Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Több új autó fogyott mint tavaly

Európa csökken, mi növünk

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.24. 13:00
Izland és Észtország után a harmadik legnagyobb növekedést produkálta a magyar újautó-piac Európában. Vesszük a Swiftet, nem vesszük a Golfot. A LeasePlan közleménye:

Az év első nyolc hónapjában a tavalyival összehasonlítva 18%-kal növekedtek a hazai új személygépjármű értékesítési számok és ezzel Európa harmadik legnagyobb növekedését érte el a magyar piac. A cégautók forgalomba helyezése is hasonló növekedést mutat.

Magyarországon 2012 első nyolc hónapjában 36 ezer személyautót értékesítettek, 18%-kal többet az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest. Ez ? figyelembe véve az Európában tapasztalt 6,9%-os visszaesést ? igen jó eredmény, amelyet csak Izland és Észtország tudott túlszárnyalni. Az angol Jato Dynamics most közzétett elemzése szerint Európában az augusztus különösen gyenge hónapnak bizonyult, több mint 8%-os visszaesést mutatva.

Több új autó fogyott mint tavaly
Ismét népszerű a Swift

A LeasePlan adatai szerint az év idáig legkedveltebb cégautó típusai a Ford Focus, a Skoda Octavia, az Opel Astra és a Renault Megane. A 2012-es magán és céges vásárlásokból összesített, országos értékesítési adatok alapján is dobogós az Octavia és a Focus, a harmadik helyen azonban kissé talán meglepő eredménnyel a Suzuki Swift áll. A hazai gyártású kisautó augusztus végéig regisztrált több mint 1300 darabos eladása azért is figyelemre méltó, mert a tavalyi időszakhoz képest itthon több mint négyszeres mennyiség kelt el e modellből.

Használt Focusok a Vezess Autókeresőjéből!

Az európai piacvezető modell, a VW Golf idén hazánkban egyelőre nem került fel a TOP 10-es listára, a kontinensen magasan legtöbbet értékesítő Volkswagen azonban hazánkban is az élen áll a márkák versenyében.

"Magyarországon az összes személy- és kishaszongépjármű eladás több mint 70%-át a vállalatok számára értékesített modellek jelentik, így kiemelt jelentőségű, hogy e területen is némi bővülés tapasztalható" ? mondta el Pesti Tímea a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. ?Biztatónak tartjuk a hazai országos adatokban és a flottaautó értékesítésünkben az idei év első időszakában elért emelkedést, és arra számítunk, hogy az elkövetkező időben is pozitív tartományban maradnak a számok. A növekedés hátterében állhat az év elején lecsökkentett regisztrációs adó, amelynek hatására a környező országokkal összehasonlítva megéri az autókat Magyarországon forgalomba helyeztetni. Ebből adódóan valószínűleg több gépkocsit vásároltak idén hazánkban, mint amennyit ténylegesen használnak majd a határokon belül.?

Az Európa-szerte most tapasztalt visszaesés különösen a 2009-es, több uniós országában, de legsikeresebben Németországban indított roncsautó-beszámítási program által generált, magas értékesítési számokhoz képest látványos. A tavalyi év első nyolc hónapjának számaihoz viszonyítva a legnagyobb visszaesést Európában a görög és portugál piacon tapasztalták.

Cikk nyomtatása

9 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment8 hozzászólás

zoldfulu2000 - 2012.09.24   21:43

Nem lehet márkára, pláne mdoellre szólóan támogatást nyújtani.

ÉS enm sok olyan pozitív jellemző van amire a Suzuki lenne egyedül esélyes.

Meg persze nem csak Suzukit gyártanak kishazánkban...

Motoros III - 2012.09.24   20:53

A Suzuki egy tökéletes autó! Még jó, hogy nem a más országokban gyártott autókra adja az állam a támogatást. Úgy gondolom, csak a magyar embert, munkaerőt kellene támogatni!!!
A magyar állami cégeknek is tökéletesen megfelelne a Suzuki, valamelyik hazánkban gyártott típusa. Kíváncsi leszek arra, hogy milyenek lesznek a hamarosan megjelenő új rendőrautók? Szerintem nagyon sok területre megfelelne az 5 ajtós SX4-es valamely változata. De a nem nálunk gyártott 4 ajtós SX4-es is megfelelne a közel 520 literes csomagtartójával, és megbízhatóságával állami kocsinak is! Ha a románoknak megfelel a Dacia Logan, a franciáknak a Peugeot 206-os, akkor nekünk miért ne lenne jó a Suzuki valamely típusa?!

Holiday - 2012.09.24   20:35

Öregszem! Valóban jó kis autókat gyárt a Suzuki. Szerintem nem becsülte le senki. Nekem pl. van is és nagyon kedvelem.

öregszem - 2012.09.24   20:07

Kár lebecsülni a Suzukit különben nagyon is megbizhato !

Holiday - 2012.09.24   18:24

Epipapi! aga megint teljesen fogalmatlan. :-)

További 3 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben

Idén nem a minél kevésbé környezetszennyező, hanem a minél nagyobb élményt adó újdonságokról szól a Genfi Autószalon.

F1: Hivatalos a sisakfestési tilalom

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is megerősítette a sisakfestés változtathatatlanságát illető új szabályt, és néhány ...

3
A Passat az Év Autója!

A Passat az Év Autója!

Kihirdették az Év Autóját, a szakmai zsűri a Volkswagen Passatot találta 2015 legizgalmasabb, leginnovatívabb típusának.

F1: Ecclestone hamarabb perkál a kiscsapatoknak

Két hét múlva kezdődik a 2015-ös Forma-1-es idény Melbourne-ben, de még mindig nem tudni, hogy hány csapat lesz ott a szezonnyitón. ...

1
A Passat az Év Autója - Így szavazott zsűritag kollégánk

A Passat az Év Autója - Így szavazott zsűritag kollégánk

Most már tudjuk, ki nyerte az Év Autója 2015 címet. A zsűri tagja, Gajdán Miklós elárulja, ő hogyan szavazott.

Tovább emelkedik a benzin ára

Úgy tűnik, nem csak 2-3 hétig tartó visszapattanás volt az elmúlt időszak üzemanyagár-emelkedése.

Schumacher fia szerződést kapott

Michael Schumacher fia, Mick 2015-re formaautós szerződést kapott, a Formula-4-ben folytatja útját az esetleges F1-es karrier ...

Hatalmas tömegbalesetet okozott egy utasokkal teli busz

A heves havazás miatt több mint harminc jármű ütközött össze szombaton az Egyesült Államokban, mintegy tucatnyian megsérültek.

F1: A Mercedes brutális előnnyel az élen

A három előszezoni teszt összesen tizenkét napján mindenki számára világossá válhatott, hogy a Mercedes továbbra is egy lépéssel ...


A Le Mans-ban folytatja az F1-es árva

Míg volt csapata a Forma-1-es visszatérésre készül, Max Chilton a tartóssági világbajnokságra nyergelt át, a Nissan pilótája ...


Vizet köpő kétfejű sárkány

Két fülkéje van mégis egy irányban megy. A kínaiak az alagúttüzekhez ilyen, speciális kialakítású tűzoltóautókat használnak.


Ilyen Ken Block, amikor Terminátort játszik

Így zajlott az első teszt a Gymkhana 7-ben látható fenevaddal.


F1: A Red Bull levetette az álcaruhát

A Red Bullnál elmaradt a nagy durranás, a téli teszteket fekete-fehér álcafestéssel végigcsináló RB11-es végső festése nem sokban ...


2
Tíz autóból csak kettőt vett magánszemély itthon

Tíz autóból csak kettőt vett magánszemély itthon

Februárban 5914 új személyautó kelt el a hazai piacon, 18 százalékkal több, mint egy évvel korábban.


F1: A McLaren még vár az Alonso-hírekre

Pár napon belül derül ki,hogy Fernando Alonso vezethet-e a szezonnyitón. A spanyol pilóta balesete még mindig rejtélyes.


F1: Miért nem kell Hamiltonnak a bajnoki szám?

A tavaly második bajnoki sikerét arató Lewis Hamilton idén nem veszi fel a címvédőnek járó 1-est, marad a 44-es rajtszámnál. ...


1
Ez nem a Halálos iramban, annál sokkal jobb

Ez nem a Halálos iramban, annál sokkal jobb

Úgy csapatják a kis játékautókkal, hogy a Tokiói hajsza sírva kulloghat a sarokba.


3
Gázpedál-gázok a Kiánál

Gázpedál-gázok a Kiánál

Még szinte be sem mutatták, máris ezrével kellett visszahívni az új generációs Kia Sorentót. Egy rossz forrasztás okozhat galibát. ...


1
Törpeautóval újít a Lexus

Törpeautóval újít a Lexus

Néhány kiszivárgott fotó: ennyit lehet csupán tudni a japánok legújabb tanulmányáról. Tényleg városi minit gyártana a Lexus?


19
Még egy 15 milliós Passat sem tud Audi lenni

Még egy 15 milliós Passat sem tud Audi lenni

Erős motorral, fabetéttel is hagy egy kis fanyar utóízt a szájban az új Passat. Remek autó, de érezni, hogy direkt nem tökéletes, ...