összetételét?

6

Ha a tíz kérdésből hétnél eltalálod a győztest, őszintén gratulálunk!

Itt áll előttünk Aegea - dögös szedán a Fiattól

2

Az Isztambuli Autószalon legnagyobb durranása a Fiat új világautójának leleplezése volt. Beülni nem lehetett az Aegeába, de legalább ...

Mehmet Tofas Sahinjával fogadott minket Törökország

Remek tempót futott a Vezess.hu két kiküldött tudósítója - azaz futott volna, ha a török bürokrácia nem lop el két órát az életükből. ...

Koponyák az út szélén - Szerbia, Bulgária

2

Kragujevacban az egykori Zastava-gyár, Nisben egy szerb nemzeti hős előtt tisztelegtünk, útban Isztambul felé.

Mit adtak nekünk a törökök?

2

A minden bizonnyal igen kellemetlen másfél évszázados török hódoltság is hozott sok értékes, hasznos dolgot magával, amelyek ...

Keleti nyitás: a szerb szakasz

Túl vagyunk az első napon. Hatalmasat nem autóztunk, de legalább láttuk a régi Zastava gyárat is

Megyünk Isztambulba, autókiállításra!

10

A Vezess.hu két újságírója küldöttségbe indul török barátainkhoz, és megtekinti az Isztambuli Autókiállítást, valamint hazavisz ...

Ezt láttuk az Isztambuli Autókiállításon

A török metropoliszban tartott nemzetközi autókiállítás inkább tűnt szolid helyi látványosságnak, de a szervezők szándéka szerint ...


1
Súlyos baleset, két halott, öt sérült

Súlyos baleset, két halott, öt sérült

Két ember halt meg a 85-ös úton Hegykő közelében, amikor három személyautó összeütközött.


Használt autó: így verik át a vevőket

Egyre több lehetőség adódik a visszatekert órás használt autók leleplezésére. Pár módszer a használt autóban gondolkodóknak.


Járdán hajtott, háromévest gázolt a kerékpáros

Súlyos testi és még komolyabb lelki sérüléseket szenvedett az a kislány, akit otthonából kilépve sodort el egy szabálytalanul ...


Márkaszerviz vagy garázsműhely?*

Éves karbantartás minden 5 évnél idősebb Ford személyautóra.


Schumacher tovább "javul"

Mialatt Michael Schumacher otthonában lábadozik, menedzsere és az Audemars Piguet a hétszeres világbajnok ötletéből született ...


Aligátor a terepjáró ellen 1:0

A terepjáró egyértelmű fenyegetést jelentett, így meg kellett mutatni, hogy hol a helye. Az aligátor kíméletlenül lecsapott.


F1: Hülkenberg is lehet Räikkönen utódja?

Valtteri Bottas mellett a Force Indiá-s Nico Hülkenberg neve is felmerült a Ferrari esetleges versenyzőjeként, bár Maranellóban ...


39 mocskos autó, amit látva pánik törne ki minden mosóban

Ha úgy érzed koszos az autód, belül hegyekben áll a szemét, vagy már a színe se látszik a rászáradt sárréteg alatt, gördítsd ...


Ömlik a modern autóelektronika Szombathelyről

Felavatták a TDK csoporthoz tartozó Epcos Kft. 10,5 milliárd forintos beruházással épített, 14 ezer négyzetméter területű fejlesztő- ...


Vadonatúj szabadidőjárművek az Auditól

A következő három évben három új szabadidőjárművel rukkol elő az Audi. Lesz köztük pici, óriási és emissziómentes is.


Az évezred legfontosabb francia ráncfelvarrása

Egy új hűtőrács még sosem volt ennyire fontos a Citroën életében. A DS5 frissített verziója szerény nyitánya egy új kor kezdetének. ...