Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Teszt: Mercedes-Benz A 170 CDI L - Dízeldodzsem

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.10.31. 07:15

Csak könnyen és stresszmentesen! Talán ez lehetett a vezérelv az A-Mercedes kifejlesztésekor. A tesztautó a végletekig megkönnyítette a vezetést, oly könnyen kezelhető volt, mint egy dodzsem. Hirtelen megállásnál a fékasszisztens dolgozott helyettünk, a kicsúszásoktól az ESP menti meg az autót, még váltanunk és kuplungolnunk sem kellett.

390 literes térfogatával a csomagtartó nagyobb az alsó középkategória átlagánál, ami Párizsból hazafelé, sajtóanyagokkal megpakolva fontos szempont volt.

A csomagtér az 1:2 arányban osztott hátsó ülés összecsukásával és kivételével bővíthető, a hátsó üléspad az első ülések mögött többféle távolságban rögzíthető, ami szintén alkalmas a poggyásztér növelésére. Ebben a kategóriában még kombik sem kínálnak a hosszú A-Mercedes 1930 literjét megközelítő csomagtartót.

Egy kar meghúzásával tehát tágas tartományban állíthatók hosszirányban ülések, ami a hosszú A-osztályban fél méteres lábhelyet adhat átlagos termetű vezető mögött. A szendvicsszerkezetes autóban az utastér padlója tökéletesen sík, az akkumulátor az első utasülés előtt, a padlóban van. Elöl-hátul tágas a fejtér.

Tavaly modellfrissítést kapott a kis Mercedes, amely sokat javított rugózásán. Lengéskényelme átlagos, éles úthibákra nem üt. A motor belülről soha nem bántóan zajos, de hidegindítás után a külső zaj jelentős. A magas, nagy homlokfelületű autóban közepes a szélzaj.

Párizsi utunkon oda-vissza 1500 kilométert tettünk meg egyhuzamban, így volt módunk megszeretni és nagyon nagyra értékelni a kiváló üléseket. A ránézésre vékonydongájú ülések kényelme és a test megtámasztása kitűnő.

Az első kartámasz kényelmes, de megnehezíti a kézifék elérését, továbbá nehéz tőle hozzáférni a háttámla állítókerekéhez és az ablakemelőkhöz. Színvonalas megoldás, hogy mind a négy ablak egyetlen gombnyomásra megy fel és le. A billenőkapcsolókon kiválóan érezhető az az akadópont, amely fölött az üveg teljes hosszban mozog fel vagy le.

Kifogástalan az üléshelyzet, a magas székekből az átalgos személyautóknál sokkal jobban áttekinthettük a forgalmat. Az ütközéstől ütközésig úgy 3,5-et forduló kormány jó fogású. Csak magasságában állítható, de az A-osztályban nem hiányzott a tengelyirányú állíthatóság. A kényelemhez tartozik a magas színvonalú klimatizálás. A hűtés, a fűtés és a párátlanítás igen hatékony. A befújás irányát feltűnően sok lehetőség közül választhattuk ki, ezt megfejelve az egyes irányok között forgókapcsolóval szabályozható az átmenet.

Hosszú úton fontos, hogy mindennek találunk-e helyet az utastérben. Az A-Mercedes ebből a szempontból kimondottan jó. Extraként a vezetőülés alá tárolódoboz kérhető. Tágas a kesztyűtartó, nyitásakor a fedelet gázos teleszkóp fékezi le. Alapos munka a belső világítás is. A fény erős, a térképolvasó lámpa elhelyezése jó.

Jó minőségűek a kapcsolók, gombok és tekerők, kedvező az anyagminőség is. Kár, hogy nincs vízhőfokmérő a műszerfalon, pedig egy turbódízel motorhoz ez volna a minimum, de egy olajhőmérséklet-mérő sem volna luxus. Tetszett, hogy a mutatók szárának alsó része átlátszó, így nem takarnak bele a műszerfali kijelző számaiba.

Párizsban egy útfelújításokon edzett magyar autós szemével is gyakori a torlódás. A Champs Élysée-n vagy a Diadalívet övező körforgalomban éjjel is lépésben haladtunk. Ilyenkor különösen örültünk az automata váltónak, amely Mercedes-Benz színvonalú. Ebben a méretkategóriában eleve nagy szó az ötfokozatú automata, ráadásul igen jól működik. A váltó hegynek le is tartja a sebességet, ami még ma is ritka erény. A szerkezet puhán kapcsol fel-le, a váltások gyorsak.

Autópályán negyedikben gyorsítva, majd a kart D-be áttolva nagy fordulatszámon sem vált fel azonnal a szerkezet. Az A-osztály automatája remekül érzékeli az emelkedőt, nem engedi fölöslegese váltással, majd visszakapcsolással ellustulni az autót. A váltó egyetlen hiányossága, hogy közepesnél erősebb gázadásnál fölöslegesen magas fordulatra pörgeti az 1,7 literes motort, rendszeresen 3500-nál vált. Ezt a szokását hideg motornál kis gázadásnál is tapasztaltuk, ami egy turbódízelnek végképp nem tesz jót.

Jól elosztott sebességfokozataival elfogadhatóan gyorsul az A 170 CDI, 160-ra hamar felér. Végsebessége papíron 173 km/óra, a tesztautó ezt óra szerint könnyen hozta.

Gázadásra hamar reagál a váltó. Városban bőven megfelelő a motor ereje, országúton és autópályán nagy terheléssel sem kényszerültünk öreguras battyogásra. A motor 1700-tól megfelelően húz, 4000 felett jócskán visszaesik a teljesítmény.

160-nál magasabb tempóval már bizonytalanná válik az úttartás. Az egyenesfutás jó, de a magas karosszéria nagyon megérzi az oldalszelet. Kanyarban képtelenség kizökkenteni jámborságából az autót, a biztonságos úttartást a széria ESP vigyázza. Az A-Mercedestől idegen a gyors kanyarvétel, kacskaringós országúton sem kapja el az embert a láz. A közvetett, nem túl pontos kormányzás nagyon könnyű, nem sok visszajelzést ad az útról. Igen jók a fékek, tartós lassításnál sem fáradnak el, adagolhatóságuk is jó.

Elméletileg a kis motor, nagy sebesség és teljes terhelés a elég rossz összeállítás a fogyasztás szempontjából, a dízel A-osztály mégsem zabálta gázolajat. 6,8 és 7,2 liter között volt az átlagfogyasztás a teszt során. Mivel a táv 90 százalékát autópályán hagytuk magunk mögött, a mért átlag 140-160-as sebességre és közel teljes terhelésre vonatkozik. Országúton jóval takarékosabban lehet autózni, ilyenkor 5,8 liter körül alakul a fogyasztás, városban sem megy 7,6 liter fölé.

Alapáron nem tűnik túlzottan drágának az A 170 CDI. A belépőmodell 5 022 400 forintba kerül, csakhogy ebből még az oldallégzsák is hiányzik, a klímaberendezést ne is keressük. Alapáron két első légzsák, menetstabilizáló elektronika és kipörgésgátló, blokkolásgátló, a hátsó középső ülést kivéve mindenhol övfeszítő, motoros tükörállítás és központi zár jár.

Tesztautónk Elegance kivitelű volt, ami az árcédulán és a belső téri fadíszítéseken azonnal látható. A légkondicionáló, a CD-lejátszós autórádió, az automata váltó és a többi extra aránytalanul drágává teszi az A-osztályos Mercedest. Tesztautónk eladási ára 7 703 500 forint, ami még a Mercedes emblémát figyelembe véve is túlzottan magas.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Így bírságolják a szabályosan parkoló kocsikat

Érvényes matricával parkoltam a saját házam előtt, mégis Mikulás-csomagot rakott az ellenőr a kocsimra.

Bátor vagy okos döntés egy Fiat Multipla?

1

Olvasónk 6-7 üléses családi egyterűt vásárolna, de a használható fajtából. Vajon jól jár egy Fiat Multiplával? Szakértőnk segít ...

Vége a defektnek

1

A cím persze túlzás, de ha a gumi futófelületén áthatoló szög nem túl vaskos, akkor elég csak kihúznunk és mehetünk is tovább.

Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

9

Ingyen tankolni klassz dolog. Pláne, ha közben pénzt is kereshetünk a kocsival. De ez valóban bombaüzlet? Vagy inkább valami ...

F1: Hamilton győzött, kétszeres bajnok

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, megszerezte második bajnoki címét, Rosbergnek csak a bocsánatkérés jutott. ...

Sörözgetés után mentek autót feltörni a tolvajok

Nem a piás bűnözők napja volt. Sörözgettek, veszítettek a játékgépen, aztán kiszúrták őket egy Focus feltörése közben.

Nincs ellene észérv

6

Lassan, de fáradhatatlanul rágja előre magát a Hyundai az európai autópiaci tortában. Az új i20-szal talán most egy kicsit nagyobbat ...

Milyen Ferrarit vegyen Vettel?

1

Ha már úgyis a Ferrarihoz igazol Sebastian Vettel, tudunk ajánlani neki néhány közúti autót, amivel új csapata is meg lenne elégedve. ...

Pelenkában vezetnek a buszsofőrök

Botrányos, embertelen körülményeket találtak az ellenőrök egy Seattle-i tömegközlekedési vállalatnál. A sofőröknek nincs ideje ...


Top 10 - Menő traktorok a földművelés világából

A traktorok világa sokszínűbb, mint azt gondoltuk, a mezőgazdaság gépesített igáslovai között akad pár furcsa, lenyűgöző, kivételes ...


4
Megtaláltuk a budapesti Bermuda-háromszöget

Megtaláltuk a budapesti Bermuda-háromszöget

Ha megmondjátok, hogy ennek a terepjárós hölgynek mi volt az elképzelése, akkor jár a kétkazettás magnó.


F1: Három kört bírt a McLaren

A Forma-1-esek idény végi tesztjén nem indult túl jól a McLaren-Honda sztorija, a Caterham ellenben remekelt a maga szintjén.


Valódi szupersportkocsit épít hibrid kupéjából a BMW

A BMW fennállásának századik évfordulóján, két év múlva mutathatja be az i8 sportváltozatát a BMW. Izgalmas lesz.


F1: Már a McLaren-vezér is Alonsóra célozgat

Noha gyakorlatilag ember nincs, aki kételkedne abban, hogy Fernando Alonso a McLarennél folytatja, hivatalosan még nem jelentették ...


Szupersportkocsi vezérigazgatóknak

Mindössze huszonöt példányban készül, egyenként 60 millió forintért. Cserébe 760 lóerővel és 325 km/órával kényeztet.


19 milliárdot fizetnének egy F1-es futamért

Katar mindent megtesz azért, hogy legkésőbb 2017-ben bekerüljön a Forma-1-es versenynaptárba, az olajban gazdag ország rekordösszeget ...


1
A nők jobban vigyáznak az autójukra

A nők jobban vigyáznak az autójukra

Egy felmérés szerint a nők jobban gondoskodnak autóikról, szívesebben bízzák szakemberre annak védelmét, érzelmileg is kötődnek ...


F1: Az FIA újra csökkentené a költségeket

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt nem mondott le a Forma-1-es költségcsökkentési tervekről. Segíteni akar a ...


Aggódnak a munkavállalók Budapestért

Az egyik szakszervezet azt követeli, hogy a fővárosi közlekedési dolgozóknak legyen nagyobb beleszólásuk Budapest fejlesztésébe. ...


F1: A McLaren-Honda még nem indult el

A McLaren az abu-dzabi teszten első ízben tesztelne a Honda motorjával, de az autó délelőtt a garázsban maradt.